AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Hei jeg er en ung spinkel pc nerd mann på 70kg og 184cm. Har store komplekser for fysikken min så jeg tenkte gjøre noe med det for en gangs skyld så jeg slipper gjemme meg bort når sommeren kommer. Har gått til innkjøp av en benkpress, crosstrainer, balanse plattform, manualer, mass gainer proteinpakker og kreatin. Så har jeg fryktelig lyst på en kettlebell i tillegg men jeg vet ikke helt hvor tung jeg skal velge. Jeg sitter å ser litt på kettlebellen her : http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/kettlebell-workout-dvd Den kommer i : 6 kg, 8kg, 10kg, 12kg, 16 kg. Så det er sagt så er jeg 100% utrent gjennom flere år og er sikkert svakere enn en gjennomsnittelige dame på min alder. Om kettlebellen blir for lett så kjeder jeg meg ihjel, om den blir for tung så er det ikke sikkert jeg for gjort øvelsene korrekt Anonymous poster hash: 00756...208
Muffin Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Det er jo litt vanskelig å svare på, når du ikke spesifiserer hvilke øvelser du skal bruke den til. KB swing, goblet squats, thrusters...listen er lang.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Det er jo litt vanskelig å svare på, når du ikke spesifiserer hvilke øvelser du skal bruke den til. KB swing, goblet squats, thrusters...listen er lang. jeg vet ikke hva noen av øvelsene heter tenkte jeg bare skulle følge det treningsprogrammet her hver morgen : 10min med forskjellige nybegynner øvelser Anonymous poster hash: 00756...208
Supraspinatus Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 "Prescribed weight" for herrer er enten 24kg eller 32kg. Selv bruker jeg 32kg for kb swing (både russisk og amerikansk), men for clean&jerk og snatch varierer jeg litt. Vi har heller ingen som er tyngre enn 32. Nybegynner-gutter bruker ofte 16 eller 20. Ps. Vekt på kettlebells er egentlig oppgitt i "pood". 1 Pood er 40 funt, som er ca 16kg. Derfor finnes det bare vekter som er i firegangen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tror Supraspinatus er litt for ambisiøs på dine vegne. Jeg har kun vært på time med kettlebells en gang, men jeg syns at jeg husket vektene de hadde der var mye lavere. Les her: http://compactkettlebells.tcs.tagstudio.no/nettbutikk/content/10-kettlebellsartikkel Men hvis du er veldig utrent, hvorfor kjøpe så mye utstyr med en gang. Er det ikke bedre å opparbeide seg litt styrke (som sikkert vil gå raskt for deg) og så kjøpe litt tyngre vekter etterhvert som du har blitt sterkere? Anonymous poster hash: 8f2b5...038
jappe Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Du kan jo se om du finner kettelbells som du kan legge flere og flere vekter på etter hvert som du blir sterkere. Hvis du utfører det treningsprogrammet hver dag, vil du bli sterkere etter en liten stund. Da er det lurt å utføre øvelsene med tyngre vekter, slik at fremgangen fortsetter! Lykke masse til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå