AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Hvordan går man igjennom et brudd uten venner, uten noen å prate med? Hvis man ikke har noen? Hva gjør man da? Anonymous poster hash: 1aea6...a67
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Da innser man at man må gjøre noe med livet sitt. Hvorfor har man ikke venner? Anonymous poster hash: 0d064...184
Stine Solbakken Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Hvor gammel er du? Er du jente eller gutt? om du er under 23, kan du snakke med helsesøster på Helsestasjon for ungdom, eller skolen. De er alltid ledige for en snakk. Ellers, vær opptatt, finn på noe for din egen skyld! Gråt ut, og vær lei deg unn deg noe som du liker, enten det er et gamingspill, et innkjøp av klær, sko etc. en ny hårsveis, Skaff deg en ny hobby, finn på noe du har lyst til å lære deg! Meld deg som frivillig til å gå tur med hunder i nabolaget/nærmiljøet, det er utrolig befriende (med mindre du er redd for hunder da) Les en bok, eller se en film som får deg i godt humør, styr unna filmer som gjør deg trist og deprimert over en lengre periode. Det gjør at "depresjonsfasen" kan bli unødvendig lang, om du fortstter å "pine deg selv" Tenk fremover, det virker kanskje som verdens undergang akkurat nå, og som om ingen forstår at det gjør vondt, at du er sint, lei deg, eller tom. Eller alt på en gang, men ta en dag om gangen og tenk at "denne dagen skal bli bedre enn den i går" Stell deg sånn at du ser bra ut. Selv om mange mener at utseende ikke teller, så kan faktisk det at du føler at du ser bra ut, hjelpe på humøret. Å være fresh, og å se bra ut, kan hjelpe litt på selvfølelsen selv om den er negativt påvirket av bruddet Ikke steng deg inne, men kom deg ut. Gå en tur, gå i byen, på et senter, i en folksom gate. GJØR noe,ikke sitt inne og syns synd på deg selv. Dette gjør at du blir mer depriemrt enn nødvendig
Stine Solbakken Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Da innser man at man må gjøre noe med livet sitt. Hvorfor har man ikke venner? Anonymous poster hash: 0d064...184 Vis litt medfølelse da Selvfølelsen er vel ikke på topp etter et brudd, og man trenger ikke bli påminnet om noe som kanskje plager en til vanlig, midt oppi et brudd?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Jeg hadde heller ingen venner å prate med når det ble slutt mellom meg og exen. Var veldig tungt.. men jeg snakket da med psykolog. Prøvde å holde meg opptatt hele tiden slik at det ikke gikk for mye inn på meg. Kom over det etterhvert men tok sin tid..Anonymous poster hash: d871d...f20
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Vis litt medfølelse da Selvfølelsen er vel ikke på topp etter et brudd, og man trenger ikke bli påminnet om noe som kanskje plager en til vanlig, midt oppi et brudd? Det kan være viktig, fordi et brudd kan være en ny begynnelse, og da er det viktig med opprydding. Man vil ikke ende opp i samme situasjon når neste forhold går dunken, og det kan man fort gjøre hvis man bare go with the flow og så hopper på neste forhold. Anonymous poster hash: 0d064...184
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Jeg er i akkurat samme situasjon! Nå er det mange uker siden det ble slutt, men jeg sliter fortsatt med reaksjoner etter bruddet. Jeg har sosial angst og hadde ingen venner før vi ble sammen, så det er ikke som jeg har skremt vekk/ikke prioritert vennene mine mens jeg var i et forhold.... Så jeg har ingen mirakelkur, men jeg kan foreslå et par ting som har vært greie å gjøre i ettertid. Å skrive om følelsene for å "få det ut" når man ikke kan prate med noen. Eller tegne/male, dersom du foretrekker det. Selv merket jeg at det var veldig greit å gå på jobb. De første dagene var det veldig vanskelig å holde følelsene inne og ikke bryte sammen, men det er tross alt nyttig å komme ut litt og ikke bare sitte inne med ensomheten og sorgen. Det er kjekt å ha noe annet å fokusere på enn eksen, enten det er jobb, trening, kunst etc. Stine Solbakken hadde noen greie råd, og jeg støtter opp om det å prøve noe nytt. Enten det er ny frisyre, å gå på et nytt kurs eller å ta en reise til et nytt sted. Hvis du har tilbud om å snakke med psykolog eller terapeut, kan det også være nyttig. Anonymous poster hash: deb14...50a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Du kan snakke litt med legen din, du kan lufte deg her på kg, du kan snakke med et familiemedlem, eller du kan snakke med en person som tilfeldigvis er der og som gir tegn på at du kan snakke ut. Jeg har heller ingen bestevenner for tiden, men jeg kom meg igjennom bruddet for det Anonymous poster hash: 8a12e...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå