Gå til innhold

Tips til "festmiddag"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha venner over på middag til helgen, og jeg er gravid.. Sist gang lagde jeg svin indrefilet, men nå er jeg tom for ideer til hva jeg kan servere som jeg også kan spise..(spiser ikke gjennomstekte biffer osv) noen som har tips, ikke gryter heller... Gjerne noe godt kjøtt, som skal serveres gjennomstekt :)

Anonymous poster hash: be8dd...78e

Skrevet

Andeconfit? Kan lages selv, eller kjøpes ferdig på boks og varmes opp (de har det gjerne på store supermarkeder). Kjempegodt med potetpuré (eller jordskokkpuré om du vil være enda mer fancy) og en frisk salat. Confit er fett og salt og trenger noe syrlig ved siden av. Appelsinskiver i salaten f.eks., eller grillet fersken, balsamicoløk, granateplekjerner (igjen i salaten) og så videre... :)

Pulled pork? Ikke så fancy kanskje, men herregud så godt. Serveres i brød med hjemmelaget coleslaw og salat ved siden av. Og gjerne en god BBQ-saus.

Kyllingbryst (av det gode slaget fra Stange, Holtet gård etc.) på ett eller annet vis? Eller helstekt kylling?

Anonymous poster hash: 2b5aa...d66
Skrevet

Langtidskokt gryte med lammeskanker, rødvin, kraft etc, potetmos og feks lettkokte grønne bønner.

Eller stifado av okse eller kalv høyrygg, og ovnsbakte potetbåter til.

Anonymous poster hash: f6462...a8b
Skrevet

Hva med å lage en eller annen lekker fiskerett? Med godt tilbehør, så er det festmiddag så godt som noe!

Ellers forstår jeg problemet med kjøtt og gjennomsteking, det er i grunnen bare svin og fjærfe jeg liker gjennomstekt, ellers vil jeg gjerne ha kjøtter fra blodig til rosa.

Gryteretter kan være godt, en boeuf bourguignon er virkelig noe å servere til fest, tar lang til å lage, men smaker til gjengjeld fantastisk godt!

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...