Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Under jobbsøkingen (etter permisjonen), vil du da motta dagpenger fra nav? :)

Anonymous poster hash: 5d23b...177

Ja, det stemmer. Men jeg begynner å søke jobber når jeg er i permisjon, så håper jeg at jeg har jobb når permisjonen er ferdig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke irrelevant all del tid det er vanlig med den slags vikariater. Sett at TS jobbet i en helt annen bransje og hadde (som hun selv skrev i HI) akkurat startet i vikariat for en som var i svangerskapspermisjon. Hun har da gjort en avtale med arbeidsgiver om å jobbe til vikariatet går ut. Å bevisst sette seg i en posisjon som gjør at man ikke kan oppfylle sin del av kontrakten, er ilojalt. Selv om det kan ta lang tid å bli gravid.

Anonymous poster hash: 74997...c46

Enig.

Skrevet

For å være helt ærlig, og litt stygg, er det akkurat en slik mulighet jeg har ventet på. Det beste hadde selvfølgelig vært å fått fast, slik at jeg har noe å komme tilbake til, men sånn ble det ikke nå.

Jeg har gått på denne arbeidsplassen noen år nå, og har spurt etter mere fast flere ganger, men ikke fått særlig med oppfølgning. Jeg har også sagt til sjefen min at jeg søker på annet arbeid i håp om en mer stabil hverdag, og DA har han sagt at det er muligheter for mere fast for meg. Sånn har det vært en stund. Hver gang sjefen får snusen i at jeg er på utkikk etter annet arbeid, lokker han meg litt tilbake.

Så om jeg velger å bli gravid nå, og det klaffer med en permisjon rett før vikariatet går ut, tror jeg faktisk at jeg gjør det med samvittigheten i behold.

Hvorfor skal kvinner få dårlig samvittighet for noe som betyr noe for dem? Greit nok, kjipt med jobben, men hva med egne drømmer?

Ts

Anonymous poster hash: fef96...06e

Vel, men da går det pinadø på deg at du har vært naiv og trodd på sjefen i stedet for å bare skaffe deg fast jobb et annet sted.

Skrevet

Vel, men da går det pinadø på deg at du har vært naiv og trodd på sjefen i stedet for å bare skaffe deg fast jobb et annet sted.

Ja, det er sant.

Men uten å gå for mye inn på alt, ser det ut til å ordne seg ganske mye for meg også nå, til tross for at jeg er gravid ;-)

• Liker 1
Skrevet

Ts som svarte nettopp.

Skrevet

Ja, det er sant.

Men uten å gå for mye inn på alt, ser det ut til å ordne seg ganske mye for meg også nå, til tross for at jeg er gravid ;-)

Du får håpe det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...