Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk gjennom min samboers telefon her om dagen.. Ja, jeg vet at det var feil. Men jeg kan ikke si jeg angrer, for der fant jeg mye dritt. Vi hadde en stor krangel og jeg valgte til slutt å tilgi alt han hadde gjort, og han sa han tilga meg for å ha gått gjennom telefonen hans. (For å gjøre en lang historie kort, og det skal sies at dette er første gang jeg gikk gjennom den.)

Nå er problemet at han er helt ekstremt overbeskyttende over telefonen, han gjemmer den om natten eller skrur den av, tar den med seg på do, i dusjen, overalt. Dette får meg til å tenke at han har mer å skjule.. Eller er det fordi han er redd jeg skal gå gjennom den igjen? Vet at det var et tillitsbrudd fra min side, men fader heller, med tanke på alt jeg fant på den telefonen så klarer jeg ikke helt å se at det var feil av meg. Uansett, hvis han ikke har noe å skjule så hvorfor skal han på død og liv gjemme telefonen?

Anonymous poster hash: 13556...be7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var det du fant på telefonen da?

Skrevet

Hva var det du fant på telefonen da?

Vil helst ikke si det fordi jeg har valgt å tilgi det, redd for at om jeg skriver det her så skriker alle "dump han"….

Skrevet

Han har vel rett på et privatliv. Ville du synes det var greit hvis han gikk gjennom telefonen din...?

Anonymous poster hash: 0236b...673
Skrevet

Han har vel rett på et privatliv. Ville du synes det var greit hvis han gikk gjennom telefonen din...?

Anonymous poster hash: 0236b...673

Ja egentlig helt ok, fordi jeg har absolutt ingenting å skjule. Skal kanskje sies at han har gjort det flere ganger også.. Men jeg bryr meg ikke

Skrevet

Vil helst ikke si det fordi jeg har valgt å tilgi det, redd for at om jeg skriver det her så skriker alle "dump han"…. Anonymous poster hash: 13556...be7

Da vet jeg ikke hva man skal si eller hva du vil med tråden .

• Liker 1
Skrevet

Siden du ikke forteller hva du fant så er det vanskelg å gi deg noen råd i noen retning. Jeg skjønner at han ikke vil at du skal "gå igjennom" telefonen. Men altså - umulig for oss å vite om han skjuler noe.

Skrevet

Telefon er privat. Uansett. End of Story.

• Liker 2
Skrevet

Nå vet vi jo ikke hva du har funnet på mobilen hans, men er jo ikke sikkert han skjuler noe heller. Selv får jeg helt fnatt når noen tar telefonen min, og jeg har aboslutt ingenting å skjule.. bare reagerer sånn. Er tross alt hans tlf.

• Liker 1
Skrevet

Ja egentlig helt ok, fordi jeg har absolutt ingenting å skjule. Skal kanskje sies at han har gjort det flere ganger også.. Men jeg bryr meg ikke

Og så er han sur på deg fordi du gjør akkurat det samme med hans telefon?

Men altså, vi ser du dukker unna emnet, men du må nesten fortelle hva du fant på telefonen hans.

Hvis ikke; du sier selv du har valgt å tilgi han, og det innebærer også å stole på at han ikke gjør det samme igjen. Han må selvfølgelig hjelpe deg å finne den tilliten igjen, men hvis du skal satse på gjensidig tillit i forholdet kan du ikke rote i hans private telefon hele tiden, like mye som han må være villig til å vise deg at du ikke har noe å frykte.

Anonymous poster hash: 874e9...302

• Liker 4
Skrevet

Meldinger/bilder fra andre jenter? Og han har ikke tenkt å slutte med det, tydeligvis. At du gidder...

• Liker 5
Skrevet

Gubben her gjemmer nettbrettet sitt. Ikke så mye som din, men grunnen er at han er redd for at jeg skal se postene hans på div. fora eller annet, så han blir flau :P eller så har han bestilt noe til meg (bestiller endel online, har en greie med å overraske meg), men regner med atdu fant noe verre!

Anonymous poster hash: dcabe...dd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder også min telefon unna min kjæreste. Ingenting hemmelig på den, men den er privat. Det samme gjelder passord på mail, og det gjelder også Facebook-kontoen min. Jeg finner ikke på noe galt, men føler et ubehag ved å la mine private ting være tilgjengelige for andre. Enten det er partner, venner eller mine foreldre.

Så har jeg forståelse for TS' uro når det faktisk har vært noe snusk før, med meg er det annerledes fordi jeg faktisk ikke har noe å skjule heller. Men - isolert sett er ikke det at han er privat med sine private saker noe påfallende.

Anonymous poster hash: ec434...8cf
  • Liker 3
Gjest Awzm me
Skrevet

Nå har du jo vist at du har snoket på mobilen, da hadde jeg også begynt å holde den utenfor ditt rekkevidde, samme om jeg hadde noe å skjule eller ikke

Skrevet

han er jo dum som ikke gir deg grunn til å stole på han. dårlig nytt. du må si at du ikke godtar det. selvsagt

• Liker 1
Skrevet

Da vet jeg ikke hva man skal si eller hva du vil med tråden .

Ville bare ha noen meninger ut i fra hva jeg har opplyst.

Men ok, jeg fikk høre av en av hans kamerater at han hadde profil på et snuskete nettsamfunn. Trodde først ikke på dette, men det gnaget i bakhodet mitt lenge. Til slutt tittet jeg på mobilen hans og jeg fant flere bilder av nakne jenter som de hadde sendt han, og bilder av han som han hadde sendt de. Fant også en del samtaler. De fleste av disse jentene bodde i utlandet og langt unna oss, så han har aldri møtt de og det har aldri skjedd noe fysisk. Derfor valgte jeg å tilgi. Værsåsnill å ikke døm meg for det.

Skrevet

Og så er han sur på deg fordi du gjør akkurat det samme med hans telefon?

Men altså, vi ser du dukker unna emnet, men du må nesten fortelle hva du fant på telefonen hans.

Hvis ikke; du sier selv du har valgt å tilgi han, og det innebærer også å stole på at han ikke gjør det samme igjen. Han må selvfølgelig hjelpe deg å finne den tilliten igjen, men hvis du skal satse på gjensidig tillit i forholdet kan du ikke rote i hans private telefon hele tiden, like mye som han må være villig til å vise deg at du ikke har noe å frykte.

Anonymous poster hash: 874e9...302

TS her. Jeg har faktisk ingen planer om å gjøre det igjen. Jeg angrer på at jeg gjorde det fordi jeg skulle ønske jeg aldri har sett det jeg så. Men problemet er at hans oppførsel angående telefonen nå gjør meg mye mer skeptisk fordi jeg tror da at det fortsatt pågår.

Skrevet

Nå har du jo vist at du har snoket på mobilen, da hadde jeg også begynt å holde den utenfor ditt rekkevidde, samme om jeg hadde noe å skjule eller ikke

Men det er greit at han snoker på min??

Skrevet

Helt greit at telefon o.l. er privat, men å være så påpasselig får for meg alle varsellamper til å blinke.

Samboeren min har full tilgang til mobil og ellers alle passord, men hun har ennå aldri sjekka noe. Det samme har jeg med henne og har heller ikke behov for å sjekke.

Greia er at det å vite at en har "tilgang" har mye å si for tryggheten..i alle fall her. Vi stoler på hverandre og har ikke behov for å sjekke hverandres private ting.
Men dersom en plutselig ble veldig beskyttende hadde det selvfølgelig gitt grunn til å reagere.

Ta det opp med han om du ikke allerede har gjort det, fortell hvordan du føler det. Ikke bra for et forhold med dårlig kommunikasjon.
Dessverre tror jeg nok han fortsatt holder på med snusket, hvorfor ellers være så redd for å legge den fra seg?
Hadde skjønt det mer om du ikke hadde funnet noe, at han gjerne vil holde telefonen privat..men med tanke på at han hadde noe å skjule hadde jeg neppe stolt på at han ikke fortsatte med tanke på oppførslen..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...