problemdama20 Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Hvor lenge mener dere at man burde være sammen før man får barn sammen?
tundike Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Til dere er trygge på å snakke om de vanskelige tingene? Type hva slags forventninger dere har til fordeling av gjøremål, permisjonstid, økonomiske forpliktelser... Hvem som tar praten når svigermor blir for slitsom... Hvordan dere skal holde ut våkenetter, fem måneder uten sex og privatliv, hvem vasker flaskene når du gir opp amming etter sjuende brystbetennelse osv osv. Hvis dere kjenner hverandre godt nok til å være ærlige om behov som dette, er tålmodige til å lytte og forstå den andres behov og samtidig villige til å akseptere at det aldri vil bli mulig med 50/50-løsninger for alt ansvaret som følger med, så er dere kanskje klare? Alder mener jeg ikke noe om. 3
Pinto2013 Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Det er vel ikke noe fasitsvar på dette? Ideelt sett så bør dere i allefall ha en oppfattelse om at dere kommer til å holde sammen for alltid (selv om man ikke kan garantere dette), og at dere er enige om de samme verdiene i livet. Det er i allefall det jeg tenker om det å bestemme seg for å sette barn til verden. Jeg tenker at antall mnd og år en har vært sammen ikke er like viktig som magefølelsen på forholdet og hvordan fungerer sammen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Helst ett år eller noe slikt. Begge bør være ferdig med studiene. Det er gjerne en fordel jo mer man har opplevd ift jobbskifte, overgang fra studie til jobb, dødsfall i nær familie osv. Da vet man at man har et sterkt forhold. Sjalusi og slikt bør også være ute av bildet. Man bør ideelt sett også ha bestemt seg for ett fast sted å bo. Barn har ikke godt av å flytte for mye i oppveksten sin. Det er også en svært stor fordel om begge jobber ett likt antall prosent før fødselen. En stor fordel er det om dere har en bil. Ta disse rådene fra en som ikke har det. Anonymous poster hash: c815c...ad1
Stinelin Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Til dere er trygge på å snakke om de vanskelige tingene? Type hva slags forventninger dere har til fordeling av gjøremål, permisjonstid, økonomiske forpliktelser... Hvem som tar praten når svigermor blir for slitsom... Hvordan dere skal holde ut våkenetter, fem måneder uten sex og privatliv, hvem vasker flaskene når du gir opp amming etter sjuende brystbetennelse osv osv. Hvis dere kjenner hverandre godt nok til å være ærlige om behov som dette, er tålmodige til å lytte og forstå den andres behov og samtidig villige til å akseptere at det aldri vil bli mulig med 50/50-løsninger for alt ansvaret som følger med, så er dere kanskje klare? Alder mener jeg ikke noe om. Enig. Og i tillegg til dette at man er på nett ifht verdier, livssyn, økonomi og de andre store tingene.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Har vært med samboeren min i snart 3 år og vi er ennå ikke klare for barn sammen, men vi er enige om at vi ønsker barn når alt ligger til rette for det. Viktig å være enige og ha tenkt gjennom det først, man snur jo livet på hodet vil jeg tro Også viktig å ha et godt forhold og ikke sette et barn til verden i håp om å redde forholdet, det er bare feil. Ellers er det vel ingen fasit på hvor lenge en bør være sammen før en får barn. Noen blir gravide etter noen måneder, andre etter flere år. Man må bare gjøre det som føles riktig for seg selv, ikke for alle andre Anonymous poster hash: 2d7a9...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå