AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Noen som har steder å anbefale å bo i Oslo der det går greit å ha bil? Frogner/Grunerløkka/Majorstua/Sentrum er uaktuelt pga dårlige parkeringsforhold. Jeg ønsker å bo øst elller nord i Oslo pga jobb, men ikke for langt unna sentrum så områder som Stovner,Grorud, Furuset, Holmlia utgår. Er avhengig av gode parkeringsforhold noen som har noe å anbefale? Anonymous poster hash: c711a...c72
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Du har to valg, enten steder unna sentrum, som du nevnte. Eller så må du helt inn i sentrum, ved siden av parkeringshus. Hvis du finner deg grunk sted har de som oftest egen parkering til leieboere (Frogner/Majorstuen). Anonymous poster hash: 7923e...7f5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Det blir jo naturlig å anbefale steder som Grefsen, Kjelsås og kanskje Tåsen i nord (hvis det ikke blir for langt vest), selv om det blir et stykke fra sentrum. Tåsen er ikke så langt, men da til gjengjeld vestover. I øst tenker jeg på Høybråten i nordøst, som vel er et litt med villapreget område til den delen av byen å være - men da er du ganske langt unna sentrum. I sørøst er ikke Ekeberg så fryktelig langt fra sentrum, men gangavstand er det på ingen måte. Det er dessverre vanskelig å kombinere parkering med nærhet til sentrum, særlig når du ikke skal bo i dyrere vestkantstrøk med færre personer pr. kvadratmeter. Det er nær perfekt sammenheng mellom nærhet til sentrum og dårlige parkeringsforhold, i hvert fall fra Uelands gate (øst-/vest-skillet) og østover. Anonymous poster hash: c8746...a35 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Øst: Østensjø. Nord: Sagene/Grefsen. Det varierer jo på disse stedene også, men jeg har bodd både på Oppsal og Sagene med bil og det har gått fint. Anonymous poster hash: 23e37...e07 1
Emmanuelle Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Jeg er oppvokst på Ekeberg/Bekkelaget, der går det helt fint å ha bil. De fleste har det. Har en del venninner som har flyttet til Østensjø/Hasle-området med gode muligheter for parkering i gate. De fleste bor relativt nytt og der bygges det en del boliger med garasjeanlegg etc. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Har bodd på St. Hanshaugen, og hadde aldri problemer med å parkere i gaten da. Dessuten florerer det av garasjeanlegg der man kan leie parkeringsplass, og i mange bygårder er det jo også garasjeplasser som hører til leilighetene. Spørs jo hvor mye ekstra man eventuelt er villig til å betale da. Anonymous poster hash: 18929...41a 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Har bodd på St. Hanshaugen, og hadde aldri problemer med å parkere i gaten da. Dessuten florerer det av garasjeanlegg der man kan leie parkeringsplass, og i mange bygårder er det jo også garasjeplasser som hører til leilighetene. Spørs jo hvor mye ekstra man eventuelt er villig til å betale da. Anonymous poster hash: 18929...41a Da er det nok lenge siden du bodde der... Det plent umulig å finne p-plass etter kl 18. Anonymous poster hash: d6df9...16a 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Jeg bodde på Simensbråten (ved Ekeberg og Ryen) i 2 år, gateparkerte alltid ved innkjørselen. Kunne ikke parkere i innkjørselen da ingen kunne det, borettslag med garasje. Anonymous poster hash: 249b6...d46
2shy Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Oppsal/Østensjø. Kort vei til marka, 15 min m tbane til Jernbanetorget.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Noen som har steder å anbefale å bo i Oslo der det går greit å ha bil? Frogner/Grunerløkka/Majorstua/Sentrum er uaktuelt pga dårlige parkeringsforhold. Jeg ønsker å bo øst elller nord i Oslo pga jobb, men ikke for langt unna sentrum så områder som Stovner,Grorud, Furuset, Holmlia utgår. Er avhengig av gode parkeringsforhold noen som har noe å anbefale? Anonymous poster hash: c711a...c72 Hva tenker du på som langt? Jeg bor i bydel Stovner, har fast p-plass i bakgården, og bruker 17-18 minutter ned til oslo s med både bil og tog. Man bruker fort like lang eller lengre tid nesten uansett hvor man bor i denne byen. Når det gjelder områder som st.hans-haugen og bislett er det kritisk at man kommer hjem i riktig tidsrom for å få gateparkering, og de har også skåret ned på antall plasser der de senere årene, så eldre erfaring er utdatert der. Anonymous poster hash: b6abb...01f
Gjest Maman Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Bo utenfor ring 2 eller lei en garasjeplass.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 På Etterstad går det ihvertfall helt fint å ha bil. I mitt borettslag har vi beboerparkering. Anonymous poster hash: a87c1...72d
Gjest navnelapp Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Skal du bruke bilen til jobb? I så fall, kvar ligg jobben din?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #14 Skrevet 17. februar 2014 På Ensjø er det greit med p-plasser. Anonymous poster hash: f7d6c...6a9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #15 Skrevet 17. februar 2014 Tonsenhagen/Årvoll!! Fantastisk område å bo på, koselig, nærme skogen og ikke så tettpakket at det er vanskelig å finne gateparkering. Mange boliger har også garasjeplass.. Vil du ha det riktig behagelig bør du se etter bolig i nye boligkomplekser som Årvollskogen, Årvollbrinken og jeg tror også Årvoll senter- der er det garasjeanlegg under bygningene så man tar heisen tørrskodd ned i garasjen fra sin egen trappeoppgang og setter seg inn i varm, tørr bil!! Nyyyydelig!! Jeg har selv en slik plass, lykke! I tillegg er dette et fint område av oslo, nord for sentrum, kort vei til byen men like inntil marka likevel, flotte turområder rundt, ja- hele pakka Anonymous poster hash: cd9f0...9a9 1
Gjest navnelapp Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Skal du bruke bilen til jobb? I så fall, kvar ligg jobben din? Kan ts svare på dette spørsmålet? Det har betydning for mitt svar, iallfall.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 På Etterstad går det ihvertfall helt fint å ha bil. I mitt borettslag har vi beboerparkering.Anonymous poster hash: a87c1...72d Jeg bor også på Etterstad og vi har flere parkeringsbevis som følger leiligheten - også gjestebevis - og etter to år har jeg ennå ikke opplevd å ikke få parkert rett utenfor egen blokk. Anonymous poster hash: 26496...07d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #18 Skrevet 19. februar 2014 Noen som har steder å anbefale å bo i Oslo der det går greit å ha bil? Frogner/Grunerløkka/Majorstua/Sentrum er uaktuelt pga dårlige parkeringsforhold. Det er jo gode parkeringsforhold på Frogner og. Spørs bare om du ser etter leilighet i leilighetskompleks, eneboliger eller tomannsboliger. Anonymous poster hash: 1d67d...481
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå