Gå til innhold

Konfirmasjon, skilte foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det konfirmasjon for barnet vårt, til neste år.

Jeg og barnefar har ikke et godt forhold overhodet. Barnet har heller ikke så godt forhold til far, og et elendig forhold til stemor.

Jeg er student, får det bare så vidt til å gå rundt, og jeg sparer det jeg kan til konfirmasjonen, men det er lite. Skal vi invitere min familie, så er det bare 4 personer. Skal vi invitere hans så blir det 25.

Barnet mitt har et godt forhold til far sine foreldre, men ikke noe forhold til resten av familien.

Jeg har ikke råd til å ha hans familie i konfirmasjonen, blir det bare min med besteforeldre, kan jeg ha det hjemme og lage maten selv.

Skal hans familie være med, så må vi ha lokale og levert mat. Dette har ikke jeg råd til. Og han er elendig med å betale sin del. Det er noe som må kreves av nav etterpå. Og tar veldig lang tid, og er ikke sikkert jeg får mye engang da. Han kommer aldri til å gå med på å betale for sin del av familien, maks halvparten.

Så jeg aner ikke hvordan vi skal få det til. Skulle ønske det bare ikke ble konfirmasjon, men nå er dette et stort ønske barnet har. Så da blir det konfirmasjon.

Anonymous poster hash: e9182...bdb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da broren min ble konfirmert var foreldrene mine nyskilt og ikke på talefot. De hadde 2 selskaper. Et med mamma si slekt og et med pappa.. Så får de jo betale hvert sitt....

Du kan ikke gjøre noe sånt da?

Anonymous poster hash: 736b1...ba6
  • Liker 3
Skrevet

Oj, skjønner det er kiipt ja. Jeg tror jeg ville sagt til han på forhånd at hans familie ikke blir invitert med mindre han betaler for det på forhånd. Og så gå ut fra at han ikke betaler og planlegg å ha bare din familie hjemme hos deg enn så lenge

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Jeg har skilte foreldre.

Hadde selvsagt ETT selskap, siden jeg ble konfirmert EN gang.

Foreldrene mine delte regningen i to, til tross for at største delen av gjestene var fra fars side.

Det er jo enda en stund til, så hva med å begynne å spare nå?

Det trenger jo ikke bli så dyrt, og du kan fortsatt lage maten selv.

Endret av Magdalene
Gjest Blondie65
Skrevet

Dersom du skal legge ut for hele selskapet inviterer du far/stemor og farmor/farfar. Fire stk i tillegg til dine fire.

Dersom dette blir en voldsom hysterisk anfall greie fra far/stesøsken/tanter/onkler må du fortelle far hva dette betyr i kostnad og at han da må stå for (dvs bestille og betale for) lokalet og maten utover det du har råd til.

Ideelt sett burde dere betalt halvparten hver av selskapet uansett størrelse på selskapet - men det går ikke an med en ideell tankegang når far ikke gidder å forstå at hans andel ikke er gratis.

Å lage to konfirmasjoner synes jeg er forskrekkelig, men hvis det er eneste utvei med en far som ikke gidder å betale for seg, så er det jo bare sånn det må bli. Stemoren må jo også være helt geit i hodet hvis prinsipper skal ris så langt inn i granskauen som dette.

Skrevet

Jeg har skilte foreldre og hadde en konfirmasjon, men to selskaper ;)

Dette var den beste løsningen for oss, siden foreldrene mine hadde et svært anstrengt forhold. Og så kunne begge parter få det som de ville: min mor organiserte stor kakefest med masse gjester og taler, og min far tok fire-fem gjester og meg ut på restaurant.

Jeg ville vurdert å gjøre som Blondie sier, å bare invitere fire stk fra fars slekt, eller bare droppe hele farsfamilien, så får de gjøre som de ønsker og du holde den typen selskap du vil ha og har råd til.

Anonymous poster hash: 1d84f...464
Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg har og tenkt på om vi går på restaurant, så kaker hjemme hos meg etterpå. Og hvor jeg bare gir klar beskjed til far at jeg betaler for mine, han for sine. Så får han bestemme hvor mange han inviterer.

Jeg kan fint stå for kaffe og kaker selv.

Tror dette blir lettere. Vi har et problem med stemor, barnet ønsker egentlig ikke stemor i selskapet. De har veldig liten kontakt, da stemor har behandlet barnet dårlig. Men far får ikke komme i konfirmasjonen uten henne.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar.

Jeg har og tenkt på om vi går på restaurant, så kaker hjemme hos meg etterpå. Og hvor jeg bare gir klar beskjed til far at jeg betaler for mine, han for sine. Så får han bestemme hvor mange han inviterer.

Jeg kan fint stå for kaffe og kaker selv.

Tror dette blir lettere. Vi har et problem med stemor, barnet ønsker egentlig ikke stemor i selskapet. De har veldig liten kontakt, da stemor har behandlet barnet dårlig. Men far får ikke komme i konfirmasjonen uten henne.

Her er det jo et lite dilemma. Man skal jo ta hensyn til konfirmantens ønsker den dagen, men samtidig så kan man jo ikke invitere far uten samboer... Men jeg synes egentlig at hvis stemor har behandlet barnet dårlig, så har jo stemor bare seg selv å takke, sånt sett. Jeg ville uansett ikke tvunget barnet mitt til å invitere noen han/hun ikke ville ha i besøket. Hva hvis stemor lager en scene f eks? Man vet jo aldri... Dette er jo en stor dag for konfirmanten. Jeg har en datter som skal konfirmeres i år.

Endret av Kittykat
Skrevet

Jeg har skilte foreldre.

Hadde selvsagt ETT selskap, siden jeg ble konfirmert EN gang.

Foreldrene mine delte regningen i to, til tross for at største delen av gjestene var fra fars side.

Det er jo enda en stund til, så hva med å begynne å spare nå?

Det trenger jo ikke bli så dyrt, og du kan fortsatt lage maten selv.

Hjelpes!! Hva i all verden skulle henne med denne informasjonen?

Høres ut som en god ide og ta det på en restaurant, med kaker og kaffe hjemme.

Mitt forslag var å ta med deg komfirmanten og reis bort til en storby eller lign.

Her som der er så mange skjær i sjøen, er det lov å tenke utenom boksen;o)

Lykke til.

Anonymous poster hash: 41096...0e7

Skrevet

Jeg er litt sånn at greit nok om barnet ikke har et godt forhold til stemor, det her er noen få timer en dag, barnet har valgt å konfirmere seg, om det vil ha selskap så får en holde ut stemor de timene. Det å lære og omgås personer en ikke liker er en del av å bli voksen.

Skrevet

Hjelpes!! Hva i all verden skulle henne med denne informasjonen?

Høres ut som en god ide og ta det på en restaurant, med kaker og kaffe hjemme.

Mitt forslag var å ta med deg komfirmanten og reis bort til en storby eller lign.

Her som der er så mange skjær i sjøen, er det lov å tenke utenom boksen;o)

Lykke til.

Anonymous poster hash: 41096...0e7

Hjelpes!

Barnet vil ha konfirmasjon. Mor vil lage konfirmasjon men har dårlig råd. Storbyferie er vel det minst logiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...