Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig at jeg er veldig overfølsom men jeg vet ikke. Jeg vil likevel bare lufte det som skjedde fordi jeg trenger noen og fortelle det til.

Jeg var i et selskap og alle som var der vet at vi har slitt lenge med å få barn. Samtalen hele kvelden dreide seg om graviditet, symptomer på dette, vise frem magebilder, hvordan magene så ut og så videre. Jeg er ganske vandt til at alle prater om dette og det pleier ikke plage meg noe særlig, men nå ble det hele kvelden og bildene ble dyttet opp i ansiktet på meg. Jeg deltok ikke noe særlig i samtalen fordi jeg ikke ønsket og snakke om det. Til slutt følte jeg at det var veldig ufølsomt og slemt at de måtte snakke om det hele kvelden når de vet vi har prøvd i flere år og ikke får barn. De sa også ting som at det var lett og bli gravid, og at den ene og andre bare ble gravid med en gang og viste meg bilder av totalt ukjente gravide damer. Det er ikke første gang de gjør dette heller. Det er samtaleemnet hver gang vi møtes.

Jeg unngår dem nå for jeg orker ikke mer prat om graviditet, symptomer, babyer....

Anonymous poster hash: 22c68...e55
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du var overfølsom. Jeg tror alle som er ufrivillig barnløse ville syntes dette var i overkant. Hensynsløst av vennene dine.

• Liker 3
Skrevet

Høres utrolig slitsomt ut... Jeg ville sagt noe til dem neste gang

Skrevet

Ikke overfølsomt. Dette var godt i overkant av venninnene dine når de vet at du sliter. Og jeg er blant dem som ofte mener at vi ufrivillig barnløse er for følsomme...

Si i fra. Dersom du venter på at de skal se det selv vil du bare fortsette å bli såret. Så vær åpen med dem om hvordan du føler deg. At det selvfølgelig ikke betyr at man ikke skal snakke om graviditet, prøving og fødsel, men at man skal passe seg for enkelte kommentarer, og at det hadde betydd mye for deg om dette ikke var temaet hele kvelden.

Skrevet

Syns det høres ekstremt merkelig ut at de skal vise deg, opp i trynet, bilder av ukjente gravide. Ingen oppfører seg slik og jeg tror du troller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du var overfølsom. Jeg tror alle som er ufrivillig barnløse ville syntes dette var i overkant. Hensynsløst av vennene dine.

Ikke overfølsomt. Dette var godt i overkant av venninnene dine når de vet at du sliter. Og jeg er blant dem som ofte mener at vi ufrivillig barnløse er for følsomme...

Si i fra. Dersom du venter på at de skal se det selv vil du bare fortsette å bli såret. Så vær åpen med dem om hvordan du føler deg. At det selvfølgelig ikke betyr at man ikke skal snakke om graviditet, prøving og fødsel, men at man skal passe seg for enkelte kommentarer, og at det hadde betydd mye for deg om dette ikke var temaet hele kvelden.

De er slik hver gang. Har forsøkt og fortelle dem face to face at jeg ikke liker og prate for mye om det og at jeg helst ikke vil se bilder og høre om fremmede som er gravide fordi det er unødvendig og det blir og gni det inn. Jeg prater da ikke om fremmede som er gravide til dem. Det er helt ok når det er snakk om noen vi kjenner felles. De ser ikke ut til og ha forstått det jeg sa til dem.

Skrevet

Syns det høres ekstremt merkelig ut at de skal vise deg, opp i trynet, bilder av ukjente gravide. Ingen oppfører seg slik og jeg tror du troller.

Jeg troller ikke og det er dessverre mange som oppfører seg sånn. Jeg vet ikke hvorfor man viser eller legger ut bilder av magen sin for alle. Mine venner liker tydeligvis og vise frem magebilder av andre, rarere ting har skjedd vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...