Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg jobber på en butikk der jeg er postansvarlig (post i butikk)

Jeg har fast stilling siden nov 2013

jeg er postansvarlig og så er det en gutt til som også er postansvarlig nr2.

Vi har egen safe som er til posten. Posten har sine egne penger som vi må holde styr på. Safen blir telt hver eneste dag.

Vi er rundt 8-9 stykker som er ansatt i butikken og som også ekspederer kunder i posten. Og det er også mange andre som tar post oppgjør på kvelden utenom meg..

I det siste har vi hatt mye avvik i posten. Vi skjønner ikke hvor det kommer fra. Vi skjønner ikke hvorf feilen ligger. Jeg har snakket med distrikt sjefen han skjønner heller ikke hva slags avvik det er og hva det kan være. Men nå er regnskapsføreren til butikken som maser på oss og vil vite hva det er. Hun skal avslutte regnskap for 2013 men hun vil vite hva slags avvik det er. Og alle spør meg fordi jeg er postansvarlig. Nå skal jeg ha møte med regnskapsfører ,butikksjef , driftsleder og han andre som er postansvarlig. Jeg gruer meg så mye. Jeg har alltid vært ærlig med mitt arbeid. Jeg er 200% sikker på at alle pengene vi har i safen det vi har fylt på i posten og det vi har tømt er helt riktig. Har kanskje tastet inn feil tall som viser store avvik. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre gruer meg så mye. Kan jeg miste jobben??????? :-O

Anonymous poster hash: cbc86...644

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen???

Skrevet

Er kassen deres manuell? Altså kommer pengene ut automatisk om noen betaler kontant, eller må de i kassen tenke selv? Er du sikker på at alle ansatte har fått god nok opplæring? Kanskje noen gjentatte ganger har f.eks. valgt ut en dyrere pakketype, misforstått prisen, og så solgt den billig?

Alt avhenger jo av hvor store avvik det er... er det avvik på 50 000 kroner, ja, da er det kanskje ikke så lett å forklare.

Anonymous poster hash: ee983...14d
Skrevet

Tror ikke du kan miste jobben med mindre de er sikre på at du evt. har stjålet penger. Og det er det jo ikke mulig for dem å være sikre på :)

Skrevet

Regner med at det møtet er for å snakke om hva som kan være grunnen til avvik, og sammen prøve å finne ut hvilke tiltak og hvilken oppfølging som skal bli gitt i forbindelse med dette. Det kan jo umulig være slik at når det er avvik i posten, så får postansvarlig sparken. Det gir jo ikke mening ;) Skal kassaansvarlig få sparken hvis det blir avvik i kassa da, selv om alle i butikken bruker å være innom kassa i løpet av jobbvakta si...

• Liker 1
Skrevet

Har dere tømt _hele_ CGen og sett om det er avvik der? Vi hadde avvik på noen tusen, fasiten lå i at "grunnbeløpet" ikke stemte.

Anonymous poster hash: 81df4...fff
Skrevet

Hei

Tusen takk til dere som svarte :-)

Ble litt lettet...

Har møte imorgen :-O syns det er noe stort når driftslederen skal også være tilstede. Vi har avvik på rundt 400.000 kroner.

Hadde avvik i januar på 134.000 og det fant vi ut på fredag om hva det var. Når en av oss avstemte kassen en kveld i januar så klarte den personen å taste inn feil tall

Som

Gjorde at vi fikk så stor avvik. Jeg håper de andre avvikene er ogå noe sånt som har tilsammen blitt 400.000 for hele 2013.

Kanskje jeg ikke får sparken men får sikkert noe varsel eller hva det heter.

TS

Er det noen der ute som jobber i post i butikk?? Jeg kjenner ingen andre postansvarlige jeg kan snakke med

Skrevet

Er kassen deres manuell? Altså kommer pengene ut automatisk om noen betaler kontant, eller må de i kassen tenke selv? Er du sikker på at alle ansatte har fått god nok opplæring? Kanskje noen gjentatte ganger har f.eks. valgt ut en dyrere pakketype, misforstått prisen, og så solgt den billig? Alt avhenger jo av hvor store avvik det er... er det avvik på 50 000 kroner, ja, da er det kanskje ikke så lett å forklare. Anonymous poster hash: ee983...14d

Hei

Vi har CASHGUARD. Den blåe. Veldig greit å ha. Men det med avvikkkkkkk vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tror når De andre som jobber med meg tar oppgjør på kvelden så har de klart å taste inn feil tall. Har gjort dette flere ganger så nå ligger avvikk På 400.000 kromer

Skrevet

?????

Skrevet

Tviler sterkt på at de mistenker deg for å ha stjålet til sammen 400 000 kroner fra post i butikk. Den som finner på noe sånt ber om å bli oppdaget!

Skrevet

Du som post ansvarlig med et avvik på 400.000'burde tatt hatten din å gå. Du kan jo ikke ha et ansvar når du ikke har kontroll. Hvordan har dette blitt så stort uten at du har lagt merke til dette.

Nei her bør du være voksen og forlate din post.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...