AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Hei, jeg har en 2 år gammel laptop med windows 7. I det siste når jeg slår på maskina, er den veldig treg og skjermen blir svart et øyeblikk før den endelige ruten med innlogging kommer opp. Slik har ikke maskina vært før. Hva kan være problemet? Anonymous poster hash: 1c73d...6de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Den er gammel. Den har mye programvare. Den kan være full Den kan ha tett vifte. Den kan ha en feil. den kan gå varm Anonymous poster hash: 72348...673
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Den har bare programvare som var i når jeg kjøpte den. Den er litt varm etter lengre bruk, men har det virkelig innvirkning på oppstart? Anonymous poster hash: 1c73d...6de
Ian Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Programvare som følger med kalles "bloatware" som du sjeldent behøver. Anbefaler deg å ta en titt over hvilke programmer du ikke behøver, og fjerner dem. Ta også en titt på prgrammer som starter opp automatisk. Her er det mye du kan fjerne! Det finnes antivirus som starter opp før alle andre programmer kicker inn som kan medvirke til tregere oppstart. Har du en gammel "disc-HDD" så er dette litt tregere enn SSD. Er du vanligvis tilkoblet et jobbnetverk og bruker maskina hjemme, så vil også dette medvirke til tregere oppstart.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Jeg aner faktisk ikke hvilke programmer som kan fjernes... Laptopen brukes bare til surfing, se film og litt bilderedigering og skriving. Anonymous poster hash: 1c73d...6de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 1.start 2.i run/kjør skriv msconfig, og trykk enter Gå til startup/oppstart. Der ser du alle programmer som står registrert til å starte opp under oppstart. De har et kryss i ruta..Fjern unødvendige programmer som skal startes og trykk bruk/apply og OK. I tillegg kan du avinstallere masse skit fra pcn som produsentene har dytta inn fordi de må, som du ikke har bruk for. Anonymous poster hash: c17ee...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå