Gå til innhold

Fullkornsris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å spise fullkornsris istedet for vanlig ris, og har kjøpt den fra Uncle Ben´s, i porsjonspakker. Denne er egentlig veldig ugunstig for meg, fordi jeg bor alene, og en slik porsjonspose er nok til tre måltider for meg, og jeg liker ikke å spise samme maten flere dager på rad. Har prøvd å oppbevare risen innpakket i kjøleskapet slik at jeg kan spise resten senere, men den blir veldig fort brun/svart og dermed dårlig. Finner ingen pakker med fullkornsris i butikken som IKKE er i slike porsjonsposer. Noen som vet om det finnes, og hvor de eventuelt selger det?

Anonymous poster hash: 5511a...796
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kinservik og helsekostbutikker ihvertfall.

Skrevet

Det er jo ikke verre enn å klippe opp posen og bare koke halvparten av risen...

Anonymous poster hash: b8bc0...3e0

Skrevet

Det er jo ikke verre enn å klippe opp posen og bare koke halvparten av risen...

Men den skal jo kokes i posen, og klippes opp etter koking. Blir det så suksessfullt hvis jeg koker med oppklippet pose? Eller kan risen kokes uten pose også?

Skrevet

Men den skal jo kokes i posen, og klippes opp etter koking. Blir det så suksessfullt hvis jeg koker med oppklippet pose? Eller kan risen kokes uten pose også?

Så lenge du lærer deg å koke ris: ja. Det vil trolig smake bedre, faktisk. De der posene er jo bare en gimmick og et billig triks for å skape behov hos forbrukeren. Risen blir ikke spesielt god, det krever ekstra emballasje og så lenge du har et desilitermål kan du helt fint ordne dette selv. Fullkornsrisen til UB er vel også forkokt såvidt jeg husker - noe som betyr at både smak/konsistens og næringsinnhold ikke er like bra. Kjøp en pose ordentlig brun ris (de har det ofte på store dagligvarebutikker, innvandrerforretninger og helsekost) og kok selv. Billigere, sunnere, mer miljøvennlig og når du kan det er det like enkelt :)

• Liker 3
Skrevet

Det går også fint an å fryse kokt ris. Det enkleste er da å tine/varme den opp i mikroen.

Skrevet

Jeg har sett Uncle Ben’s fullkornsris som IKKE er boil-in-bag på Coop Obs! :)

Skrevet

Ica har også, egen merkevare. Jeg synes den er knallgod, og den er ganske rimelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...