Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dag vi var på pizzarestaurant (med pizza og forskjellige andre retter), kom maten til halvparten,- men ikke til de andre tre. Etter 5 min spurte vi hvor maten ble av, og fikk beskjed om at den kom snart, den tok bare lengre tid. 5 min etter kom det en og sa at det var skjedd en feil;de fant ikke bestillingen. Den ene halvparten var da omtrent ferdig og spise...De skulle da ta opp bestillingen på nytt, og begynne å lage maten da...

Hvordan synes dere restauranten skal forholde seg til dette?

Har dere opplevd noe som dette, og fått noe slags kompensasjon?

Anonymous poster hash: 084aa...ba6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Welcome to Norway!

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd lignende... Vi drar ikke dit igjen.

Skrevet

En dag vi var på pizzarestaurant (med pizza og forskjellige andre retter), kom maten til halvparten,- men ikke til de andre tre. Etter 5 min spurte vi hvor maten ble av, og fikk beskjed om at den kom snart, den tok bare lengre tid. 5 min etter kom det en og sa at det var skjedd en feil;de fant ikke bestillingen. Den ene halvparten var da omtrent ferdig og spise...De skulle da ta opp bestillingen på nytt, og begynne å lage maten da...

Hvordan synes dere restauranten skal forholde seg til dette?

Har dere opplevd noe som dette, og fått noe slags kompensasjon?

Anonymous poster hash: 084aa...ba6

Tidligere restaurantsjef her. Og etter å ha vært i yrket selv er jeg rimelig kresen på servicen, men forstår også at folk kan gjøre feil. Vi er jo bare mennesker. Når det er sagt er det bare mennesker som skal ha mat også, dere var jo sikkert sultne og ble nok sikkert meget skuffet over opplevelsen. Jeg hadde nok vært det, jeg også.

Hadde jeg vært servitør hadde jeg kommet med tilbud om å spandere måten på de som ikke fikk i første omgang. Det å rette opp en slik feil skal ikke være så vanskelig om man gjør det på rette måten, sier det på rette måten. Men det er også vanskelig, for enkelte mennesker er såpass "sta" at det ikke er nøye hva man gjør. Når skaden først er gjort...

Men det er vel veldig vanlig, prøve seg frem med spandering av drikke først, og om skaden er større kan man spandere maten. Man taper mye på det økonomisk, men som Kjempeliten over meg skriver; man drar jo ikke tilbake til en slik plass, kanskje med mindre man har fått et lite plaster på såret.

Anonymous poster hash: fe012...4f4

• Liker 6
Gjest Absolutt
Skrevet

Helt enig med AB over her. Feil kan forekomme, graden av god service skinner hovedsaklig igjennom på hvor gode de er på å forsøke å rette opp slike feil.

Skrevet

Helt enig med AB over her. Feil kan forekomme, graden av god service skinner hovedsaklig igjennom på hvor gode de er på å forsøke å rette opp slike feil.

Signerer her, folk tabber seg ut av og til, men det viktigste er jo at de ordner opp etter seg. Om du med et uhell rygger på en annen sin bil, så stikker man jo ikke av om man har et snev av moral.

Men har selv opplevd dårlig service på restaurant, skulle ut å spise pizza på 30 års dagen til samboeren min, vi var kanskje 5 stk i hele restauranten(og dette var en svært kjent plass som hadde fått masse skryt), og likevel klarte de å bruke en time på å komme med maten, og da den kom var det feil pizza, men fikk beskjed om at vi måtte ta til takke med den siden vi hadde fått den på bordet. Det var nøtter på den som min samboer er allergisk mot, så vi kunne ikke spise den, og ble tilbydd gratis drikke. Hva faen hjalp gratis drikke når vi ikke kunne spise pizzaen? Vi gikk. 30 årsdagen til samboeren min ble pølse på Esso.

Anonymous poster hash: 03536...32a

• Liker 2
Skrevet

Signerer her, folk tabber seg ut av og til, men det viktigste er jo at de ordner opp etter seg. Om du med et uhell rygger på en annen sin bil, så stikker man jo ikke av om man har et snev av moral.

Men har selv opplevd dårlig service på restaurant, skulle ut å spise pizza på 30 års dagen til samboeren min, vi var kanskje 5 stk i hele restauranten(og dette var en svært kjent plass som hadde fått masse skryt), og likevel klarte de å bruke en time på å komme med maten, og da den kom var det feil pizza, men fikk beskjed om at vi måtte ta til takke med den siden vi hadde fått den på bordet. Det var nøtter på den som min samboer er allergisk mot, så vi kunne ikke spise den, og ble tilbydd gratis drikke. Hva faen hjalp gratis drikke når vi ikke kunne spise pizzaen? Vi gikk. 30 årsdagen til samboeren min ble pølse på Esso.

Anonymous poster hash: 03536...32a

Håper du ikke betalte.

Men TS spurte jo faktisk hvor maten ble av, og det tok dem enda 5 minutt å oppdage at det var gjort en feil? Det er slurv, ikke bare en feil.

Anonymous poster hash: c5b85...69f

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville iallefall klaget skriftlig. Feil kan jeg godta, men de burde tilbudt en kompensasjon der og da.

Anonymous poster hash: c66c5...bec

• Liker 1
Skrevet

La meg gjette.. Egon?

Anonymous poster hash: e43b5...98f
  • Liker 1
Skrevet

Det har skjedd meg også, vi fikk maten gratis samt gavekort. Det var peppes.

Anonymous poster hash: 7096b...b0b
Skrevet

Jeg har også opplevd dårlig kundeservice.

Skulle feire bursdagen til stefaren min på kina resturant. Jeg hadde lyst på hamburger, og stefaren min ville ha kinamat.

Jeg: En hamburger med pepsi max takk.
Servitøren: Neinei, du kan ikke spise hamburger på en kina resturant. Det er feil.
Jeg: Jeg ser at dere selger hamburger meny her, så da vil jeg gjerne ha det.
Servitøren: Ja men det er for barn. Du er 19 år du, og ikke et barn. Hehehe
Jeg: Jaha? Så jeg får ikke bestille meg en hamburger?
Servitøren: Neineinei, vi har annen god mat her. Du må smake på!
Jeg: ........... Okei. *Himler med øynene* Fritert kylling med stekte nudler takk.

Betalte og stakk der i fra rimelig kjapt. Har aldri reist dit igjen. :)

Anonymous poster hash: 4b5aa...fdc
  • Liker 2
Skrevet

Comping er ikke vanlig praksis på Norske restauranter. På et pizza sted, så må jeg si at jeg ikke har spesielt høye forventninger og ser på steder som Dolly Dimples og Peppes som like lite restaurant som McDonalds... (ja jeg vet de kaller seg det..)

Alikevel, så er det en uting at man ikke leverer maten til alle på bordet samtidig! (og å ta vekk maten før alle er ferdig!)

Vanlig service, vil være å fylle på drikke, uten å legge det på regningen.

Jeg tror det er omtrent det meste du kan forlange, såfremt maten, når dere først fikk den var av anstendig kvalitet da.

Skrevet

Bare vi som pleier å få tilbud om gratis kaffe og dessert som plaster på såret?

Anonymous poster hash: 475aa...89c
Skrevet

Jeg har også opplevd dårlig kundeservice.

Skulle feire bursdagen til stefaren min på kina resturant. Jeg hadde lyst på hamburger, og stefaren min ville ha kinamat.

Jeg: En hamburger med pepsi max takk.

Servitøren: Neinei, du kan ikke spise hamburger på en kina resturant. Det er feil.

Jeg: Jeg ser at dere selger hamburger meny her, så da vil jeg gjerne ha det.

Servitøren: Ja men det er for barn. Du er 19 år du, og ikke et barn. Hehehe

Jeg: Jaha? Så jeg får ikke bestille meg en hamburger?

Servitøren: Neineinei, vi har annen god mat her. Du må smake på!

Jeg: ........... Okei. *Himler med øynene* Fritert kylling med stekte nudler takk.

Betalte og stakk der i fra rimelig kjapt. Har aldri reist dit igjen. :)

Anonymous poster hash: 4b5aa...fdc

Ehh herregud! Er det mulig! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 83d41...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...