lille mor Skrevet 26. mai 2004 #1 Skrevet 26. mai 2004 Hvilken bryllups tradisjon liker du best? Min er den der alle damene springer opp å kysser brudgommen når bruden forlater bordet,og omvent!! Og selvølgelig der det plinges i glassene og brudeparet må kysse
Piarina Skrevet 26. mai 2004 #2 Skrevet 26. mai 2004 Jeg blir faktisk kjempeflau av tanken på å måtte kysse foran familien :kysse: Akkurat foran dem føler jeg at kyssing blir så seksuelt ladet, men det er ikke noe problem foran venner eller i det daglige altså. Kysset på kirketrappen gruer jeg meg nesten litt til, og jeg har gitt beskjed om at min kjære får styre seg litt med kliningen da, for jeg vil ha "pene kyss" siden det kommer til å bli tatt så mye bilder av oss akkurat da... Litt forfengelig jeg da, men jeg syns ikke det er spesielt stilig å se på par som kliner. Eller bilder av at folk har tungen nedi halsen på hverandre...blæææ... På det området er jeg nesten 10 år igjen. Ellers merker jeg at jeg har sansen for det at brudgommen først ser kjolen og bruden under vielsen, for det gleder jeg meg vilt til... 1
Isiselin Skrevet 26. mai 2004 #3 Skrevet 26. mai 2004 Tja...si det... Det er så mange jeg liker. Tror jeg liker brudevalsen best, jeg... Har en spesiell forkjærlighet for brudevalser! Så romantisk og morsomt og fint! 1
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mai 2004 #4 Skrevet 26. mai 2004 Hvilken bryllups tradisjon liker du best? Min er den der alle damene springer opp å kysser brudgommen når bruden forlater bordet,og omvent!! Og selvølgelig der det plinges i glassene og brudeparet må kysse Har aldri hørt om at alle damene springer opp og kysser brudgommen, når bruden forlater bordet. Plinging i glassene er også litt stilig, og da spesielt om det er barn tilstede. For jaggu meg klarer de å plinge mye, når de først ahr funnet ut at det er lov.
apriljente Skrevet 26. mai 2004 #5 Skrevet 26. mai 2004 Jeg synes den der bruden kommer oppover kirkegulvet i retning brudgommen er den vakreste Den med at de plinger i glassene håper jeg ingen i mitt bryllup husker :o Så stressende det må bli under middagen å stå opp på stolene, ordne slepet osv. titt og ofte? :oops: Men, jeg var i et bryllup i fjor der jeg var veldig aktiv med å plinge på glasset selv, så jeg bør vel ikke si noe
Tosca Skrevet 26. mai 2004 #6 Skrevet 26. mai 2004 Det at brudgommen ikke skal se brudekjolen før selve dagen synest jeg er søtt. Jeg har hatt min kjole hengende her hjemme i halvannen uke nå, men han vil ikke se den før jeg får den på meg på den store dagen. 1
Gjest Poirot Skrevet 26. mai 2004 #7 Skrevet 26. mai 2004 De færreste av vår foreldregenerasjon har hørt om plinging på glass og kyssing når bruden er ute. Har selv vært i bryllup der toastmasteren fortalte gjestene at de skulle løpe opp å kysse når bruden/brudgommen var ute. Er det da tradisjon?
Gjest MrsL Skrevet 26. mai 2004 #8 Skrevet 26. mai 2004 Brudevalsen og kakeskjæringen......og bryllupsnatta.....ehm :oops:
*Lene* Skrevet 27. mai 2004 #9 Skrevet 27. mai 2004 Den mest romantiske tradisjonen er: Brudgommen venter ved alteret, og bruden kommer opp kirkegulvet....vakrer enn aldri før...(snufs)
Wayah Skrevet 27. mai 2004 #10 Skrevet 27. mai 2004 Den mest romantiske tradisjonen er: Brudgommen venter ved alteret' date=' og bruden kommer opp kirkegulvet....vakrer enn aldri før...(snufs)[/quote'] Nesten tårer i øynene ved tanken, tror jeg må legge inn takrenner på den store dagen jeg. Min favoritt også Forresten så er det også motsatt med tanke på å løpe opp og kysse den som sitter igjen av brudefolkene. Hvis brudgommen går ut, kan mennene opp og kysse bruden
Bokalven Skrevet 28. mai 2004 #11 Skrevet 28. mai 2004 Uhm... Kan bortimot ingenting om bryllupstradisjoner.
Vimsevips Skrevet 28. mai 2004 #12 Skrevet 28. mai 2004 Brudeparet spiser suppa av to skjeer som er lenket sammen. Det gleder jeg meg til. Det er forresten bestefar som har skåret ut skjeene og lenka. Og både besteforeldrene og foreldrene mine har brukt de før oss. 1
Murf Skrevet 28. mai 2004 #13 Skrevet 28. mai 2004 Brudeparet spiser suppa av to skjeer som er lenket sammen. Det gleder jeg meg til. Det er forresten bestefar som har skåret ut skjeene og lenka. Og både besteforeldrene og foreldrene mine har brukt de før oss. Hmmm, landsdels-variant? Her var det en sørlending som aldri hadde hørt om den skikken. M
Vimsevips Skrevet 28. mai 2004 #14 Skrevet 28. mai 2004 Det kan godt være, bestefar var fra Vest-Telemark, men når jeg tenker etter gjorde mormor og morfar det samme. Nå var riktignok mormor fra Øst-Telemark, men morfar var fra Valdres. Bestemor er fra Hedemark så en eller flere av de stedene tror jeg nok det er fra, ja.
camie Skrevet 28. mai 2004 #15 Skrevet 28. mai 2004 Må være at brudgommen står ved alteret hvor han venter på sin brud som han ikke har sett ferdig pyntet og oppstæsjet. Og ja, selvfølgelig det å bli ført opp kirkegulvet av far eller en annen mannlig slektning.
Linn3c Skrevet 28. mai 2004 #16 Skrevet 28. mai 2004 Deling av kransekaka? -Så mange ringar de får så mange ungar skal de få! Lokal variant av "plinging i glassene"; hos oss er det vanleg å dunke gaffelen i bordet, eller i tallerkenen. Men har høyrt at det er ulike reglar på det der også, om ein dunkar i bordet skal brudeparet kyssa, på tallerkenen skal dei reisa seg, og i glaset må dei opp på stolen. Og nok ein annan ting får brupeparet opp på bordet for å kline. - Gledar meg! Ein annan søt tradisjon er brudebarn...
ringblomst Skrevet 29. mai 2004 #17 Skrevet 29. mai 2004 Synes tradisjonen med at brudgommen ikke skal se bruden før i kirken, er den fineste tradisjonen.
Cajsa Skrevet 29. mai 2004 #18 Skrevet 29. mai 2004 Synes tradisjonen med at brudgommen ikke skal se bruden før i kirken, er den fineste tradisjonen. Enig! Spesielt moro for oss brudene som kan fiffe oss skikkelig opp, og skape en aldri så liten tåre i øyekroken til han som står der fremme...... *drømme*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå