AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Jeg har hatt menssmerter i snart 2,5 uker som kommer å går, det stikker i livmora,jeg tror jeg skulle hatt mensen for 4-5 dager siden. Jeg har også tatt 3 g-tester man alle negative.. Brystvortene mine begynner å bli litt"såre" viss jeg tar på de, humørsvingninger og vond korsrygg til de grader!! Når burde man gå til lege? For å ta en eventuel blodprøve? Anonymous poster hash: d24f5...757
Cleopatra Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Ring legen din i morgen så får hun/han sjekket deg ordentlig
Athene Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Hvis du innimellom er reglmessig og smertene ikke er veldig plagsomme er det bare å se det an litt. Leger vil som regel ikke henvise så tidlig, da alle opplever syklustull innimellom. En tommelfingerregel er tre måneder uten mens = på tide å besøke legen. Hormonforstyrrelser og symptomer er lett å blande sammen, særlig når man går og føler på det. En negativ test tatt etter ventet mens er over 99% sikker, så denne kan du stole på, med mindre du har hatt forsinket eggløsning og blitt gravid en av de siste dagene.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Hvis du innimellom er reglmessig og smertene ikke er veldig plagsomme er det bare å se det an litt. Leger vil som regel ikke henvise så tidlig, da alle opplever syklustull innimellom. En tommelfingerregel er tre måneder uten mens = på tide å besøke legen. Hormonforstyrrelser og symptomer er lett å blande sammen, særlig når man går og føler på det. En negativ test tatt etter ventet mens er over 99% sikker, så denne kan du stole på, med mindre du har hatt forsinket eggløsning og blitt gravid en av de siste dagene. jeg vet når jeg hadde EL, men det er jo noen som får flere negative på hjemmetester men positiv på blodprøve.. dette er unormale stikninger enn jeg har fått før mens, som også er veldig regelmessig. Om d ikke gor seg løpet av neste uke går jeg til legen Anonymous poster hash: d24f5...757
Athene Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 jeg vet når jeg hadde EL, men det er jo noen som får flere negative på hjemmetester men positiv på blodprøve.. dette er unormale stikninger enn jeg har fått før mens, som også er veldig regelmessig. Om d ikke gor seg løpet av neste uke går jeg til legen Anonymous poster hash: d24f5...757 Hvis du vet når du hadde eggløsning, og ikke har fått blødning, så er du gravid. Så enkelt er kroppen vår skrudd sammen på dette området. Hvordan vet du at du hadde eggløsning? Husk at eggløsningstester er høyst usikre, det samme er andre symptomer da kroppen vil oppføre seg likt uavhengig av om den har eggløsning eller bare forsøker å ha det. Kun blodprøve eller en vedvarende høy temp-kurve kan påvise eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Hvis du vet når du hadde eggløsning, og ikke har fått blødning, så er du gravid. Så enkelt er kroppen vår skrudd sammen på dette området. Hvordan vet du at du hadde eggløsning? Husk at eggløsningstester er høyst usikre, det samme er andre symptomer da kroppen vil oppføre seg likt uavhengig av om den har eggløsning eller bare forsøker å ha det. Kun blodprøve eller en vedvarende høy temp-kurve kan påvise eggløsning. jeg tok tempen som var 0,8 grad mer enn normalt, hadde rennende utflod som jeg kun får ved EL, har ikke brukt EL test.. Men iom at det jeg bare på negativ på gtester, kan det være at jeg bare produserer lite hcg? Anonymous poster hash: d24f5...757
Athene Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 jeg tok tempen som var 0,8 grad mer enn normalt, hadde rennende utflod som jeg kun får ved EL, har ikke brukt EL test.. Men iom at det jeg bare på negativ på gtester, kan det være at jeg bare produserer lite hcg?Anonymous poster hash: d24f5...757 Det er ekstremt uvanlig. Jeg har lest mye om dette, og har kun sett et-par dokumenterte tilfeller av det i norge. Ikke fordi man ikke produserer lite hcg, det er umulig, men fordi nyrene er alt for effektive og renser ut hcg slik at det ikke identifiseres på urintest. Hvor lenge har du tatt tempen? Og tok du tempen i hele lutealfasen? De gangene kroppen min har forsøkt på eggløsning uten å få det til har jeg tempstigning i 3-5 dager, før den faller igjen. Eller den hopper opp og ned. Da kommer som regel ikke mensen som normalt.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Det er ekstremt uvanlig. Jeg har lest mye om dette, og har kun sett et-par dokumenterte tilfeller av det i norge. Ikke fordi man ikke produserer lite hcg, det er umulig, men fordi nyrene er alt for effektive og renser ut hcg slik at det ikke identifiseres på urintest. Hvor lenge har du tatt tempen? Og tok du tempen i hele lutealfasen? De gangene kroppen min har forsøkt på eggløsning uten å få det til har jeg tempstigning i 3-5 dager, før den faller igjen. Eller den hopper opp og ned. Da kommer som regel ikke mensen som normalt. 3 dager og dag 3 hadde den sunket litt.. man kan jo aldri være 100% sikker, men når jeg har hatt regelmessige sykluser i nesten 10 år syns jeg det er merkelig om den begynner å tulle nå.. vi får se, jeg stresser jo ikke med det, syns bare at ting var litt uvanlig med kroppenAnonymous poster hash: d24f5...757
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Jeg fikk ikke positiv test før 8 dager etter IKM. Jeg vet når jeg hadde eggløsning - temper og bruker fertilityfriend. Jeg har tenkt at grunnen til at det tok så lang tid før jeg testet pos var fordi det ble en tidlig SA. Og at hcg utviklet seg sakte fordi det aldri var "liv laga". Men jeg vet ikke om dette er logisk.Anonymous poster hash: 1777a...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå