Gjest Kv84 Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Har du noen bøker å anbefale for å sette seg inn i de forskjellige type personlighetsforstyrrelser og hva som foregår i hodet på en kriminell?
småprippen Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Personlighet og personlighetsforstyrrelser av Svenn Torgersen.
Gjest Kv84 Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Personlighet og personlighetsforstyrrelser av Svenn Torgersen. Ser den på bokkilden, takk! Er den lett å lese? Lett å forstå?
småprippen Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Nja... Jeg er ikke noen fagperson, men jeg forstod godt hva som stod der. Men jeg merket at jeg begynte å lure på om jeg selv hadde en eller annen personlighetsforstyrrelse. Eller om jeg hadde en spesifikk personlighetstype. Alle kan vel finne noe om seg selv der som stemmer, men det beste er vel å overlate en vurdering til spesialistene. Jeg synes i allefall den er interessant. Kan jeg spørre om du skal bruke den til noe spesielt? Kanskje du bare er litt over gjennomsnittet opptatt av psykologi som jeg selv er muligens? God lesning anyway!
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 - Zero Degrees of Empathy - Simon Baron Cohen - DSM Manual - Abnormal Psychology - Alloy, Riskin, Manos - Beispiel-Gutachten aus der Forensischen Psychiatrie - Nedopil, Kruspinski
Gjest Kv84 Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 - Zero Degrees of Empathy - Simon Baron Cohen - DSM Manual - Abnormal Psychology - Alloy, Riskin, Manos - Beispiel-Gutachten aus der Forensischen Psychiatrie - Nedopil, Kruspinski Takk! Vet du om de finnes med norsk oversettelse?
Gjest Zeitgeist Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Takk! Vet du om de finnes med norsk oversettelse? Nei, det vet jeg beklageligvis ikke. Bor selv i utlandet, og må derfor "ta til takke" med fremmedspråklig litteratur da det er lite norske bøker å oppdrive. Kanskje du kan titte innom f.eks. Kunnskapsforlagets hhv. Bokkildens nettsider og se om du finner noe der? Mener å huske at man kan søke opp faglitteratur, og temaet du er på jakt etter faller vel innenfor kriminalpsykologi hhv. rettspsykiatri. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå