Gå til innhold

Hvilken seng hadde dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha ny seng og klarer ikke bestemme meg for størrelsen. Jeg er singel og kommer sikkert til å være det resten av livet så kunne forsåvidt klart meg med 75 cm. Blir jo billigere og i forhold til en dobbeltseng. Nå har jeg 1.20. Hvilken størrelse er det vanlig å ha for single?

Anonymous poster hash: 85303...cc8
Videoannonse
Annonse
Gjest Whitestripes
Skrevet

Hehe, du var da voldsomt pessimist ;) Hvorfor ikke velge en 90 seng? Litt mer plass enn en 75, men likevel billigere enn en dobbeltseng. Jeg har hatt 1.50 seng, uansett om jeg har vært singel eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri valgt noe mindre enn 120 seng selv om singel.

• Liker 3
Skrevet

kjør på med 180 du! de selger noen kjempefine kontinentalsenger på jysk nå til 3100 kroner. jeg skal gå til innkjøp av den i neste mnd :)

• Liker 3
Skrevet

kjør på med 180 du! de selger noen kjempefine kontinentalsenger på jysk nå til 3100 kroner. jeg skal gå til innkjøp av den i neste mnd :)

180? Virker så stort og ensomt når det bare er meg og katten som skal sove der. men får dra litt rundt og prøveligge litt før jeg bestemmer meg :)

Skrevet

Får jeg noen gang bedre plass, så velger jeg 120, da er den litt romslig, men ikke sånn at man blir ensom. Er singel jeg og, og regner med jeg kommer til å fortsette med det.

Skrevet

120-150 er perfekt for single. Kjør på med en dobbelt dyne i 200x220cm størrelse også.
Da kan du virkelig pakke deg inn på kalde kvelder. Litt luksus i hverdagen må man unne seg :-)

Anonymous poster hash: 93f31...e76
  • Liker 1
Skrevet

Nei unngå dobbeldyne og altfor stor seng. Bare masse stress med å vaske sengtøyet. Det er for stort til å henges opp til tørk. 120-140 seng er flott.

Anonymous poster hash: 5cad8...68b
Skrevet

Som nevnt over her, unngå dobbeldyne!! Altfor mye stress!

Men jeg ville definitivt gått for en 120 seng, og kanskje 140. Selv om du er alene er det godt å breie seg. Dessuten må jo katten få litt plass også (min katt tar gjerne halve dobbelsengen når han får sove hos meg, slik som han breier seg ;)

Anonymous poster hash: 290c0...a72

• Liker 1
Gjest Santa Barbara
Skrevet

Er ikke enkelseng litt stusselig for en voksen?. :P singel eller ei, jeg ville valgt dobbeltseng med mindre jeg absolutt ikke hadde hatt plass til det.

Skrevet

Jeg hadde gått for minst 1.50 selv om jeg hadde vært singel, sannsynligvis hadde jeg beholdt 2.00 som jeg og mannen har. Elsker å sove på kryss og tvers i en enorm seng.

Men tenk heller litt ekstra over kvalitet. Fikk en a-ha opplevelse på sengefronten da jeg gikk over til beste typen madrassfjær, og tre-lags kontinentalmadrass. Med tanke på hvor mange år av livet man bruker i senga er det virkelig verdt det.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Velg det største alternativet som økonomien tillater deg. Det er alltid godt å ha god plass. :)

For øvrig er det litt mer tiltrekkende generelt sett om man er optimistisk. :)

Skrevet

Jeg er singel og har 1,80 seng :) Elsker å ligge på tvers

Skrevet

Jeg må ligge litt rundt, men den her ser god ut:

http://www.bohus.no/soverom/senger-og-madrasser/kontinentalsenger/zen-zone-kontinental-180x2001/

TS

Jeg ville gått for minst 120!

Og kjøp Svane Zenit med intelligel. Den er heelt fantastisk. Vi har hatt vår (180cm) i tre år og fortsatt er det lykkefølelse i hele kroppen når jeg legger meg i den. Den er både fast og myk på samme tid (tykk overmadrass!). Ikke hengekøye slik som den forrige, billige IKEA-senga! Verdt hvert eneste øre!

Anonymous poster hash: 1e7f7...732

Skrevet

Du må ha minst 150. Det er utrolig stor forskjell. Gå for 150 eller evt. 180 og IKKE kjøp noe på Jysk. Det er fader så dårlig. Gå gjerne for en Jensen eller Svane, kontinental.

Dobbeldyne synes jeg personlig er slitsomt å sove i, men det kommer jo an på hva du liker :)

Anonymous poster hash: cb8c4...8a3
Skrevet

Kjøp heller en dyrere og bedre 120 seng enn en billig 150 seng. Det er enorm forskjell i fjæring og kvalitet på en 150 seng på Bohus til 4000 kr, og en Svane Classic på 120 til 8000 kr.

Kontinental er ikke for alle, kan bli for mykt pga mye fjærer. Også variere det fra seng til seng. Mitt råd er at du fokuserer på å få RIKTIG seng innenfor budsjettet ditt, og ikke henge deg opp i 120 eller 150.

Gå på møbelbutikkene for veilledning.

Normalt sett ville jeg ikke anbefalt jysk, men de har en 150 seng fra Høie på tilbud til 11 000 nå som er helt fantastisk. aner ikke hva budsjettet ditt er, men det er lurt å spytte i litt mer enn 2000 kr :)

Skrevet

Jeg hadde 1,20 mens jeg var singel lenge. Kunne ikke tenke meg å ha en mindre seng, godt å kunne boltre seg litt mens man sover.

Og blir jeg singel igjen, så blir det heller ingen mindre seng enn 1,20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...