Gå til innhold

Hvordan ser din uke ut? (Ny i tidsklemma, trenger tips til å planlegge jobb, trening og mat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere flinke mennesker organiserer hverdagen deres :P Hvordan ser din uke ut, og hvilke rutiner har du?

Tenker på hvor mye dere trener, og når. Og hva dere spiser for å ha nok energi gjennom dagen.

Trener dere før/etter jobb eller på kveldstid? Hvor mange ganger i uken? Hva spiser dere de dagene dere trener? Har dere med mat på jobb? Hvordan får dere nok energi til å trene på ettermiddagene? :P

Jeg skal begynne å trene på et treningssenter, og grugleder meg. Står opp tidlig siden jeg har en del reisetid til jobben, og når jeg er ferdig der er jeg sulten og trøtt og vil hjem til sofaen :P Men jeg vil prøve å trene rett etter jobb!

Setter pris på alle som tar seg tid til å svare :)

Anonymous poster hash: 78d09...c65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foretrekker å ta med treningstøy på jobb, og dra rett på senteret fra jobb. Da rekker jeg ikke å bli spist av sofamonsteret. Tar en brødskive med leverpostei før jeg stikker på trening. Og så spiser jeg en real middag så fort jeg kommer hjem fra trening. Spiser før jeg dusjer, da det er viktig å spise rett etter trening.

Anonymous poster hash: b04bc...d83
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

04.45 står opp

05.00 jogger 5 km

05.30 dusjer og steller meg

05.50 lager frokost og lunsj

06.05 frokost og nyheter og slappe av tid

06.40 kler meg for dagen

06.50 ut av døra på vei til jobb

Gjør dette hver dag.

I helgene starter jeg med frokost og så 1 mils joggetur siden jeg har bedre tid.

Endret av Runforit
Skrevet

04.45 står opp

05.00 jogger 5 km

05.30 dusjer og steller meg

05.50 lager frokost og lunsj

06.05 frokost og nyheter og slappe av tid

06.40 kler meg for dagen

06.50 ut av døra på vei til jobb

Gjør dette hver dag.

I helgene starter jeg med frokost og så 1 mils joggetur siden jeg har bedre tid.

Bra jobba!

Når legger du deg da? Du står opp fryktelig tidlig!

Anonymous poster hash: 78d09...c65

Skrevet

Jeg er pent nødt til å ta med meg treningstøy på universitetet/jobb, for drar jeg hjemom før trening, så er sannsynligheten for at jeg faktisk drar på trening veldig liten.

Nå er jeg gjerne på universitetet på dagen og jobber kvelden, så da tar jeg treningen "på vei" fra den ene til den andre. Når jeg spiser varierer, men har funnet ut at et lite måltid er faktisk mulig, selv om jeg ikke hadde tro på det før jeg begynte :P

Gjest Runforit
Skrevet

Bra jobba! Når legger du deg da? Du står opp fryktelig tidlig! Anonymous poster hash: 78d09...c65

Kommer an på dagsformen, men mellom 22-23. Så lenge jeg får 6-7 timer søvn så er jeg good to go :) Våkner etter 7-8 timer i helgene så trenger ikke veldig mye søvn for å fungere :)

Skrevet

Kommer an på dagsformen, men mellom 22-23. Så lenge jeg får 6-7 timer søvn så er jeg good to go :) Våkner etter 7-8 timer i helgene så trenger ikke veldig mye søvn for å fungere :)

Lucky you. Jeg legger meg alltid 2230 men våkner ikke før 0730. Må ha en god del søvn og sover best mellom 05 og 07. Ikke kan jeg trene sent på kvelden heller, for da får jeg ikke sove :P Jeg trener derfor rett etter jobb, slik at jeg rekker å puste ut noen timer før jeg skal legg meg.

Anonymous poster hash: b04bc...d83

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg trener 3-4 ganger i uka, og da alltid på kveld/helg. Har funnet trening jeg synes er lystbetont, og da er ikke dørstokkmila noe problem. Har alltid lyst til å dra på trening!
Når det gjelder mat, planlegger og forbereder jeg alltid en dag og to i forveien. Lager ferdig frokostshake kvelden før, så er det bare å drikke den før jeg drar på jobb om morgenen. Lager ferdig lunsj til jobb kvelden før også, så slipper jeg å falle for dårlige og lettvinne løsninger.

Sørger for å ha et godt utvalg av de ingrediensene jeg bruker mest til en hver tid. F,eks egg, salat, og andre grønnsaker, friske bær, nøtter, biola, matfløte, cottage cheese og creme fraishe og masse urter og krydder. Pleier også å handle inn kjøtt, fisk og kylling, slik at jeg kan lage meg sunn og skikkelig middag hver dag. Med gode basisingredienser kan jeg enkelt lage sauser, supper og dressinger fra bunnen.

God planlegging gjør det enklere å spise sunt og riktig i hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...