AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Far til mitt barn har søkt om fritak fra og betale bidrag pga "liksom" skolegang. Dette ble avslått av Nav pga manglende bevis/dokumentasjon på at han faktisk går på skole. Jeg måtte likevel betale gebyrer for at han har søkt om endring. Men nå i helga fikk jeg brev om at han har klaget på vedtaket. Må jeg da betale 860kr i gebyr på nytt for at de behandler søknaden IGJEN?? Det er så urettferdig system. Han nekter å betale og NAV trekker 860kr av de "ussle" 1080kr jeg får i minstebidrag. For at han ikke vil betale noe som helst. Han har null samvær etter eget ønske. Jeg er ikke akkurat en rik alenemor og når de da blir 860kr mindre flere mnder på rad. Så merkes det.Anonymous poster hash: 85c18...03a
Kontormus Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Nei, jeg tror ikke du må betale nytt gebyr hvis det samme sak som det klages på. Håper ikke det lar seg "dokumentere" hvis den skolegangen bare er fake. Herregud, enkelte menn altså. Blir helt varm på ørene av skam på deres vegne.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Nei, jeg tror ikke du må betale nytt gebyr hvis det samme sak som det klages på. Håper ikke det lar seg "dokumentere" hvis den skolegangen bare er fake. Herregud, enkelte menn altså. Blir helt varm på ørene av skam på deres vegne. Håper ikke jeg heller for han studerer nok ikke. Nav hadde etterspurt dokumentasjon flere ganger før de behandlet det sist gang. Men det kom han aldri med. Sånn jeg tolker det står det at nav tar gebyr hver gang de må behandle noe i en bidragsak. Står ikke noe om det gjelder klager eller ikke da men. Burde jo være sånn at det er bare den som ber om å få "sett på saken" som må betale. Sist mistet jo jeg/barnet vårt penger for noe barnefar ikke kunne bevise engang. Han betaler ingenting, for det nekter han. Bidragsgjelda hans stiger og stiger, var vel derfor han skulle "studere" for å slippe unna alt. :-(Anonymous poster hash: 85c18...03a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Her klaget mor på vedtaket fra nav, var ikke noe nytt gebyr for å behandle klagen. Anonymous poster hash: 18684...383
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Her klaget mor på vedtaket fra nav, var ikke noe nytt gebyr for å behandle klagen. Anonymous poster hash: 18684...383 Ok. Takk for svar :-)Anonymous poster hash: 85c18...03a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Nei, man betaler ikke gebyr ved klagebehandling. Jobber med bidrag så dette vet jeg Men klage/anke har ganske lang saksbehandlingstid, men det vet du sikkert. Anonymous poster hash: 8677a...3f3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Nei, man betaler ikke gebyr ved klagebehandling. Jobber med bidrag så dette vet jeg Men klage/anke har ganske lang saksbehandlingstid, men det vet du sikkert.Anonymous poster hash: 8677a...3f3 Fint, takk.. Ser det står 6 måneder ja. 😊Anonymous poster hash: 85c18...03a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Hei hei. Er i samme situasjon, men her er det mor som svindler. Enkelte kvinner altså;o))) Hun søker om og om, og "glemmer" dokumentasjon... Du kan forøvrig søke om fritak for gebyret, og det er ikke gebyr på klagesaker. Bare husk å utale deg i saken. Lykke til. Anonymous poster hash: 3131f...664
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Hei hei. Er i samme situasjon, men her er det mor som svindler. Enkelte kvinner altså;o))) Hun søker om og om, og "glemmer" dokumentasjon... Du kan forøvrig søke om fritak for gebyret, og det er ikke gebyr på klagesaker. Bare husk å utale deg i saken. Lykke til. Anonymous poster hash: 3131f...664 Takk, :-) og jeg tviler ikke på at det finnes idiotiske mødre også dessverre. Trist uansett hvem det er, at de ikke skjønner/bryr seg om at de det går utover er til syvende og sist er faktisk deres egne barn, når de holder på sånn.Anonymous poster hash: 85c18...03a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå