Gå til innhold

Barbere katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere synes om å barbere pelsen på katten nærmere sommern for å slippe at den skal koke ihjel så fort den går ut døra. Det er en ragdoll og er så og si innekatt fordi den har ingen interesse av å være ute med mindre vi er ute med den. Den er altså litt redd og vil ikke være ute alene. Da tenker jeg at det kanskje ikke vil være noe problem å ta en løveklipp på den hos dyrlegen. Hva synes dere om dette? Er det noen som pleier å gjøre dette med sine katter når det er sommer eller er det oftest fordi katten har masse tugger?

Anonymous poster hash: 41688...a7a

Videoannonse
Annonse
Gjest Silverstream
Skrevet

Har bare brukt å klippe katten min på grunn av store floker i pelsen.

Men er det virkelig nødvendig å barbere katten din? Skal den være så mye og lenge ute at den "koker i hjel"? Dessuten har jo ragdoller hvit pels, ikke den verste fargen :)

Skrevet

Jeg har selv to langhårete, samt at bestemor sin er langhåret.
Veldig forskjellig pels på alle tre, men bare bestemor sin som får løveklippen.
De to andre har ikke hatt noe problem om sommeren, vi bor skogelig til.
Tilgang på godt med skygge, og har alltid vann tilgjengelig til dem ute.
Ville ikke barbert med mindre man absolutt må.

Anonymous poster hash: 1b732...20d
Skrevet

Jeg synes ikke at man skal barbere katten med mindre det er nødvendig. Husk at pelsen er varmeisolerende. Men når det er sagt, så er det noen katter som ikke klarer å regulere varmen selv og da er det riktig å barbere. Skal barbere den ene katten min nærmere sommer fordi hun sliter veldig i varmen.

Skrevet

Har bare brukt å klippe katten min på grunn av store floker i pelsen.

Men er det virkelig nødvendig å barbere katten din? Skal den være så mye og lenge ute at den "koker i hjel"? Dessuten har jo ragdoller hvit pels, ikke den verste fargen :)

Tenkte det kanskje ville være godt for den om den fikk vekk pelsen før sommeren bare. Han er veldig glad i sola og ruller seg rundt og ligger helt slakt der det er en solflekk. Når jeg kjenner på han så virker han så varm, men han går jo noen ganger vekk om han syns det blir for varmt. Er kanskje jeg som bare overreagerer, vet ikke hva katten syns om å få barbert vekk pelsen, men for meg så høres det godt ut!

Føler det er litt "fælt" å barbere katten min også, den er jo en ragdoll og har så myyk og god pels. Men samtidig så vil jeg også, ææh :(:rolleyes:

- TS

Anonymous poster hash: 41688...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...