Gå til innhold

Hvordan går det an å være kvinne og singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå sett litt rundt på byen og diverse steder på nettet(sukker, match.com).

Altså jeg kan forstå at damer kan være single i perioder som når de studerer og må flytte pga. det eller leter etter den rette. Men jeg synes det er rart at damer klager over det å være single for det er jo kjempelett for dem å finne noen?

Jeg kan godt forstå en mann som er lei seg for å være singel da det er vanskelig og han må tåle mange avvisninger og bli ignorert av helt ordinære jenter. Mens en helt vanlig jente kan i prinsipp få seg en ny mann hver dag om hun er tilgjengelig feks på byen eller på nettsjekking. Om jeg hadde vært dame og likt menn kunne jeg lett ha fått meg noe hver dag om jeg hadde hatt et ordinært utseende.

Dersom en mann hadde vært i den posisjonen at han bare kunne opprette en profil på et nettsted og fått en masse forespørsler om å knulle så vil han vært fornøyd med tilværelsen. Men sånn er det ikke, og om han skal få seg noe så er det ganske vanskelig.

Så spørsmålet blir hvordan går det an å være singel kvinne og missfornøyd når man har en så stor etterspørsel etter damer?

Anonymous poster hash: bd17e...211
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere grunner. En av dem er selvsagt at kvinner ofte vil ha mer enn sex, og mange menn vil bare ha sex.

Sekundaert er det kvinner som er blitt "skadeskutt" etter daarlige opplevelser og gir litt opp.

Anonymous poster hash: 42443...8c2
  • Liker 14
Skrevet

Altså jeg kan forstå at damer kan være single i perioder som når de studerer og må flytte pga. det eller leter etter den rette. Men jeg synes det er rart at damer klager over det å være single for det er jo kjempelett for dem å finne noen?

Jeg kan godt forstå en mann som er lei seg for å være singel da det er vanskelig og han må tåle mange avvisninger og bli ignorert av helt ordinære jenter. Mens en helt vanlig jente kan i prinsipp få seg en ny mann hver dag om hun er tilgjengelig feks på byen eller på nettsjekking. Om jeg hadde vært dame og likt menn kunne jeg lett ha fått meg noe hver dag om jeg hadde hatt et ordinært utseende.

Dersom en mann hadde vært i den posisjonen at han bare kunne opprette en profil på et nettsted og fått en masse forespørsler om å knulle så vil han vært fornøyd med tilværelsen. Men sånn er det ikke, og om han skal få seg noe så er det ganske vanskelig.

Så spørsmålet blir hvordan går det an å være singel kvinne og missfornøyd når man har en så stor etterspørsel etter damer?

Tror det er litt sånn fifty-fifty der ute på det O'Store Markedet. Etterspørselen på kvinner tilsvarer nok etterpørselen på menn.

Jeg tror både menn og kvinner ønsker å treffe en det klaffer med, og ikke bare bli sammen med en fordi vedkommende er singel.

• Liker 2
Skrevet

Vi damer blir jo avvist vi også. Stadig vekk. Og hvis vi vil ha et forhold så er det ikke så lett å finne en mann som også vil det. Jeg blir dumpa gang på gang og nå er jeg SÅ lei. Jeg kunne i teorien hatt sex med en kar når som helst fra byen eller nettet, men jeg gidder ikke sånt. De fleste menn vil bare tømme seg og det er ikke noe gøy. Jeg ønsker meg en stabil og normal mann.

Anonymous poster hash: ce513...a04
  • Liker 21
Skrevet

Man blir vel ikke noe mindre singel av å knulle rundt.

• Liker 22
Skrevet

Svaret her er vel enkelt. Man blir ikke sammen med en mann bare fordi begge er single. For min del skal det i hvert fall mer til enn som så...

• Liker 17
Skrevet

Hei - jeg er dame på 33 og har aldri vært i et forhold. Det kanhende jeg har noen svar til spørsmålene dine.

For det første, det er stor etterspørsel etter pene damer som er gira på uforpliktet sex. Vi andre, som ser helt ordinære ut og som ikke ønsker sex med hvermansen, er det ganske enkelt å være langvarig singel. For min del "blendes" jeg ut av vakre og utadvendte venninner som gjør at jeg fort havner i "den stygge venninna"-kategorien. Jeg blir rett og slett aldri sett av menn.

Det andre; ettersom jeg er relativ rolig og stille overdøves jeg av kvinner som er høyrøysta, utadvendt og oppmerksomhetssøkende. Jeg blir derfor en vanskeligere "jobb" enn de mer gira damene.

De gangene jeg selv har vist interesse eller tatt initiativ, stikker plutselig mannen av og jeg hører ingenting. Sist det skjedde var for ett år siden da jeg hadde en greie med en svært pen og hyggelig mann i 6mnd før han stakk. HAn tok ikke kontakt lengre, svarte meg godt og unnlatende og etterhvert forsvant han bare. De fleste menn jeg har vært med har oppført seg sånn og det er vondt. Veldig vondt, og jeg vil faktisk ikke mer.

Så, der har du det. Det er ingen kunst å være singel og dame.

Anonymous poster hash: 22174...4d4

• Liker 13
Skrevet

Det er ikke så lett for oss kvinner å være singel, nei. Hvis du snakker om å bare spre beina så er jo det ingen kunst. Men det jeg vil ha, det jeg leter etter, er trofasthet, ærlighet, og eitt rykende heitt mannebein.

Anonymous poster hash: a9592...561
  • Liker 4
Skrevet

Man kan få seg noe på byen/nettdating hver dag, ja. Men da er man jo fortsatt like singel ;)

• Liker 5
Skrevet

Det er jo mange grunner til at kvinner er single, da. Det er jo bare å se rundt deg. Hvor mange av dem du møter i løpet av en uke kunne du egentlig tenke deg å være sammen med? Hvis du kommer deg ut av huset med jevne mellomrom, så er det forhåpentligvis noen. Men satt opp mot det store antallet kvinner du møter, må vel svaret ditt også være at det kun er et fåtall?

Jeg tror menn og kvinner er helt like her. Men at det også er som en bruker over her sier at når kvinner oppretter profiler på nett, eller drar ut på byen, så møter de menn som bare vil ha sex, mens de selv er ute etter noe mer.

Det er lettere for en kvinne å få sex, ja, men å finne seg en partner er like lett / vanskelig som det er for en mann.

• Liker 6
Skrevet

Hei - jeg er dame på 33 og har aldri vært i et forhold. Det kanhende jeg har noen svar til spørsmålene dine.

For det første, det er stor etterspørsel etter pene damer som er gira på uforpliktet sex. Vi andre, som ser helt ordinære ut og som ikke ønsker sex med hvermansen, er det ganske enkelt å være langvarig singel. For min del "blendes" jeg ut av vakre og utadvendte venninner som gjør at jeg fort havner i "den stygge venninna"-kategorien. Jeg blir rett og slett aldri sett av menn.

Det andre; ettersom jeg er relativ rolig og stille overdøves jeg av kvinner som er høyrøysta, utadvendt og oppmerksomhetssøkende. Jeg blir derfor en vanskeligere "jobb" enn de mer gira damene.

De gangene jeg selv har vist interesse eller tatt initiativ, stikker plutselig mannen av og jeg hører ingenting. Sist det skjedde var for ett år siden da jeg hadde en greie med en svært pen og hyggelig mann i 6mnd før han stakk. HAn tok ikke kontakt lengre, svarte meg godt og unnlatende og etterhvert forsvant han bare. De fleste menn jeg har vært med har oppført seg sånn og det er vondt. Veldig vondt, og jeg vil faktisk ikke mer.

Så, der har du det. Det er ingen kunst å være singel og dame.

* svarte meg kort

Skrevet

Fordi "å møte noen"for oss innebærer ikke en ny ons hver helg. For menn så er det aller toppers om de har ligget med 365 damer på et år,men slik er det ikke for oss.

Derfor er det mange som forblir single,for de søker noe mer enn flyktige korte forhold,og når mennene ikke er interessert i langvarige og stabile forhold,da er bedre å forbli singel for oss:)

• Liker 4
Skrevet

Jeg merker svært lite til den store etterspørselen altså. Bare fordi jeg er singel er det ikke akkurat en lang kø av friere utenfor døra mi, ikke popper det inn sms av ymse menn på mobilen min heller.

Det er ikke slik at man kan velge og vrake i et hav av interesserte menn altså..

• Liker 13
Skrevet

For det første, det er stor etterspørsel etter pene damer som er gira på uforpliktet sex.

Presist. Det er lett aa slenge ut "mye storre ettersporsel etter kvinner" men det maa nyanseres.

Menn vil ha en vakker kvinne, hvilket utelukker veldig mange. I tillegg vil de ha casual sex, hvilket eliminerer veldig mange fler - ettersom kvinner flest ikke vil ligge rundt, og det er enda mindre sannsynlig at en veldig attraktiv kvinne med valgmuligheter vil det. Vi snakker om et veldig lite basseng her faktisk.

• Liker 6
Skrevet

Presist. Det er lett aa slenge ut "mye storre ettersporsel etter kvinner" men det maa nyanseres.

Menn vil ha en vakker kvinne, hvilket utelukker veldig mange. I tillegg vil de ha casual sex, hvilket eliminerer veldig mange fler - ettersom kvinner flest ikke vil ligge rundt, og det er enda mindre sannsynlig at en veldig attraktiv kvinne med valgmuligheter vil det. Vi snakker om et veldig lite basseng her faktisk.

Helt korrekt.

• Liker 2
Skrevet

Hahahhaaaaa! *ligger på gulvet og vrir seg i latterkrampe*

• Liker 4
Skrevet

Selv om det skulle være kjempelett for kvinner å finne seg noen, så er det ikke gitt at matchen er perfekt? Og man kan da vel gå lei av man ikke finner noen som passer kanskje? :)

Skrevet

Det er som å jobbe på en pølsefabrikk.

Anonymous poster hash: 7b6f9...f26
Skrevet

Jeg merker svært lite til den store etterspørselen altså. Bare fordi jeg er singel er det ikke akkurat en lang kø av friere utenfor døra mi, ikke popper det inn sms av ymse menn på mobilen min heller.

Det er ikke slik at man kan velge og vrake i et hav av interesserte menn altså..

Ta det som et kompliment. Det betyr at menn i din omgangskrets skjønner at du ikke er lett på tråden.

• Liker 3
Skrevet

Damer er faktisk ikke trofeer som bare sitter der og venter på at neste mann skal komme løpende etter henne. Vi går faktisk etter det vi vil ha og blir også avvist på lik linje med menn

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...