AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Hei, Begynte å lese denne tråden og relatere til min egen situasjon:http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=812534 Jeg har nemlig en samboer med to katter som eksen hans skaffet mens de var sammen. Han bor i hus, så han beholdt dem etter at hun flyttet (han gjorde det slutt, så tilknytningen hans til kattene har ingenting med henne å gjøre). Nå har det seg slik at jeg har bodd hos han et par måneder. Skal vekk for å studere et par måneder, men er tilbake her rett over påske. Så til problemet: Jeg er veldig allergisk mot kattene. Tar dobbel dose allergitabletter hver dag, men går fortsatt rundt med utslett på håndledd og bak knærne. Kan ikke ta på dem eller ha de i nærheten. Tror en av dem har klart å komme inn på soverommet for de siste fire dagene går jeg konstant rundt med rennende nese, nyser og er tung i hodet. Hat byttet alt sengetøy, vasket og håper jeg kan sove bedre nå. Men jeg er jo fortsatt allergisk!!! Hva er rimelig å forvente av samboer i denne situasjonen? Jeg advarte han et par måneder før jeg flyttet inn at jeg er allergisk og at det kan bli problematisk. Vi planlegger også å flytte til Oslo fra høsten av og bo i en liten leilighet. Uaktuelt med katter der, så han vet at han må finne et nytt hjem til dem uansett. Vi har selvfølgelig pratet en del om detteog han sier han skal gjøre noe, men dethar gått tomåneder uten at han har gjort noe som helst annet enn å spørre eksen om hun vil ha kattene sine tilbake (noe hun ikke vil). Nå har jeg sagt at han ikke trenger å gjøre noe ettersom jeg bare er her to uker til før jeg reiser bort, men jeg skal jo være her tre måneder til før vi flytter i august. Blir jo tidvis syk av dem (ikke hele tiden da). Jeg elsker dyr og synes dette er kjempe trist. Samtidig kjenner jeg at både kattene og samboer begynner å irriterere meg mer og mer. Jeg går nemlig hjemme om dagen også da jeg har hjemmekontor, så kattene er her hele tiden. Ethvert innspill blir sattvpris på - jeg er nemlig litt rådvill. Anonymous poster hash: 2cc79...b7f
Kjempeliten Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Spør ham om det er greit du prøver å finne noen nye eiere. Siden han tydeligvis ikke gidder? Men det kan jo hende han ikke har klart å finne noen eller? Hvis du finner noen som vil ha kattene er det jo bare å pakke ned kattesakene og holde kattene inne når de nye eierne henter de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå