Gå til innhold

Søppel på kjøkken.

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Jeg har, som de fleste andre, søppelbøtte i benkeskap, under vasken. Dette er egentlig ikke praktisk i det hele tatt. For eksempel når jeg lager mat og det blir mye avfall. Da bruker jeg å ta en ny pose og henge på et dørhåndtak ved siden av der jeg jobber. Greit nok, men... Har begynt å fundere på å kjøpe meg en avfalsdunk med vippelokk og fotpedal. Gjerne også med hjul.

Så lurer jeg på: Hva gjør dere mht kjøkkenavfall? Noen gode ideer? Og: Er det noen som har noen gode forslag til pedalbøtter (m/hjul)? ev. pris og hvor man får tak i disse?

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKEA.

-Pleie ikkje å vera så dyrt der.

Såg forresten på nr. 19 spesial, laga dei eit bosspann av ei kleskorg som dei sette hjul på sjølve. Kan kanskje finna att klippet på TV2 sine sider på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIPP-bøttene er veldig fine, men de har ikke hjul. De kommer i mange forskjellige størrelser og farger, pris fra rundt 1.000,- tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
IKEA.

-Pleie ikkje å vera så dyrt der.

Såg forresten på nr. 19 spesial, laga dei eit bosspann av ei kleskorg som dei sette hjul på sjølve. Kan kanskje finna att klippet på TV2 sine sider på internett?

Takk for svar, På IKEA har jeg bare sett mindre bøtter i metall (har en sånn pedalbøtte på do), men ser for meg at den skal være litt større på kjøkken? Godt tips med kleskorg, men det er nødt til å være lokk med pedal tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kjekk metallramme på innsiden av ene skapdøra, vi. Nytter ikke med noe pedalgreier med to voffser i hus her. Er ei enkel ramme til posen liksom. Sånn passe myk at det går litt små vanlige handleposer og litt større vanlige handleposer rundt. Ved matlaging står bare døra oppe og søpledunken er dermed alltid veldig lett tilgjengelig - når vi trenger den, og bortevekke for sultne og grådige hunder - når vi ikke trenger den.

Dette fulgte med da vi kjøpte kjøkkenet og jeg vil tro du kan få kjøpt det hos alle kjøkkenlevrandører. Jeg aner dog ikke pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s
Her er LINK så du ser hvordan de ser ut

Ja, Vipp er kjempetøffe! :kul: (også har de jo mer ved seg en at de er et deisgn ikon, de er jo virkelig bra og praktiske og) ønsker meg en slik, men de er jo dyre.. også har de ikke hjul? Det kan jeg sikkert klare meg uten. Noen som vet hvor de selges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIPP får du hos:

"Ha det på badet" på Sjølyst,

R.O.O.M,

"SitIn på badet" i Bygdøy Alle,

"Verket interiør" på Bærums Verk

- det er de jeg vet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som dere en vanlig søppelbøtte som står i skapet under vasken. Når jeg lager middag tar jeg den bare ut og lar den stå på gulvet ved siden av meg, synes ikke det er tungvindt i det hele tatt. Foreldrene mine har en halvsirkel-formet bøtte som er festet til innsiden av skapdøren, så kan de bare døren og bøtta er klar til bruk, veldig enkelt. Selv kunne jeg ikke tenke meg en bøtte som står ute på kjøkkengulvet til enhver tid, selv om den har lokk. Jeg synes det er litt udelikat for å være ærlig, men smak og behag. Det finnes jo så mye flotte løsninger hvor bøtta kan være skjult men likevel lett tas fram når den skal brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

VIPP selges også på "Badeglæder" på Strømmen Storsenter. En veldig fin butikk forøvrig! På lørdag synes jeg jeg så de var nedsatt ganske kraftig også - kanskje tilbudet gjelder enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
VIPP selges også på "Badeglæder" på Strømmen Storsenter. En veldig fin butikk forøvrig! På lørdag synes jeg jeg så de var nedsatt ganske kraftig også - kanskje tilbudet gjelder enda?

Aha, takk for tipset, Pjusk :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har et system fra Ikea med en bøtte til matavfall og en til restavfall. Bøttene går på skinner, slik at du kan trekke dem ut (fra skapet under vasken) så de er lett tilgjengelige.

Det er lokk og hank på dem også.

Tror vi betalte ca. 250,-. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør akkurat det samme som deg tar ut en pose under matlaging osv. Men vi har kjøpt oss avfallskvern til vasken, så deilig. Alle rester potet skrell kyllingbein osv. Kjekt. Slipper og ta opp griserier fra vasken .

Absolutt og anbefale :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en stålbøtte med vippelokk fra ikea til søppel på kjøkkenet. Kvaliteten er elendig. Etter et halvt års bruk er lokket helt skjevt slik at det ikke går ordentlig på. Så neste gang skal jeg kjøpe noe med bedre kvalitet. Om man tar pris/tiden man har glede av tingen så tror jeg nok at en dyrere søppelbøtte vil bli billigere om man tenker på hvor lenge man har den.

Jeg tror Vipp sine bøtter er et godt forslag. De selges også i en butikk som selger legekontorutstyr. Har sett den når jeg kjører trikk. Den ligger litt før Tullins cafe tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke noen som helst erfaring med Vipp selv, men så en gang i et intervju med Andreas Viestad at han selv var veldig irritert over bøtta. Det var noe med formen, og poser som revnet når han skulle ta ut søpla.

Du bør kanskje vurdere om dette kan bli et problem for deg før du bruker tusen spenn på en søppelbøtte?

mvh

Fløyel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei!

Jeg har ikke noen som helst erfaring med Vipp selv, men så en gang i et intervju med Andreas Viestad at han selv var veldig irritert over bøtta. Det var noe med formen, og poser som revnet når han skulle ta ut søpla.

Du bør kanskje vurdere om dette kan bli et problem for deg før du bruker tusen spenn på en søppelbøtte?

mvh

Fløyel

Jeg har aldri hatt noe problem med poser som revner med VIPP-bøttene. Synes de er veldig fine - anbefaler de absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...