Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er "sammen" med en gutt (skriver i hermetegn for ingenting er offentliggjort enda på facebook etc..)

Vi har oppført oss som kjærester i omtrent to måneder. Overnatter ofte hos hverandre, jeg har spist middag med familien hans flere ganger, vi har mye sex, er utrolig forelska og alt sånn. Jeg føler iallefall at jeg er klar for et forhold, og det samme gjør han. Vi har blitt enige oss imellom at vi er et par. :)

Så det jeg lurer på er hvor lang tid det er vanlig å vente med å sette forhold på facebook?

Vi er forresten 20 og 22 år. :)

Anonymous poster hash: 13550...957
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og grattis! ;) Det er en så utrolig koselig periode (bør være i alle fall) :)

Det er heeelt individuelt, noen gjør det aldri. Men da har de ingenting på sivilstatus altså, det kan jo ikke stå "singel" akkurat.

Kan si hvordan det var i vårt tilfelle: Vi datet i 3 mnd (kjente ikke hverandre før det) før vi tok praten og ble enige om at vi var et par. Han tullet litt og sa noe a la "pass deg, ellers så kanskje jeg legger deg til i et forhold på FB i morgen", og jeg svarte noe som at ja, det måtte han bare gjøre. Så han var jo en luring, med å ta det opp sånn fikk han jo prøvd ut vannet og sett reaksjonen min, uten å direkte "spørre om lov". Så neste dag skjedde nettopp det - han satte seg i et forhold med meg på FB.

Jeg synes jo det er naturlig, FB eller ikke, at forholdet er offisielt fra det punktet man er enige om at man er i et forhold. Så jeg synes det ble helt rett. Nå er vi litt eldre da, slutten av 20-åra/starten av 30-åra, vet ikke om det har noe å si. Jeg er veldig glad han bare gjorde det da, ellers hadde jeg sikkert sittet som samme spørsmålstegn som du er nå ;) Men det er mye fordi det var jeg som tok det opp, og jeg var litt bekymret for om han hadde følt seg presset.

Det skal sies at jeg tidligere ikke ville ha forhold på FB i det hele tatt, men det er enkelt og greit fordi jeg tok litt lettere på forhold før og ikke var overbevist om at det ville vare (noe det ikke gjorde) så det er først nå når jeg er eldre og føler for å ordentlig satse jeg gjør det. Rett og slett fordi jeg ikke følte for å bedyre alle nye forhold og alle brudd for alle mine ørtenhundre FB-venner. Så det kan jo være greit å tenke litt på, men om noen ikke vil ha forhold på FB trenger det heller ikke bety at de tenker som meg :P

Anonymous poster hash: 64a6c...384
  • Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det er ikke slik at man må vente x antall dager eller uker. Det gjør man når begge er enige om å fortelle om forholdet til omverdenen. :romeo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...