Gå til innhold

Noen med angst som liker dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med angst og psykiske lidelser som liker og har dyr her? Jeg sliter mye psykisk og er mye alene og jeg er helt avhengig av dyra og hundene mine. Er veldig nervøs og engstelig hele tiden og hundene er mine beste venner, men jeg savner sårt venninner. Det er ikke lett å bli kjent med andre når jeg er så redd for mennesker pga. bla. sosial angst. Da er hunder mye lettere å være sammen med og jeg håper å finne andre hundevenner som også sliter psykisk og da kan vi gjerne gå tur med hundene sammen kanskje? Gjerne sende meg en privat melding her eller i denne tråden her.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken del av landet bor du i? :) Anonymous poster hash: fa964...2f3

Skrevet (endret)

Jeg bor på østlandet i Drammen og jeg er i 30 åra.

Endret av hund
Skrevet

Jeg har angst, og har hatt veldig god hjelp av dyr. Jeg blir rolig når jeg omgås dyr, det er enklere enn mennesker synes jeg. For min del er det hester som har vært til hjelp :)

Anonymous poster hash: 68019...c1f
Skrevet

jeg har en god del psykiske plager, der av blant annet veldig til angst. jeg skaffet meg en hund for å ha selskap, og for å rett og slett ha noe å passe på. og jeg kan med hånden på hjerte innrømme at jeg ikke vet om jeg hadde vært her den dag i dag, om jeg ikke hadde hatt hunden min. hun betyr alt for meg, selv om jeg bare har hatt hun i noen måneder. en hund gjør veldig mye med en person. spessielt om en har angst, eller andre psykiske problemer. men ja. som TS sier. jeg også savner å ha venner rundt meg.

Anonymous poster hash: 0bd83...501
  • Liker 1
Skrevet

Hundene mine betyr også alt for meg og jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten de. De er bestevennene mine siden jeg forteller de alt om alle mine hemmeligheter og man kan stole på at de ikke sier noe videre. Hunder er ærlige og trofaste og er glade i en uansett om man er dårlig. Men jeg ønsker meg venninner å finne på ting sammen med. Vet ikke helt hva jeg skal skrive mer fordi er redd for å skrive noe galt.

Hvor bor dere?

Skrevet

Jeg bor på østlandet i Drammen og jeg er i 30 åra.

Jeg bor i Drammen og har dyr, men hvilke hunder har du?

Jeg har nemlig angst for hunder større enn beagle...

Skrevet

jeg har en god del psykiske plager, der av blant annet veldig til angst. jeg skaffet meg en hund for å ha selskap, og for å rett og slett ha noe å passe på. og jeg kan med hånden på hjerte innrømme at jeg ikke vet om jeg hadde vært her den dag i dag, om jeg ikke hadde hatt hunden min. hun betyr alt for meg, selv om jeg bare har hatt hun i noen måneder. en hund gjør veldig mye med en person. spessielt om en har angst, eller andre psykiske problemer. men ja. som TS sier. jeg også savner å ha venner rundt meg.

Anonymous poster hash: 0bd83...501

Samme her, hadde jeg ikke hatt hunden min så hadde jeg nok vært borte herifra for lengst. Og det er godt å ha noe som får meg ut av døra på morgenen selv når jeg bare vil gjemme megselv under dyna.

Anonymous poster hash: dbd68...817

Skrevet

Hundene mine betyr også alt for meg og jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten de. De er bestevennene mine siden jeg forteller de alt om alle mine hemmeligheter og man kan stole på at de ikke sier noe videre. Hunder er ærlige og trofaste og er glade i en uansett om man er dårlig. Men jeg ønsker meg venninner å finne på ting sammen med. Vet ikke helt hva jeg skal skrive mer fordi er redd for å skrive noe galt.

Hvor bor dere?

Holder til i Finnmark, så jeg er nok litt langt unna :)

Anonymous poster hash: dbd68...817

Skrevet

Mine venner er mine eneste venner. De beriker livet mitt!

Anonymous poster hash: d153b...fe6
Skrevet

Har skrevet pm til noen her :D Men vet ikke hvem anonymene er så får ikke svart de. :)

Skrevet

Har slitt med sosial angst samt PSTD . Sosialangsten har jeg jobbet rompa ta meg for å bli bedre av.

Pelsen min gjør meg sosial og "tvinger" meg til å snakke med fremmede.Og ikke minst all den sosialiseringen en valp skal ha.

Helt klart fått god hjelp av å ha dyr.Men mest av alt hjelp fra hunden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...