Gå til innhold

betyr følgende at pappa at jeg er sammen med typen min?

Anbefalte innlegg

Gjest noradoll
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i noen år nå. Han har to barn. Pappa har et stort hus verdt flete mill. Han har jobbet ekstremt hardt for det. Det er barndomshjemmet mitt. Drømmen er å flytte inn der for min del. Det har høye vedlikeholdskostnader. Typen min har gjeld og lav lønn. Pappa har ved flere anledninger sagt: " ser du noe til han du gikk på videregående med, so

m nylig er ferdig på jussen?" Pappa kjenner han ikke personlig, men har ved flere anledninger spurt og hintet om at det er en bra mann. For all del, det er han. Jeg lurer bare på om dette betyr at han ikke vil at jeg skal satse på forloveden min. Jeg er igså redd hans barn og eks får kloa i det pappa har viet livet sitt for å anskaffe til meg og søsteren min. Hva gjør jeg !!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at faren din ikke liker kjæresten din.

Anonymous poster hash: 862d3...f84
  • Liker 6
Skrevet

Hvordan kan du være forlovet med en mann, som du er redd for å miste hus til hans barn og eks? Hvordan skulle det gått til?

Lag særeie-avtale om du vil være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: ddece...d31

• Liker 9
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i noen år nå. Han har to barn. Pappa har et stort hus verdt flete mill. Han har jobbet ekstremt hardt for det. Det er barndomshjemmet mitt. Drømmen er å flytte inn der for min del. Det har høye vedlikeholdskostnader. Typen min har gjeld og lav lønn. Pappa har ved flere anledninger sagt: " ser du noe til han du gikk på videregående med, so

m nylig er ferdig på jussen?" Pappa kjenner han ikke personlig, men har ved flere anledninger spurt og hintet om at det er en bra mann. For all del, det er han. Jeg lurer bare på om dette betyr at han ikke vil at jeg skal satse på forloveden min. Jeg er igså redd hans barn og eks får kloa i det pappa har viet livet sitt for å anskaffe til meg og søsteren min. Hva gjør jeg !!!?

ut fra siste setning høres du selv skeptisk ut til din egen forlovede. Kanakje du skulle hørt på far din?
  • Liker 4
Skrevet

Spørsmålet du burde stille deg: Ville jeg ofret materalistiske verdier fremfor min forlovede?

Tror du har en del å tenke på, ønsker deg lykke til :-)

Anonymous poster hash: cdca9...35c
  • Liker 1
Skrevet

Hæ?!

Anonymous poster hash: b8d56...5d4

• Liker 6
Skrevet

Den overskriften makes no sense

• Liker 16
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du skal være så avhengig av det huset? Hva med litt selvstendighet?

Anonymous poster hash: 5426f...c80
  • Liker 3
Skrevet

Er det faren din sine barn og eks du er redd skal få "kloa" i huset, eller forloveden din sin eks og barn?

Hvis det er det første så får ikke faren din sin eks "kloa" i noe, med mindre hun står som medeier på huset. Hvis han har barn med sin eks så har de jo like stor rett på å arve som deg og din (hel)søster.

Om det er forloveden din sin eks og barn du er redd for skal få "kloa" i huset.. That makes absolutely no sense..

Jeg skjønte egentlig ikke poenget med innlegget.

• Liker 2
Gjest Linneah2013
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke så mye av, hvem er du redd skal få kloa i huset? Huset blir jo arv til deg og dine søsken, skal du overta huset, må du evt betale ut dine søsken.

Skrevet

Jeg synes det virker som at faren din hinter til at du burde gjøre deg et bedre "parti", ja.

Og hvis du og din forlovede m.barn skal flytte inn i huset den dagen du evt arver det, bør det stå som særeie på deg.

• Liker 1
Skrevet

Faren din har vel ikke jobbet hardt for å anskaffe noe til deg og søsteren din? For alt du vet, kan han selge det og bruke alle pengene til å seile jorden rundt. Mest sannsynlig gjør han ikke det, men du bør ikke planlegge at du skal overta huset før du vet at det er en realitet. ;)

• Liker 2
Skrevet

Kan vel enkelt løses med en særeie, hus og tilhørende er ditt og kun ditt, og skal kun arves til evt dine barn og ikke hans!

Skrevet

Hvis TS er smart så kutter hun ut den her kjæresten.

Skrevet

Hvis du ikke klarer å tenke deg frem til dette selv så er du ikke smart nok til å verken ha kjæreste eller eie hus.

Hva er det med dette forumet som tiltrekker seg det dummeste av det dummeste!? Fader altså

Anonymous poster hash: e0bad...829

• Liker 6
Skrevet

Tviler uansett på at han som er ferdig på jussen er noe særlig interessert i en som overhode ikke kan formulere seg forståelig.

Anonymous poster hash: 00317...22d
  • Liker 5
Skrevet

Hva gjør jeg !!!?

Du lærer deg først å formulere deg på norsk. Det vil komme godt med, uansett. Så spør du faren din: "Vil du ikke jeg skal satse på forloveden min?" Du bør kanskje også spørre: "Har du jobbet så hardt for å gi dette huset til meg?"

Så får du spørre deg selv: "Når er det sannsynlig at faren min dør, og vil jeg da ha midler nok til å kjøpe ut min søster, og vedlikeholde det? Er jeg avhengig av at en mann skal betale for meg, og er det ønskelig?? Og er det en god plan å ha for framtiden, at min far skal falle fra og gi meg et hus? Hva med å jobbe hardt selv og skaffe meg et eget hus?"

Så spør du forloveden din: "Er du sammen med meg for å få kloa i huset til min far for å sikre dine egne barn?"

Så leser du deg opp på litt juss selv, for å skjønne mekanismene rundt arv og skifte, og hvor lite eksen til din forlovede har med din fars formue å gjøre.

• Liker 2
Gjest noradoll
Skrevet

Hei. Du kan spare deg for spydighetene, det tar seg dårligere ut enn mine skrivefeil. Jeg skrev fra en telefon midt på natten. Vanskelig å ta det du skriver seriøst når du er så fientlig. TS

Tviler uansett på at han som er ferdig på jussen er noe særlig interessert i en som overhode ikke kan formulere seg forståelig.

Anonymous poster hash: 00317...22d

Gjest noradoll
Skrevet

Takk. Tror særeie er det beste. Vet uansett ikke om jeg skal satse alene eller med han jeg er sammen med. Jeg vil ikke ha en mann jeg ikke er forelsket i. Det fungerer ikke for meg. Jeg vil ha barn, har en jeg er glad i, men som pappa ikke ser ut til å akseptere. Pappas store bekymring er nok eiendommen. Han ønsker at en sv oss tar over. Hvem det blir avhenger av hvem som ønsker å bo her og hvem som har kapital. Jeg har også et spesielt forhold til stedet. Det er mye å tenke på.

Du lærer deg først å formulere deg på norsk. Det vil komme godt med, uansett. Så spør du faren din: "Vil du ikke jeg skal satse på forloveden min?" Du bør kanskje også spørre: "Har du jobbet så hardt for å gi dette huset til meg?"

Så får du spørre deg selv: "Når er det sannsynlig at faren min dør, og vil jeg da ha midler nok til å kjøpe ut min søster, og vedlikeholde det? Er jeg avhengig av at en mann skal betale for meg, og er det ønskelig?? Og er det en god plan å ha for framtiden, at min far skal falle fra og gi meg et hus? Hva med å jobbe hardt selv og skaffe meg et eget hus?"

Så spør du forloveden din: "Er du sammen med meg for å få kloa i huset til min far for å sikre dine egne barn?"

Så leser du deg opp på litt juss selv, for å skjønne mekanismene rundt arv og skifte, og hvor lite eksen til din forlovede har med din fars formue å gjøre.

Skrevet

Hei. Du kan spare deg for spydighetene, det tar seg dårligere ut enn mine skrivefeil. Jeg skrev fra en telefon midt på natten. Vanskelig å ta det du skriver seriøst når du er så fientlig. TS

Nå er det dag. Kanskje du skal prøve å forklare til oss som ikke har skjønt så mye av innlegget ditt? For eksempel: Hva har typen din sin eks å gjøre med huset til din far?? Hvordan ser du for deg at denne eksen skal "få kloa i" huset?

Anonymous poster hash: 66dc7...93a

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...