Gå til innhold

Bruker du hjelm?  

1. 1. Bruker du hjelm?

• Ja, selvfølgelig!
      18
    • Nei, jeg har ingenting i hodet som er verd å ta vare på.
      8
    • Bare sammen med barna for å være et godt forbilde
      2
    • Bare på lengre turer eller når jeg trener.
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykler en del, og møter skremmende mange voksne uten hjelm. Kan ikke fatte hvordan folk tør.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ledende svar..
Skrevet

Veldig ledende svar du har der..

Jeg ville aldri ha brukt sykkelhjelm. Hehe...man er da voksen og sykler rolig. Jeg sykler rolig på gangstier og tar noen turer i ny og ne med mer fart. Men hvorfor skulle jeg bruke hjelm?! Det ser da også utrolig dust og nerdete ut :hoho::hoho:

I tillegg er det unødvendig. Har du flytevest på deg på Karl Johan? I tilfelle det skulle komme en flodbølge?

Lykke til, du politisk tamme korrekte, kjedelige menneske. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg bruker konsekvent sykkelhjelm, selv om jeg ble mye mobbet for dette da jeg var yngre. Men jeg har jo ganske kul hjem da, så da Pacific Blue var populært, så kjøpte alle seg lik hjelm som meg.

Synes det er bedre å være føre var..

Skrevet

Har ikke brukt sykkelhjelm siden jeg var 6 år.

Vet godt jeg alltid burde bruke hjelm og alltid bilbelte.. men så gjør jeg det så sjeldent likevel :roll:

Gjest Elenath
Skrevet

Nei, de maks tre gangene i året jeg sykler bruker jeg ikke hjelm.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Bruker ikke hjelm, men så er det sjelden det er så høy fart når jeg sykkler også da.. Hadde nok ikke slått meg så veldig om jeg falt av.

Skrevet

Ja.

Anskaffet meg det når jeg var 18-20, ville ikke ha før.

Har også fått kjæresten min til å bruke hjelm.

Gjest gjesta
Skrevet
Bruker ikke hjelm' date=' men så er det sjelden det er så høy fart når jeg sykkler også da.. Hadde nok ikke slått meg så veldig om jeg falt av.[/quote']

Hvis en bil hadde kjørt inni deg da? Da hjelper det ikke at du har lav fart hvis du ikke har hjelm.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg sykkler aldri på veien.. Der er ingen i biler som hadde hatt mulighet til å kjøre på meg der jeg sykkler..

Gjest Anonymous
Skrevet

En bil kan kjøre på deg mens du går på fortauet eller i fotgjengerfeltet også - betyr det at snart tar man på seg hjelm når man skal spasere en tur?

Gjest gjesta
Skrevet

Ja, jeg går alltid i hjelm og redningsvest!

Men mange bilister har mer respekt for fotgjengere enn for syklister, og dermed kjører mer forsiktig rundt fotgjengere. Ei venninne ble truffet av ambulansen da hun syklet på veiskuldra. Jeg har også tilgode å se at noen svinger utom meg når jeg sykler i veikanten, når jeg går derimot svinger de laaangt unna.

Gjest the imp
Skrevet

Ja, jeg bruker hjelm. Sykler en god del og jeg har slått nok hull i hodet mitt for mange år framover både på sykkel og blades og diverse så sykkelhjelm bruker jeg ja.

Gjest Starya
Skrevet

Jeg sykler i pensjonisttempo på fortau, uten hjelm.

Skrevet

Har faktisk brukt hjelm konsekvent sidan eg var liten, og er i grunnen stolt av det. Har dessutan fått mannen til å bruke det òg...

Årsak: 1) Ein kamerat tryna på sykkel, fauk over styret og rett i ein moped då me var sikkert 9-10 år - hadde han ikkje hatt hjelm, hadde eg hatt ein kamerat mindre.

2) Ei venninne fekk eit illebefinnande medan ho sykla (då var me vel 17-18), og datt rett i grøfta (laaangt ned) - ho ville høgst sannsynleg hatt store hjerneskader no viss det ikkje var for hjelmen.

Ser dessutan ingen gode grunnar til å ikkje bruke hjelm - det estetiske er i mine auge eit heilt idiotisk argument, så lenge det er snakk om liv og helse...

Skrevet

At folk ikke bruker hjelm forbauser meg egentlig ikke så mye, og jeg bryr meg ikke heller for det er heldigvis bare de selv det går ut over. Det som derimot sjokkerer meg litt er når foreldre tar på barna sine hjelm, men ikke bruker det selv. Hva slags eksempel er det?

Gjest Engstelig og redd
Skrevet

Ja, personlig går jeg alltid med sykkelhjelm og redningsvest, både på jobb og i fritiden.

Jeg har også fått min mann, barn og venner til å gå med hjelm og redningsvest. Man vet jo aldri om det vil plutselig komme en bil eller en flom.

Lærerne ved skolen til barna har sagt ifra om at barna blir mobbet fordi de sitter inne i timene med redningsvester, men den prisen er verdt å betale for man vet aldri når flodbølgene kommer.

Skrevet

Jeg bruker vanligvis hjelm, men akkurat nå har jeg ikke hjelm... Men jeg sykler bare på grusveier uten biler, og så er jeg veldig forsiktig.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke bruker hjelm. Grunnen er nok at jeg er gammel nok til å ha syklet i årevis uten hjem før det ble livsviktig. Det er noe med at når man har greid seg fint uten i mange år, så tror man ikke helt på at det er nødvendig. Jeg ble for øvrig påkjørt av en lastebil mens jeg syklet en gang som barn UTEN at hodet mitt gikk i tusen knas.

For meg hadde det nok vært lettere om ikke alle sykkelhjelmer var så stygge. (Synes jeg) Alle er jo så strømlinjeforma og lite kledelige ser ut som om man skal sykle i 80 km/t. (På meg ser det passe teit ut ettersom jeg ikke akkurat sykler så innmari raskt) Hadde noen greid å lage kule sykkelhjemer så hadde det blitt lettere for meg å kjøpe en også.

Så grunnen til at jeg ikke bruker hjelm er rett og slett gammel vane og forfengelighet. Men jeg har en sønn på tre år som bruker hjem, og jeg må nok begynne jeg også ettersom jeg jo er et forbilde... :-(

Skrevet

Jeg og sambo har nettopp kjøpt oss nye sykler, OG sykkelhjelm. Skulle bare mangle, vet jo aldri om det skjer noe! Da jeg var i 16 års alderen og deromkring var det ikke aktuelt for meg å bruke hjelm, da... Tenkte meg på hvordan jeg så ut, enn hva som kunne skje.

Dessuten jobber jeg i barnehage, og vil gjerne være ett godt forbilde for barn, og vil helst ikke bli hjerneskadd i en ulykke heller... Men; Jeg ser ut som en skikkelig idiot med hjelm da!! :ler:

Det sa jeg i butikken der vi kjøpte sykkel og hjelm også, og mannen som jobbet der sa; -Ja, men en lur idiot! :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...