Gå til innhold

Jobb som stuepike.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et merkelig ønske om å jobbe som stuepike på hotell da jeg var yngre.

Mitt behov for å ha det rent og ryddig, jeg syns hotell er spennende og det er så masse forskjellige mennesker å treffe på, gjør at stuepike jobb virker som noe jeg kunne likt! Ikke som en fulltids jobb, jeg er faktisk daglig leder i en butikk, men som en søndagsjobb feks.

Er det lett å få jobb som stuepike?

Anonymous poster hash: 6bb61...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det forholdsvis lett å få jobb som stuepike når jeg søkte en gang i tiden.
Men min erfaringer fra det yrket var ikke så bra. Det er veldig lite du har med gjestene å gjøre, det var kun hvis de henvendte seg til deg at du fikk ha kontakt med dem. dagene besto av å vaske/rydde rom og felles arealer, og med opp til17-18 rom som skal taes på 6-7 timer, er det lite du får snakke med kollegaene dine.

Hvor jeg jobbet gjorde det egentlig ikke noe, da jeg var den eneste på mitt skift som snakket norks og engelsk, alle andre var fra latvia og russland, og kunne ikke et kløyva ord av norsk eller engelsk.

Det positive med stiepike jobben, var at du visste at dette rommet har du fikset, og her skal det overnatte noen som komme til å være fornøyd med rensligheten. Du får masse tid for deg selv, og tankene kan bare fare av gårde mens du gjør ditt. det er mye som skal gjøre på en dag, slik at tiden går fort.
Der hvor jeg var fikk vi lov å ha musikk på tvn mens vi ryddet på rommene, så det hjalp litt på enso,hetene.

Hvis du ønsker en søndagsjobb som stuepike, kan du ta kontakt med hotellene og høre om de trenger ringevikarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også et ønske om å jobbe som stuepike, syntes det virket så koselig, så jeg begynte som det etter vgs og jobbet noen år. Jobben er tung, men den er også veldig koselig. Liker det at man duller og steller, fikser på puter og tørker støv og får rommene til å se pene ut. Man jobber i alle fall i lekre omgivelser når man er stuepike (så lenge hotellet er noenlunde pent da vel og merke)

Gjester treffer man på innimellom. De går jo forbi i korridoren, og når man banker på dørene så hender det jo veldig ofte at de er der inne. Så jeg har i alle fall møtt veldig mange forskjellige mennesker i løpet av de årene jeg jobbet som stuepike. Vi hadde også senvakt hvor vi gikk med romservice, enten det var matservering eller levere ekstra håndklær, eller gjerne skifte lyspære osv.

Det jeg likte aller best med jobben er at den er så selvstendig. Husker jeg fulgte med på days of our lives lenge, gikk jo hver dag. Lett å se på tv mens man duller på rommet :) Det er også helt stille - så tankene flyr og jeg var aldri mentalt sliten da jeg var ferdig på jobb slik man ofte er i andre yrker med mye menneskekontakt. Var ofte fysisk sliten, men hvor mye som var å gjøre kom litt an på da. Søndager er ofte veldig travle... Men det er jo også deilig å komme hjem å føle at man har vært på trening. :) Betalt trening. Aldri hatt så mye rygg og armmuskler som den tiden jeg jobbet som stuepike.

Man kan bli lei om jobber hver dag. Men som helgejobb er det helt ypperlig. Hender jeg savner jobben. Jeg er så glad i å stelle og dulle.... Få et rom til å se pent ut og lukte godt. :)

Bare spør om du lurer på noe mer.

Anonymous poster hash: 31e9f...49e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 år senere...
AnonymBruker

En gammel tråd...!

Jeg tror jeg ønsker å jobbe som stuepike når jeg blir stor. Er det noen som vet hvor man finner sånne stillinger?

Jeg tenker som ringevikar/helgejobb/ekstrajobb. Jeg tror dette kan passe for meg 

Noen som vet hva man tjener i timen? 

Anonymkode: 8c502...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...