Gå til innhold

Et stort problem - faller for "for snille" menn og går lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg faller ofte for de veldig snille og ordentlige mennene, men etter en kort stund går jeg lei fordi de er "for snille". Det høres jo helt på trynet ut, men det er sannheten. De gangene hvor interessen min for en mann holder seg gående(eller hva jeg skal si), må han behandle meg stort sett bra, men også være litt "frekk". Det ender dessverre ofte med at jeg blir såret(noe jeg selvfølgelig hater), og jeg skulle så gjerne ønske at jeg faktisk kunne bli ordentlig forelsket i en ordentlig bra mann.

Jeg har datet en veldig snill og respektfull mann noen mnd nå, og han liker meg veldig godt. Han er ingen tøffel eller "supersøt og superklengete", men likevel alltid så snill og jeg føler meg aldri utfordret, hvis dere skjønner. Ellers fungerer vi bra sammen, men jeg føler at det blir lite spenning... Er det mine preferanser det er noe i veien med? :( Det er jo ikke noe nytt at en del jenter ofte faller for "bad boys", men likevel. Jeg finner dette svært irriterende for min egen skyld. Denne mannen stoler jeg fullt og helt på, han kunne definitivt ikke vært utro og vi har det morsomt sammen, men det er null spenning(bortsett fra i senga, han er god!).

Anonymous poster hash: 309b8...db8
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg faller ofte for de veldig snille og ordentlige mennene, men etter en kort stund går jeg lei fordi de er "for snille". Det høres jo helt på trynet ut, men det er sannheten. De gangene hvor interessen min for en mann holder seg gående(eller hva jeg skal si), må han behandle meg stort sett bra, men også være litt "frekk". Det ender dessverre ofte med at jeg blir såret(noe jeg selvfølgelig hater), og jeg skulle så gjerne ønske at jeg faktisk kunne bli ordentlig forelsket i en ordentlig bra mann. Jeg har datet en veldig snill og respektfull mann noen mnd nå, og han liker meg veldig godt. Han er ingen tøffel eller "supersøt og superklengete", men likevel alltid så snill og jeg føler meg aldri utfordret, hvis dere skjønner. Ellers fungerer vi bra sammen, men jeg føler at det blir lite spenning... Er det mine preferanser det er noe i veien med? :( Det er jo ikke noe nytt at en del jenter ofte faller for "bad boys", men likevel. Jeg finner dette svært irriterende for min egen skyld. Denne mannen stoler jeg fullt og helt på, han kunne definitivt ikke vært utro og vi har det morsomt sammen, men det er null spenning(bortsett fra i senga, han er god!). Anonymous poster hash: 309b8...db8

Bytt ut ordet snill, med feks kjedelig. Så så finner du et annet positivt ord for "bad boys". Så finner du ikke bare snille, fordi de er så kjedelig. Eller andre ord.

Skrevet

Du er en helt normal kvinne. Trøst deg med det. Snille menn er bare ikke sexy.

Anonymous poster hash: 0d086...b38
Skrevet

Bytt ut ordet snill, med feks kjedelig. Så så finner du et annet positivt ord for "bad boys". Så finner du ikke bare snille, fordi de er så kjedelig. Eller andre ord.

Er vel det som er problemet for mange jenter. Snill = kjedelig

Gir dere ikke spenningen dere vil ha

Anonymous poster hash: 08b0a...359

Skrevet

Kjedelig, ja, det er nok rett. :(

Du er en helt normal kvinne. Trøst deg med det. Snille menn er bare ikke sexy.

Føler jeg aldri kan bli fornøyd. Er de snille og behandler meg bra går jeg lei og kjeder meg, er de litt mindre snille, blir jeg kjempeforelsket og konstant interessert, men går rundt og er såret. Evt. redd for utroskap. Hva er best, liksom. :P

Er vel det som er problemet for mange jenter. Snill = kjedelig

Gir dere ikke spenningen dere vil ha

STORT problem! :( Finnes det ikke en mellomting? Jeg er jo ikke interessert i å være sammen med en drittsekk heller. Jeg ønsker en mann som respekterer meg, behandler meg bra, som jeg kan stole på, men som likevel klarer å utfordre meg, være litt tøff og en smule "hard to get".

-TS

Anonymous poster hash: 96ff0...7f1

Skrevet

Kjedelig, ja, det er nok rett. :(

Føler jeg aldri kan bli fornøyd. Er de snille og behandler meg bra går jeg lei og kjeder meg, er de litt mindre snille, blir jeg kjempeforelsket og konstant interessert, men går rundt og er såret. Evt. redd for utroskap. Hva er best, liksom. :P

STORT problem! :( Finnes det ikke en mellomting? Jeg er jo ikke interessert i å være sammen med en drittsekk heller. Jeg ønsker en mann som respekterer meg, behandler meg bra, som jeg kan stole på, men som likevel klarer å utfordre meg, være litt tøff og en smule "hard to get".

-TS

Anonymous poster hash: 96ff0...7f1

Er jo det som er tingen. Jo mer forelsket en mann er, jo snillere og mindre hard to get blir han.

• Liker 2
Skrevet

Er jo det som er tingen. Jo mer forelsket en mann er, jo snillere og mindre hard to get blir han.

Veldig sant. Vi er noen idioter som lar dette skinne igjennom, og blir dumpet fordi vi er for kjedelige. Så ser man dama gå videre til drama, usikkerhet og sorg. Værsågod.

Skrevet

Veldig sant. Vi er noen idioter som lar dette skinne igjennom, og blir dumpet fordi vi er for kjedelige. Så ser man dama gå videre til drama, usikkerhet og sorg. Værsågod.

Det fins a damer for oss også :)

Ikke la bitterheten stoppe deg fra å finne henne

• Liker 2
Skrevet

Kvinnfolk :dry: Hva er det du egentlig vil for at ting skal bli artig nok? At han alltid skal ha noe artig på gang? Alltid en reise i sikte? Alltid noen intriger? Familie før han vil?

Anonymous poster hash: f9f52...4ba
  • Liker 4
Skrevet

Risiko pakket inn i trygghet! Det er afrodisiak det ;)

Skrevet

Kvinnfolk :dry: Hva er det du egentlig vil for at ting skal bli artig nok? At han alltid skal ha noe artig på gang? Alltid en reise i sikte? Alltid noen intriger? Familie før han vil? Anonymous poster hash: f9f52...4ba

Nja...det er jo litt kjedelig med en tøffel som aldri vil finne på noe,svarer "jeg vet ikke jeg"på alt og som man ikke kan le og ha det gøy med...men jeg liker ikke menn som er hard to get slik som ts. Jeg liker en som er snill,rolig og grei,men som også har egne meninger,tar iniativ og eier humor.

Skrevet

Får vondt av dette.
G 24 her.
Jeg ser på meg selv som noe i midten. Er snill og omtenksom, men kommer ofte også med noen frekke kommentarer. Jeg hater klisseri og klisjer og hjerter. Har også en tendens til å tenke veldig koffert når noen sier noe som kan taas på den måten, og da må jeg bare kommentere det. Jeg har aldri vært utro, men gidder heller ikke konstant måtte si ifra hvor jeg skal 24/7, da blir jeg irritert.Jeg sier alltid det jeg mener uansett. Ikke noe tøffel her i gården.

Dette er når jeg er meg selv. MEN hvis jeg blir veldig betatt og veldig forelsket, så blir jeg mer "normal" og vil gjerne vite om det kan bli noe osv. Kommer med mye komplimenter osv. Vil at hun skal like meg like mye tilbake, og da blir jeg usikker, så blir hun usikker, og så blir det slutt.
Og det som er så teit er at jeg VET at hvis jeg faktisk kommer i et stabilt forhold med ei jeg stoler 100% på, så går jeg tilbake til å bli den "frekke" meg igjen.
Det er bare den betatt-perioden som gjør meg til en siklende idiot! Faen ta! Følelser er noe verdiløst møkk.

Anonymous poster hash: 07a7f...703
  • Liker 3
Skrevet

Alle blir kjedelige. Det er bare snakk om tid. Samme hvor spennende det var i starten.

Men du skal selvfølgelig ikke bli sammen med noen du syns er kjedelig i starten. Det betyr bare at dere ikke passer i sammen.

Skrevet

Jeg fallt alltid for "bad boys"! Plutselig en dag fant jeg en snill, rolig, god og respektfull mann. På dette tidspunktet følte jeg meg ferdi med drama og det å konstant bli såret. Jeg tok sjangsen på denne mannen og vi har nå vært sammen i 2 år.

Det som er så fint er at han har mange hobbyer slik som fotball, jakt o.l. Derfor ser jeg på han som en moden og ansvarlig person.

Kjærligheten vokste seg bare sterkere. Forholdet kan til tider bli litt kjedelig, men jeg kunne aldri tenkt meg tilbake til disse såkalte "badboysene".

Om han hadde vært den absolutt rette for deg, hadde du ikke kjedet deg..

Anonymous poster hash: e7aec...c53

Skrevet

Det som er så fint er at han har mange hobbyer slik som fotball, jakt o.l. Derfor ser jeg på han som en moden og ansvarlig person.

Få ting gjør en mann moden og ansvarlig som litt jakt og fotball :)

• Liker 1
Skrevet

Få ting gjør en mann moden og ansvarlig som litt jakt og fotball :)

Hehe, ser selv at det kanskje ikke skriker "modenhet" på grunnlag av dette, men poenget er at gode verdier, fysisk aktivitet og stimulering ofte skaper rolige og avbalanserte mennesker :) noe som jeg spesielt merker i heimen :) også er han i sitt ess når han får gjøre disse tingene!

Skrevet

Jeg også er sånn. Tror mange jenter er sånn.. Nå er jeg sammen med den perfekte👍 Han er veldig snill, god og omtenksom.. Samtidig så er han veldig bestemt, sta og har temperament.. Det gir meg utfordringer, for når vi feks krangler så blir han veldig sint og ikke legger seg flat.. Vi er sta begge to da, så begge trenger nok en som er sta.. Men han er ikke for kosete. Liker best når jenta er litt mer "klengete" enn gutten.. Han er perfekt for meg 😄❤️

Anonymous poster hash: 1b816...dc3

Skrevet

Jeg også er sånn. Tror mange jenter er sånn.. Nå er jeg sammen med den perfekte Han er veldig snill, god og omtenksom.. Samtidig så er han veldig bestemt, sta og har temperament.. Det gir meg utfordringer, for når vi feks krangler så blir han veldig sint og ikke legger seg flat.. Vi er sta begge to da, så begge trenger nok en som er sta.. Men han er ikke for kosete. Liker best når jenta er litt mer "klengete" enn gutten.. Han er perfekt for meg ❤️

Anonymous poster hash: 1b816...dc3

Er det dette som er tilfelle når noen av dere sier at mannen er for snill? Det at han legger seg flat hele tia?

Isåfall skjønner jeg det, er jo ikke noe gøy hvis mannen lar seg overkjøre hele tia og ikke står for egne meninger.

Eller er det at dere er nødt til å ha en krangel av og til, og uten blir det kjedelig?

Skrevet (endret)

Vaer saa snill aa ikke bruk ordet "snill". Det er slike innlegg som bekrefter stereotyper, daarlige tanker menn har om kvinner og misforstaaelser. Noen umodne menn leser slike innlegg og tror at bare de blir drittsekker faar de suksessen paa markedet de saa saart onsker.

Problemer er ikke at de er snille, problemet er at de er kjedelige, ikke dominante, lite seksuelle og ikke flinke til aa florte. Som regel er det menn som ikke tar beslutninger, mangler ryggrad, unnskylder seg hele tiden og ikke staar fast og er konsekvent ved egne holdninger, som blir kjedelige.

"Frekkheten" du nevner er noen som vet aa "erte" partneren litt (paa et ok nivaa) - som faktisk er en maate aa florte paa. Du trenger en mann som er selvsikker, dominant, som vet aa understreke spenningen mellom deg og ham, erte deg, ha god humor og ikke minst som har et liv. Da mener jeg ikke at de kjedelige mennene ikke har det, men at han faktisk har mye som foregaar - en stimulerende jobb han dedikerer mye tid til, et aktivt sosialt liv og fritidsinteresser. Det er slike menn som fremstaar litt mer "hard to get", ettersom de ikke er tilgjengelige hele tiden. Han skal ikke vaere opptatt fordi han nedprioriterer deg (eller forsoker aa fremstaa mer hard to get enn han er), han skal faktisk ha noe on the plate.

En attraktiv mann HAR jo flere muligheter paa markedet, hvilket medforer at han er hard to get. Paa samme maate som at attraktive kvinner ligger mindre rundt og er vanskeligere aa faa for en mann.

Det du vil ha er en mann som er selvsikker, bestemt, har et liv, er sosialt intelligent, har ryggrad og staar for noe, presser tilbake hvis du er haaplos, men er moralsk god. Vel, problemet er at det vil vi alle ;) Og de gror ikke paa traer.

Det finnes selvsagt en sjanse for at du strekker deg litt etter menn utenfor din liga naar du ender opp med aa gaa rundt og vaere stresset (for at de skal finne noen bedre). Det er jo noe du maa vurdere selv - om du aller helst vil vaere i et trygt forhold eller om du alltid vil strekke deg, ha gleden av aa ha en attraktiv mann med alltid vaere usikker.

(Ha i bakhodet at sommerfuglene i magen og folelsen av aa vaere i en rollercoaster uansett tar slutt. I det lange lop skal du velge en aa bygge et liv med og han maa vaere en team player, ikke en du ikke vet hvor du har.)

Endret av Marie90
  • Liker 1
Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har skjønt den greia her. Hvordan i all verden kan noen bli "for snill"? Tror - eller vil i hvert fall tro - at det heller dreier seg om opplevelser av kjedelighet/forutsigbarhet. Mange av oss ønsker jo å leve liv der det skjer ting, der det er utfordringer, der ting ikke står på stedet hvil. Så tror jeg en del jenter (og kanskje gutter) ønsker å finne disse utfordringene og spenningene i forholdet sitt.

Jeg tror selv at jeg er en utpreget snill person. Jeg håper i hvert fall det. Samtidig har jeg aldri noensinne fått høre fra jenter at jeg er "for snill" eller at de kjeder seg sammen med meg. Snarere tvert i mot. Det dreier seg kanskje om at jeg har prosjekter i livet, og vil at livet skal gå fremover og være underveis... Og at jeg ikke lar meg tråkke på eller legger meg flat hvis jeg blir dårlig behandlet. Og at jeg både ønsker å bli utfordret selv når jeg gjør ting som ikke er bra, og gjerne vil utfordre hun jeg er sammen med. Det er viktig for meg at man ikke skal "eie" hverandre i et forhold, men velge hverandre gjensidig.

Når det er sagt synes jeg faktisk at en del jenter godt kan skjerpe seg, og selv skape den spenningen de søker i livet, i stedet for å søke den i destruktive forhold. Verden er full av utfordringer som må løses, for svarte, og hvis man synes livet er kjedelig er det bare å kikke ut av vinduet og begynne å engasjere seg. (ok, der kom dagens lille moralistiske preken;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...