Gå til innhold

Menn som reagerer med sinne når jeg forteller om voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har åpnet meg for en veldig nær kompis av meg og fortalt at jeg har blitt voldtatt.

Måten han reagerte på var at han ble forbanna og spurte masse om han som gjorde det (han ble altså forbanna på han som gjorde det) og greide ut om hva han hadde lyst å gjøre med han fyren, og jeg vet jo det at han mener det bare godt, men for meg så gjør det så vondt når folk reagerer på den måten og det gjør at jeg har bare mindre lyst å åpne meg for folk.

Eksen min vet det jo da, for det gikk jo en del ut over sexlivet vårt i begynnelsen (jeg stolte på han altså, men jeg fikk ikke til å bli helt våt og litt forskjellig annet), og når jeg fortalte det så reagerte han ved å gi meg en god og hard klem og sa at det ikke forandret hva han følte.

Det er jo mulig at eksen var forbanna på han som gjorde det han gjorde med meg, men han viste det aldri eller sa det aldri. Og det gjorde at jeg følte at det var trygt og snakke med han om det.

Jeg er utrolig glad for at han reagerte som han gjorde, men jeg har hørt at det er mange menn som reagerter med at de blir forbanna som han kompisen min og det er også derfor jeg er så utrolig redd for å fortelle noe sånt til en fremtidig partner. Det er noe som er utrolig sårt for meg, og det er fortsatt en vond ting å tenke på, og da trenger jeg ikke noen som blir sint, men noen som støtter og viser de er glade i meg i stedet.Så nå føler jeg at det blir utrolig vanskelig å si det til neste person jeg blir sammen med, og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt den frykten.

Kan noen hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 71bb1...127
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste gutter reagerer med å bli sint for å liksom vise deg at de ikke ville latt noe slikt skje med deg igjen.

At de vil beskytte deg og at de ikke tolerer slike ting.

Det finnes kanskje bedre måter å reagere på, men for mange så er første reaksjonen å bli litt sint når du hører om noe slikt, for det er jo en forferdelig handling.

Skrevet

Jeg har en kjæreste som har opplevd seksuelle overgrep som barn og voldtekstforsøk som ung voksen. Dette fortalte hun meg når vi ble sammen. Min reaksjon var å holde rundt henne og fortelle at mine følelser for henne ikke ville forandre seg pga dette og at jeg var der for henne.

Men inne i meg brant det av sinne. At noen kunne gjøre noe slikt mot en så fantastisk person. Å se hvordan det påvirket henne i form av depresjoner, angst ogen generell utrygghetsfølelse. Den smerten jeg følte var så sterk at jeg var glad hun ikke fortalte hvem vedkommende var da jeg ikke ante hva jeg kunne komme til å gjøre..

Jeg synes eksen din hadde en fin reaksjon. Angående den andre reaksjonen du skisserer så syntes jeg du skulle snakke med han og fortelle hvordan en slik reaksjon påvirker deg og kanskje spørre om hvorfor han reagerer sånn. Prøve å ha en åpen og ærlig dialog. Da kan han også få en anledning til å gå i seg selv og forstå sin egen reaksjon.

All lykke og hell til deg:) du er tøff som tør å åpne deg.

Skrevet

Skal fortelle en ting som AB.

Min dame ble voldtatt og det føltes som om voldtektsmannen hadde tatt fra meg det aller beste jeg hadde. Min dame hadde blitt skadet og hadde psykiske vansker OG noen har tatt fra meg det mest intime. De har treng seg inn der jeg hadde eksklusiv sex med henne og besudlet det for meg. Noen har brutt seg inn og gjort det skittent og utrygt for oss begge to.

Hun skrubbet seg med hampvott og jeg følte at noen hadde tatt henne fra meg med vold.

Menn reagerer ofte med sinne istedet for å vise sorg og tårer.

Så mange ganger kjefter vi, der en kvinne/venninne ville begynt å gråte...

Hilsen mann.

Anonymous poster hash: 37f50...610
Skrevet

Skal fortelle en ting som AB.

Min dame ble voldtatt og det føltes som om voldtektsmannen hadde tatt fra meg det aller beste jeg hadde. Min dame hadde blitt skadet og hadde psykiske vansker OG noen har tatt fra meg det mest intime. De har treng seg inn der jeg hadde eksklusiv sex med henne og besudlet det for meg. Noen har brutt seg inn og gjort det skittent og utrygt for oss begge to.

Hun skrubbet seg med hampvott og jeg følte at noen hadde tatt henne fra meg med vold.

Menn reagerer ofte med sinne istedet for å vise sorg og tårer.

Så mange ganger kjefter vi, der en kvinne/venninne ville begynt å gråte...

Hilsen mann.

Fortvilelsen føles altså så enorm over det vi får høre at vi begynner å rase, fordi den vonde følelsen er lettere å bearbeide på den måten, for en mann,

Skrevet

Er ikke det naturlig da?

Anonymous poster hash: 0f2d4...54a
Skrevet

Dei eg har fortalt det til har reagert med å verte sinte på meg.

Skrevet

Takk for svar dere :) Er utrolig greit å høre hva dere tenker og hvorfor :)

-TS

Skrevet

Dei eg har fortalt det til har reagert med å verte sinte på meg.

Huff :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...