Gå til innhold

Invitere ¨hele¨ nabolaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og sambo har nylig flyttet inn i rekkehus. Vi har ikke møtt naboene enda, kun sett dem fra avstand. Det virker som alle rundt her er i 25-35 års alderen.

Vi har planlagt å ha innflyttningsfest med venner, men har lekt litt med tanken på å legge invitasjon til festen i samtlige postkasser i nabolaget.

Kunne det vært en flott måte å blitt kjent med naboer på, eller burde vi droppe det? Hva hadde du tenkt om den nye naboen inviterte dere på fest?

Anonymous poster hash: 78374...39e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på.

Ettersom vi har barn og måtte begynne å organisere med barnevakt osv. så er det ikke sikkert vi hadde prioritert det. Barnevaktene bruker vi gjerne når vi "må".

Utfallet hadde gjerne blitt at en av oss hadde kommet. Kommer jo og litt på hvor mange andre naboer som skulle/var invitert og hvor godt man kom overens med de andre naboene.

Hadde vi vært uten barn hadde vi nok stilt.

Vi har nye naboer nå, hadde de invitert hadde jeg først og fremst tenkt at det var hyggelig, men sagt at jeg måtte se hvordan det passet. Så hadde vi tatt diskusjonen hjemme om barnevakt/hvem som skulle gå/om vi skulle gå, og jeg hadde hørt litt om de andre naboene som jeg har litt med å gjøre skulle.

Jeg hadde uansett sett på det som hyggelig og som en icebreaker å bli invitert, uansett om jeg/vi hadde gått eller ikke.

Skrevet

Jeg hadde også kommet:)

Anonymous poster hash: 8911e...f7a
  • Liker 1
Skrevet

Vi hadde også kommet.

Anonymous poster hash: dfe74...19b

Skrevet

Jeg hadde digget det!

Anonymous poster hash: 610e6...f84
Skrevet

vi hadde takket pent nei, og følt det en smule invaderende.

Anonymous poster hash: c7251...04e
Skrevet

Nei, når du ser dem utenfor huset så gå ut og hils på dem, nevn da at dere skal ha en innflyttningsfest og spør om det er greit ?!

Anonymous poster hash: 14ff6...23b
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

vi hadde takket pent nei, og følt det en smule invaderende.

Anonymous poster hash: c7251...04e

Invaderende?? Slike som deg er grunn til at folk fra utlandet mener nordmenn er kalde og avvisende!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde synes det var kjempe hyggelig. Men hadde blitt skuffet hvis det var altfor mye drikking.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville ikke blandet egne venner med nye naboer, da det fort enten kan bli til at dere snakker mest med venner og ikke blir kjent med naboene, eller at dere bryr dere mest om å bli kjent med naboene enn å snakke med venner.

Hva med å heller legge en invitasjon med at dere ønsker naboene hjertlig velkommen til å komme innom dere i løpet av "lørdag 05. mars" for å bli kjent. Så kan naboer komme når det passer dem. Og huset blir ikke fult av folk på samme tid.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tenker at man kan lage en innflyttingsfest for venner og ha en "kom innom for kaffe og vafler" på dagtid en lørdag fra kl x til y for naboene.

Da gir du alle naboene muligheten, med og uten barn, til å hilse på.

Skrevet

Jeg tenker at man kan lage en innflyttingsfest for venner og ha en "kom innom for kaffe og vafler" på dagtid en lørdag fra kl x til y for naboene.

Da gir du alle naboene muligheten, med og uten barn, til å hilse på.

Enig med denne.

Hadde det skjedd her hadde jeg tenkt at e nye naboene var veldig opptatt av festing og det hadde ikke gitt meg noe godt førsteinntrykk av de. Ikke alle er like opptatt av fest.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: d64c1...6cc
AnonymBruker
Skrevet

Vi droppa det i og med at det ble så mange av våre venner som skulle komme :)

Anonymous poster hash: 78374...39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...