AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Hei! Jeg er ansatt i NAV og er nå gravid. Det jeg lurer på er hvem som betaler foreldrepengene mine. Litt vanskelig å forklare, men ved forrige graviditet fikk jeg foreldrepenger av arbeidsgiver som igjen fikk refundert fra NAV. Jeg fikk da vanlig lønn og også fulle feriepenger året etter. Er det noen som vet hvordan NAV gjør dette? Får jeg lønn som vanlig? Får jeg fulle feriepenger året etter jeg har vært i permisjon? Eller får jeg bare feriepenger av de 12 første ukene (100% uttak). Jeg skal selvfølgelig høre om dette, men vil ikke si noe på jobben enda ettersom det er så tidlig... Anonymous poster hash: 3385a...87b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Hei! Jeg er ansatt i NAV og er nå gravid. Det jeg lurer på er hvem som betaler foreldrepengene mine. Litt vanskelig å forklare, men ved forrige graviditet fikk jeg foreldrepenger av arbeidsgiver som igjen fikk refundert fra NAV. Jeg fikk da vanlig lønn og også fulle feriepenger året etter. Er det noen som vet hvordan NAV gjør dette? Får jeg lønn som vanlig? Får jeg fulle feriepenger året etter jeg har vært i permisjon? Eller får jeg bare feriepenger av de 12 første ukene (100% uttak). Jeg skal selvfølgelig høre om dette, men vil ikke si noe på jobben enda ettersom det er så tidlig... Anonymous poster hash: 3385a...87b Så lenge du har fast stilling eller er ansatt i perioden du skal ha permisjon så vil du få lønn som vanlig av arbeidsgiver og de får refusjon av nav.. Du får da også fulle feriepenger av jobben som om du hadde vært i jobb... Hilsen ansatt i nav... Anonymous poster hash: 023ee...f8b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Så lenge du har fast stilling eller er ansatt i perioden du skal ha permisjon så vil du få lønn som vanlig av arbeidsgiver og de får refusjon av nav.. Du får da også fulle feriepenger av jobben som om du hadde vært i jobb... Hilsen ansatt i nav... Anonymous poster hash: 023ee...f8b Takk for svar! Så jeg får altså vanlig lønn, mens NAV får refusjon fra NAV? Hvordan blir det med feriepenger året etter jeg har vært i permisjon, vet du det? Fulle feriepenger eller kun av de 12 første ukene? Anonymous poster hash: 3385a...87b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Takk for svar! Så jeg får altså vanlig lønn, mens NAV får refusjon fra NAV? Hvordan blir det med feriepenger året etter jeg har vært i permisjon, vet du det? Fulle feriepenger eller kun av de 12 første ukene? Anonymous poster hash: 3385a...87b Det står jo der - du får fulle feriepenger som om du hadde vært i jobb... Med andre ord får du feriepenger av hele perioden... Anonymous poster hash: 023ee...f8b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Det står jo der - du får fulle feriepenger som om du hadde vært i jobb... Med andre ord får du feriepenger av hele perioden... Anonymous poster hash: 023ee...f8b Beklager.... Ikke helt med! Men takk for svar! Gode nyheter Anonymous poster hash: 3385a...87b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Hvorfor to tråder om samme tema? Anonymous poster hash: 86c77...470
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Hvorfor to tråder om samme tema? Anonymous poster hash: 86c77...470 Ikke nødvendigvis de "rette" personene er innom begge forumene... Legg også merke til at jeg får to ulike svar i de to trådene. Anonymous poster hash: 3385a...87b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Det står jo der - du får fulle feriepenger som om du hadde vært i jobb... Med andre ord får du feriepenger av hele perioden... Anonymous poster hash: 023ee...f8b Er du virkelig ansatt i NAV? Uansett: Les Folketrygdloven § 14-8. Retten til feriepenger er imidlertid begrenset til de 12 (15) første ukene av foreldrepengeperioden. Anonymous poster hash: a0880...aab
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Er du virkelig ansatt i NAV? Uansett: Les Folketrygdloven § 14-8. Retten til feriepenger er imidlertid begrenset til de 12 (15) første ukene av foreldrepengeperioden. Anonymous poster hash: a0880...aab Hallo!! Det er snakk om tariffavtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker som gjør at arbeidsgiver forskutterer lønn og gir FULLE feriepenger for hele foreldrepengeperioden selv om de bare får refundert for 12 eller 15 uker.. Mange arbeidstakere i privat sektor har også arbeidsgivere som gjør dette.. Så klart kjenner jeg folketrygdloven og vet veldig godt hva den dekker.. Alle offentlige ansatte har dette godet - noe skal man da ha igjen for å jobbe i kommune/stat med elendig lønn... Anonymous poster hash: 023ee...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå