holiday Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Hunden min har nyresvikt, men vil ikke ha vetrinær foret. Er det noen som har tips om noe jeg kan lage?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 De finnes flere typer/produsenter av nyrefor hos vetrinær, har du vært hos flere vetrinærer å spurt? Jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte gi noe annet, ingenting annet enn nyrefor. Unntagen vann selfølgelig, rikelige mengder av vann til enhver til må stå tilgjengelig for hunden. Saken var protein tror jeg, ved nyresvikt skal ikke hunden ha protein, så om du gir noe annet, vet du om det er protein i det du gir? Får hunden i seg protein, så gjør du så hunden blir mye verre. Hvor gammel er hunden? Anonymous poster hash: ed91a...25c 1
Alvina Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Fikk ingen diett fra veterinærklinikken etter nyresvikt når jeg fortalte at bikkja bare fikk vom og hundemat, nr. 25. Det vil si mye fisk, lite fett (en eldre hund). Du må unngå alt med salt. Ingen godbiter fra middagsbordet. Det var etter endt behandling med drypp på klinikken, men hunden ville ikke spise og ble dehydrert på kort tid så noen akutt-diett var det ikke noe snakk om, bare å få i nok væske ved bruk av pipette og skje. Endret 17. februar 2014 av Alvina 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Finnes det våtforvariant av nyreforet? Det smaker gjerne bedre. Ofte har de forskjellige merkene hvert sitt spesialfor, kanskje det finnes en annen type du kan prøve? Anonymous poster hash: 484de...bd3
holiday Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2014 Det er våtfòr jeg har fått. Veldig kresen hund! Problemet også er at hun også har hjertesvikt og må få tabletter flere ganger for dag. Det er ekstremt vanskelig å få til uten menneskemat. Hunden er foresten 11 år. Vetrinæren sier det er fòret som er behandlingen. Er det da veldig viktig hun spiser det hver dag? Gjør det noe om hun går uten å spise noen dager?
Sapientia Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Det trenger ikke gjøre noe om hun ikke spiser på et par dager. Kommer litt an på hva slags hold hunden er i. Men ikke gi henne noe annet enn nyrefôret. Hun må enten spise det eller ingenting. Men som nevnt over her finnes det ulike produsenter. Har du f.eks. fått Hill's nå, så kan du jo prøve f.eks. Royal Canin eller Specific.
holiday Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2014 Takk for svar. Har kontaktet en dyreklinikk i området, de skulle bestille inn hill's til oss. Men lurer på en ting til. Hunden min er kommet til stadie 2 av 4. Vetrinæren vi var med trodde ikke vi kom til å ha henne så lenge. Noe jeg synest er rart da hunden er i rellativt bra form. Noen erfaringer?
holiday Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2014 Hunden min sjelver også veldig mye, hele tiden? Er det normalt?
Alvina Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Hunden min sjelver også veldig mye, hele tiden? Er det normalt? Nei, det er ikke normalt. Ring vakthavende veterinær. Ring veterinærhøgskolen eller noen som kan gi svar og ikke bare synse. 1
Alvina Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/sporsmol/hunden-min-har-nyresvikt-og-skjelver.html 1
321Beate Skrevet 29. oktober 2016 #11 Skrevet 29. oktober 2016 Hei. Min hund har det og. Våtfor kan bestillast på http://www.zooplus.no/ Søk på ordet Renal, det er spesialkost for hjerte og nyresjuke. Det fins både tørr og våtfor. Dyrlegen min har og et for som heiter spesific. Det gjekk ikkje mange dagane før me slapp ut på natta. Og eg fekk ein frisk og opplagt hund. :-) Håper alt ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #12 Skrevet 29. oktober 2016 Altså, vil ikke være slem, men når hunden er 11 år, syk og ikke spiser vanlig fór, er det ikke på tide med avliving? Anonymkode: 9417d...776 1
Gjest Hapi Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 Her: http://www.dyrealternativen.com/42518673
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #14 Skrevet 30. oktober 2016 Hjertesvikt og nyresvikt og 11 år og går på tabletter for å klare seg gjennom dagene? Stakkars liten! Ups, ser nå tråden er fra februar, håper hunden er avlivet og har det godt i hundehimmelen nå Anonymkode: f1329...477
Ruccula Skrevet 30. oktober 2016 #15 Skrevet 30. oktober 2016 Ikke hør på alle de draps glade folka her på kg. Selvfølgelig er det ok å medisinere en hund for at den skal få leve noen år ekstra. Det er jo en selvfølge for mennesker også. min katt fikk nyresvikt da hub var 16-17 år. hun fikk spesial diett mat fra veterinøren og det gjorde at hun levde et godt liv frem til hun var 22 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå