Gå til innhold

Trenger penger fort. Selge arvegods?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter økonomisk akkurat nå. Jeg har ingenting av verdi som kan selges, og bilen er jeg nødt til å ha for å få barna levert til skole og fritidsaktiviteter. Bussen er ikke et alternativ for dem ettersom de ikke har rett på gratis skoleskyss, og det er heller ikke noe ordentlig busstilbud som gjør det mulig å handle uten å sette av hele dagen til det eller å få barna til fritidsaktivitetene på en enkel måte.

Denne knipa vil være midltertidig, så store og drastiske tiltak ser jeg ikke poenget i. Når ting løsner så må jo bil o.l skaffes på nytt uansett, og da er det jo lite poeng.

Jeg har noen arvesmykker som har ligget i en skuff i mange år. Det har egentlig ingen affeksjonsverdi, og for meg blir det heller symboler på utroskap og vold. Smykkene ble kjøpt som dårlige forsøk på å glatte over, men det er en helt annen historie.
Uansett så er det ikke noe jeg ville funnet på å gått med da jeg synes perler ser heslig ut, og at det blir litt vel mye "klumpete" design på dem.
Så for meg har de ingen betydning.

Men hvor selger man slikt? Og hva kan man få for gull og sølv nå til dags?

Anonymous poster hash: 3f473...e74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er gull og sølv kan du selge dem til gullvekten.no / sølvvekten.no eller lignende ting som det, men da får du kun verdien i gull/sølv. Usikker på hva du får for det, men du kan sjekke hva kursen til både gull og sølv er på dagens næringsliv, men da må du også vite hvor mye av metallet det er i smykkene

Skrevet

Ok... Hvordan finner jeg ut det?
Og hvordan fungerer disse nettsidene?
Det tar vel ekstremt lang tid?

Anonymous poster hash: 3f473...e74
Skrevet

Lånekontoret! Du kan pantsette og betale tingene ut senere.

Anonymous poster hash: 084fd...9dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...