AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 På medaljeseremonien, hvis to land har delt plass, så heiser de jo begge flaggene. Er det noen regel de følger for hvilket flagg som er øverst? Alfabetisk? Ikke veldig viktig verdensspørsmål, jeg vet, men satt og lurte på det her om dagen da en Canada og USA delte bronseplassen...Anonymous poster hash: 0cfb3...34c
ekkoet Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Når du sier "øverst" hvor mener du da? Var det slik på medaljeseremonien at de heiste 2 flagg på samme flaggstang eller at det var ulik høyde på flaggstengene? Dette blir et tipp, men jeg ville tro at de sorterte ut fra resultatlisten. Og igjen, et nytt tipp, men her tror jeg de sorterer etter hvem som fikk poengsummen/tiden først.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Når du sier "øverst" hvor mener du da? Var det slik på medaljeseremonien at de heiste 2 flagg på samme flaggstang eller at det var ulik høyde på flaggstengene? Dette blir et tipp, men jeg ville tro at de sorterte ut fra resultatlisten. Og igjen, et nytt tipp, men her tror jeg de sorterer etter hvem som fikk poengsummen/tiden først. Mener to flagg på samme flaggstang. Canada øverst og USA under (ble da hengende på "halv" stang :-P ) fordi en canadier og en amerikaner delte tredjeplassen. Tenkte kanskje det var alfabetisk, men har ikke sett noen andre medaljeseremonier, hvertfall ikke noen med delt pallplassering, så har ikke sammenligningsgrunnlag...Anonymous poster hash: 0cfb3...34c
ekkoet Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har googlet en del nå, både før og etter, var litt fornøyd da jeg fant denne: http://www.huffingtonpost.ca/2014/02/16/jan-hudec-flag-canada-us-olympics_n_4798836.html Kort fortalt står det at det er alfabetisk etter utøverens etternavn, men at det ikke alltid er at arrangøren følger denne regelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå