Gå til innhold

alkoholfri drikke og dessert til lasagne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal servere lasagne og vil att det skal bli skikkelig. Hva kan jeg servere som drikke? Hvilken enkel dessert passer til lasagne? Takk:-)

Anonymous poster hash: f527c...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Munkholm eller Clausthaler? Eventuelt brus som AB over her foreslår. Jeg serverer ofte Farris, gjerne Bris,, til maten enten i stedet for eller i tillegg til vin.

Til dessert kan du jo egentlig ha det du liker best, men en pavlova ser alltid fristende ut. I tillegg smaker det godt. Jeg lager den gjerne bare med krem og bær (dropper vaniljekremen) hvis jeg har servert en mektig hovedrett.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å kjøpe denne på polet:

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/alkfr-utils-sukker/norge/liereple-gourmet/sku-1074602 , og likedan den med blåbær.

Personlig synes jeg det er godt med noe annet enn brus og farris til mat når vi har selskap. Er det vanlig middag så er selvfølgelig saft eller vann helt greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke brus til middag så lenge alle som er der er voksne. Eller med mindre du av en eller annen grunn gjerne vil at smaken av maten skal bli ødelagt av søtt kliss. Alkoholfritt øl, Farris eller en god fruktmost (helst de mørke med mye bær, som minner mest om rødvin) er godt.

Hva med tiramisu til dessert, om du har lyst til å fortsette med det italienske? :)

Anonymous poster hash: bb42c...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg italiensk dessert, feks tiramisu eller panna cotta :)

Som alkoholfri drikke er jeg enig i en god eplemost, feks Ringi.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...