Gå til innhold

Bruker du hjelm?  

1. 1. Bruker du hjelm?

• Ja, selvfølgelig!
      18
    • Nei, jeg har ingenting i hodet som er verd å ta vare på.
      8
    • Bare sammen med barna for å være et godt forbilde
      2
    • Bare på lengre turer eller når jeg trener.
      2

Fremhevede innlegg

Gjest Xavia
Skrevet

Ja, dette var jo ikke forsøk på en seriøs avstemning en gang! :riste:

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet
Ja, personlig går jeg alltid med sykkelhjelm og redningsvest, både på jobb og i fritiden.  

Jeg har også fått min mann, barn og venner til å gå med hjelm og redningsvest. Man vet jo aldri om det vil plutselig komme en bil eller en flom.  

Lærerne ved skolen til barna har sagt ifra om at barna blir mobbet fordi de sitter inne i timene med redningsvester, men den prisen er verdt å betale for man vet aldri når flodbølgene kommer.

He he!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er noe med dette at det er farlig å leve fordi man faktisk kan dø.

Jeg har ikke noe imot at andre bruker hjelm - alle må vel foreta en avveining av hvor trygg man føler seg(eller har behov for å føle seg).

Sannsynligvis blir det vel snart påbudt..... :-?

Skrevet

Jeg bruker alltid hjelm når jeg sykler.

En jeg vet om døde faktisk momentant da hun syklet, i rolig tempo på sykkelvei, og kjørte på en stein i veien, mistet kontrollen et øyeblikk og slo hodet i et rekkverk.

Vet også om en annen som fikk alvorlige hodeskader etter en sykkelvelt.

Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke hjelm når man sykler. Det er like naturlig som å bruke bilbelte når jeg kjører bil.

Gjest Min lille Johan
Skrevet

Jeg ikler alltid min lille Johan med hjelm hver dag, helel dagen. Her forleden sendte jeg ham avgårde på bussen med sykkelhjelm. Jeghar kært ham opp til at han ikke skal bry seg om alle som glaner. De er nok bare misunnelige på hjelmen hans! Johan er 6 år og i morgen skal han avgårde med bussen i 3 timer til faren sin. Gjett om hjelmen skal på!

PS! I ryggsekken har han flytevest. :)

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg bruker alltid hjelm når jeg sykler. Driter i om jeg ser ut som en tulling, jeg tar ihvertfall vare på vettet mitt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis en bil hadde kjørt inni deg da? Da hjelper det ikke at du har lav fart hvis du ikke har hjelm.

Hva hjelper det, når hele kroppen kan bli skadet? Du kan også bli påkjørt av å gå på fortauet ved trafikkert vei også.

Skrevet

Utrolig mange "festlige" innspill av personer med stor glede å versere om flytevester og sykkelhjelm på buss :o

Jaaa, da. Du er VELDIG morsom, kanskje du kunne kommet med et ordentlig svar ?

Om folk synes avstemningen var drøy, så er det alltids mulig å ikke stemme, men kun svare :)

Jeg bruker sykkelhjelm, og har alltid brukt det. Jeg har syklet gjennom svært trafikkerte strøk i mange år, og jeg har rett og slett ikke turt å ikke ha på hjelm.

Selv om man er flink i trafikken selv, så er det ikke sikkert de rundt en er det.

Om folk synes jeg ser teit eller stygg ut med sykkelhjelm når jeg er ute å sykler (faktisk relativt lenge siden nå), så får de bare synes det. Og sitte med skjegget i postkassa og angre når de ligger på akutten med div skader etter å kræsja uten hjelm.

Hva andre gjør, er opp til dem. Men jeg synes det er fjernt at foreldre prakker det på ungene og ikke stiller opp som et godt eksempel selv.

Skrevet

Hva hjelper det, når hele kroppen kan bli skadet? Du kan også bli påkjørt av å gå på fortauet ved trafikkert vei også.

Hodeskader kan ha ganske mye større konsekvenser enn skader på resten av kroppen.

Hvis du faller av sykkelen og slår hodet kan du risikere å kun få skrubbsår hvis du har hjelm. Uten kan du kanskje bli "grønnsak" eller dø...

Skrevet
Det som derimot sjokkerer meg litt er når foreldre tar på barna sine hjelm' date= men ikke bruker det selv. Hva slags eksempel er det?

"Du skal gjøre som de sier og ikke som de gjør " lærte vi om foreldrene våre da vi var små :-?

Jeg har hatt nok trøbbel med hodet og sykler derfor MED hjelm :wink:

Skrevet

Får ikke lov av Tusenbenet å sykle uten - og ikke tør jeg det heller.

Bruker også egnet hjelm når jeg suser rundt i byen på rollerblades - selv om det er deiligst uten.

Skrevet
Jeg sykkler aldri på veien.. Der er ingen i biler som hadde hatt mulighet til å kjøre på meg der jeg sykkler..
det er fullt mulig å få brudd på skallen om du detter når du GÅR....
Skrevet
Jeg må innrømme at jeg ikke bruker hjelm. Grunnen er nok at jeg er gammel nok til å ha syklet i årevis uten hjem før det ble livsviktig. Det er noe med at når man har greid seg fint uten i mange år, så tror man ikke helt på at det er nødvendig. Jeg ble for øvrig påkjørt av en lastebil mens jeg syklet en gang som barn UTEN at hodet mitt gikk i tusen knas.  

For meg hadde det nok vært lettere om ikke alle sykkelhjelmer var så stygge. (Synes jeg) Alle er jo så strømlinjeforma og lite kledelige ser ut som om man skal sykle i 80 km/t.  (På meg ser det passe teit ut ettersom jeg ikke akkurat sykler så innmari raskt) Hadde noen greid å lage kule sykkelhjemer så hadde det blitt lettere for meg å kjøpe en også.  

Så grunnen til at jeg ikke bruker hjelm er rett og slett gammel vane og forfengelighet. Men jeg har en sønn på tre år som bruker hjem, og jeg må nok begynne jeg også ettersom jeg jo er et forbilde...  :-(

JEg har ALDRI hatt bruk for bilbeltet eller motorsykkelhjelmen!...
Skrevet
Ja, dette var jo ikke forsøk på en seriøs avstemning en gang!  :riste:

Nei, det var et forsøk på å provosere og på å skape debatt. Ser ut til at begge deler var vellykket 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...