AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har typisk fint, nordisk hår, og dessverre blir det fett med en gang. Det tar under en dag før jeg føler at jeg må vaske håret igjen. Da jeg var yngre holdt håret mitt seg fresht i minst 4 dager, men skulle jeg ha ventet 4 dager med å vaske håret i dag, hadde det sett ut som om jeg hadde klint olje i hodebunnen min. Jeg har en ganske travel hverdag, og har egentlig ikke tid til å stå og style håret hver dag(bruker ingen produkter i håret). Jeg har gått til innkjøp av shampoo og balsam uten SLS, men det har kanskje ikke noe å si? Har brukt det i ca. 2 uker, og det har ikke hjulpet. Har hørt om balsammetoden, men kan balsam alene få fettet ut av håret ved vask? Jeg prøver å ikke vaske håret mer enn nødvendig, og ca. to ganger i uken bruker jeg tørrshampoo, så jeg vasker vel håret mitt ca. 5 ganger i uken. Jeg kan nesten ikke vaske håret mitt mer sjelden, hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 67d75...34f
Sjokoladenøtt Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Mitt blir også innmari fort fettete... Håret mitt er tynt også, uten noen spesiell grunn, hjelper ikke å ta vitaminer eller ølgjær eller noe.. Følger med her jeg Noen må jo ha gode tips
Sjokoladenøtt Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har typisk fint, nordisk hår, og dessverre blir det fett med en gang. Det tar under en dag før jeg føler at jeg må vaske håret igjen. Da jeg var yngre holdt håret mitt seg fresht i minst 4 dager, men skulle jeg ha ventet 4 dager med å vaske håret i dag, hadde det sett ut som om jeg hadde klint olje i hodebunnen min. Jeg har en ganske travel hverdag, og har egentlig ikke tid til å stå og style håret hver dag(bruker ingen produkter i håret). Jeg har gått til innkjøp av shampoo og balsam uten SLS, men det har kanskje ikke noe å si? Har brukt det i ca. 2 uker, og det har ikke hjulpet. Har hørt om balsammetoden, men kan balsam alene få fettet ut av håret ved vask? Jeg prøver å ikke vaske håret mer enn nødvendig, og ca. to ganger i uken bruker jeg tørrshampoo, så jeg vasker vel håret mitt ca. 5 ganger i uken. Jeg kan nesten ikke vaske håret mitt mer sjelden, hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 67d75...34f Den balsammetoden var igrunn bare ekkel for meg... Føles som jeg gikk rundt med ribbefett i håret
Gjest Silverstream Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Har hørt at det skal hjelpe å stripe håret, men vet ikke om det funker.
stortsettglad Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har samme type hår, og jeg lar det gå 1-1 1/2 uke mellom hårvask. Bruker noen ganger tørrsjampo de siste par dagene før vask. Det kreves en overgangsperiode hvor håret blir veldig fett mellom hver vask, men det blir bra med litt tålmodighet! I perioder med mye trening skyller jeg håret og bruker balsam.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Har hørt at det skal hjelpe å stripe håret, men vet ikke om det funker. Jeg striper håret regelmessig(ettervekst), og det har ikke hjulpet for min del. -TS Anonymous poster hash: 67d75...34f
Pomelo Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Hmm.. du kan prøve hestehaletrikset Vask håret to ganger med sjampo. Når du skal bruke balsam så bruker du det kun fra ørene og ned eller "halen" (håret du ville satt opp i hestehale) ikke bruk det i håret nær hodebunn Det samme gjelder kur Endret 17. februar 2014 av Pomelo 1
Påfugl Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har typisk fint, nordisk hår, og dessverre blir det fett med en gang. Det tar under en dag før jeg føler at jeg må vaske håret igjen. Da jeg var yngre holdt håret mitt seg fresht i minst 4 dager, men skulle jeg ha ventet 4 dager med å vaske håret i dag, hadde det sett ut som om jeg hadde klint olje i hodebunnen min. [...] Jeg prøver å ikke vaske håret mer enn nødvendig, og ca. to ganger i uken bruker jeg tørrshampoo, så jeg vasker vel håret mitt ca. 5 ganger i uken. Jeg kan nesten ikke vaske håret mitt mer sjelden, hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 67d75...34f Når man er ung blir håret sjeldnere fett hos alle, det er noe som kommer med alderen. Min erfaring er at man må holde tilbake på hårvasken og pine seg igjennom det. Det bør aldri gå mindre enn to dager mellom hver hårvask, og tørrshampo ødelegger like mye som vanlig shampo. Det tar lang tid å omstille håret, så du må være tålmodig. Jeg ødela for meg selv ved å måtte vaske håret to dager på rad i høst, og brukte sikkert 2-3 mnd på å rette det opp. Men det ble bra igjen Og balsam skal selvfølgelig aldri i nærheten av hodebunnen, kun i lengdene.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har veldig tykt hår, men allikevel ble det alltid fett etter 1,5 dag, og så møkkete ut. Kunne aldri forestille meg å gå så mye som 2 døgn uten å vaske håret. Men så ble jeg syk, og det gikk ca 14 dager hvor jeg ikke hadde mulighet til å få vasket håret. Etter det klarte jeg ikke selv å vaske håret på ca 12 uker, og var avhengig av å komme meg til frisør for å vaske håret. Det gjorde sitt. Nå holder der med en vask hver 6 dag. Og håret ser ikke fett ut 6 dagen. Da bare må jeg vaske det for at jeg har følelsen av at det er møkkete. Egentlig veldig praktisk da jeg ikke trener aktivt eller lignende som fører til at jeg må vaske håret ofte. Så jeg tror du trenger en lang overgangsperiode før du merker endringen. Altså rett og slett gå over 1 uke før du vasker det i noen uker, så bør du se bedring i fettbalansen. Anonymous poster hash: 6f3e3...791
Ragnarokr Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har slitt med det samme. Løsningen for meg var å ikke vaske håret på 4-5 dager, og bare bruke shampoo
Gjest bamsemumsa Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Bytt putetrekk ofte. Gjerne et par ganger i uka. Vask hårbørsten med shampoo et par ganger i uka og vask håret så sjeldent som mulig slik at det til slutt ikke trenger å vaskes så ofte:-) 1
FruHudson Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har samme type hår som deg, og for meg hjelper det at jeg føner håret etter vask. Da får jeg løftet håret litt fra hodebunnen, og det holder seg rent lengre. Jeg vasker håret annenhver dag, tar til nød panneluggen bare hvis jeg føler at håret mitt er skittent på dager jeg egentlig ikke skal vaske det.
Gjest Nanne70 Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Har lest om en sjampo fra Kèrastase som heter Cristalliste, den skal hjelpe mot fett hår. Riktignok står det at den er beregnet på tykt hår, men kan være verdt et forsøk, kanskje? Det skal også hjelpe å massere hodebunnen med trollhasselekstrakt (hamamelisekstrakt) etter hårvask, siden dette virker lett sammentrekkende. Jeg vet ikke hvor du kan få tak i dette i Norge, men du kan bestille det her.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 En ting jeg syns har hjulpet på hodebunn balansen min er John Masters Organic Scalp & Deep Follicle Treatment. Vasker håret 1-2 ganger i uka etter at jeg begynte med den i hodebunnen. Anonymous poster hash: 6f3e3...791 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 Du må venne håret til å ikke bli vasket ofte, og da må du ha fett hår i en periode.Anonymous poster hash: 64e2a...417
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Den balsammetoden var igrunn bare ekkel for meg... Føles som jeg gikk rundt med ribbefett i håret Da har du ikke gjort det riktig. Anonymous poster hash: 497d0...f0e
Sjokoladenøtt Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Da har du ikke gjort det riktig. Anonymous poster hash: 497d0...f0e Det funka bedre å vaske det i kun vann.. jeg kan nesten ikke bruke balsam til vanlig engang, max 1 gang i uka, ellers blir det enda jævligere, og det er uten å ta det i hodebunnen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå