Sheltay Retrac Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Jeg skal kjøpe meg nye ansiktsprodukter, men er litt i tvil om hvordan hudtype jeg har. Skal handle på nett siden jeg bor i gokk og ikke har noen gode butikker i nærheten. Jeg har matt og fin hud på kinn, panne, hake og rundt øynene. Den er såpass fin at jeg aldri gidder å sminke den, ikke noe porer, kviser eller fet glans. Ikke tørr heller. På og rundt nesa har jeg litt hudormer, ikke svarte og synlige, men sånne man ser hvis man kikker nøye i speilet. Det dukker også opp en kvise eller to når jeg har mensen, disse også rundt eller på nesa. I tillegg har jeg ofte røde kviselignende flekker som jeg ikke helt skjønner hva er. Bare røde flekker som dukker opp her og der uten at det er noe betent inni der. Huden er ikke blank noe sted. Hva slags hudpleie burde jeg bruke? Jeg har prøvd å bruke produkter for fet hud, men da blir jeg bare tørr. Skal jeg bruke for normal hud selv om jeg har litt hudormer og slikt? Vil jo gjerne ha de vekk, men kan kanskje kjøre en maske på nesa av og til? Tips mottas med takk!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Kombinasjonshud eller normal kanskje? Du trenger noe som gir fukt, men ikke tetter porene og en skikkelig rens til t-sonen som ikke er for hardhendt hvis du blir tørr. Du burde sjekke hos en hudpleie eller noe Anonymous poster hash: 3502b...1e0
melisany Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Høres ut som du er så heldig at du har normal hud! Du burde ikke bruke noe som er laget for fet hud eller tørr hud da dette vil skape ubalanse i den allerede sunne huden din. Hvis jeg var deg ville jeg brukt produkter som er milde og lette, gjerne de som er designet for sensitiv hud pga du beskriver sånne røde flekker du får. Også ville jeg brukt produkt som gir masse næring og pleie. når du får disse mensenkvisene, kan du bare være nøye med å vaske huden ekstra godt og kanskje bruke leirmaske for å trekke det ut kjappere. Et tips er også å satse på helt naturlig hudpleie! Da gjør du huden din en tjeneste Sjekk ut Marina Miracle, Burts Bees eller Origins. De sverger jeg til!
Gjest Nanne70 Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Enig med melisany, jeg tenkte akkurat det samme da du beskrev huden din.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Det høres ut for meg som om du er så heldig at du har normal og fin hud. Alle får en sjelden gang en kvise e.l, men så lenge dette hører til sjeldenhetene og du ikke har andre plager, så skal du være veldig fornøyd. Jeg vil anbefale deg å være veldig forsiktig med hudpleieprodukter når du først begynner. For slike som meg, som trenger aktive ingredienser kan det være veldig positivt. Men for de som har veldig fin hud, kan det gå andre veien. Mest sannsynlig holder det med basic rens/toner & dagkrem fra en nøytral serie. Når min hud var normal (ble rabiat i 30-årene) holdt det langt med en rens/toner & dagkrem fra Biotherme. Aquasource het serien. Ellers har Decleor Hydra Floral serien sin som er for alle. Du kan også bruke Matis Jeunesse serien, som er for alle. Den er mild. En annen serie som er veldig god som jeg selv bruker per nå, og som du fint kan bruke hvis du er over 20 år er Emergin C Organics. Anonymous poster hash: 7aec4...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå