AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Jeg har innskudd på min PayPal-konto, der noe er i norske kroner og noe er i dollar. (Jeg vet ikke helt hvordan det har skjedd). Dollar er angitt som primærkonto. Jeg ser at man kan endre hvilken valuta som skal være primærkonto, men hvilken betydning har det? (Jeg har prøvd å finne informasjon om dette i PayPal men blir ikke klokere.) Jeg kjøper mest i dollar og noe i britiske pund. Jeg vil heller ikke utelukke at jeg kanskje kan finne en norsk nettbutikk som aksepterer PayPal heller. Er beløpet som er oppført i norske kroner i PayPal umiddelbart tilgjengelig for kjøp i dollar? Er det sånn at beløpet blir konvertert flere ganger hvis man velger den ene valutaen fremfor den andre som primærkonto (og med dertilhørende tap)? Hva lønner det seg å sette primærvaluta til? Anonymous poster hash: 3d387...f8c
Gjest Wei Wei Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Hele summen er tilgjengelig. Har du alt i dollar, men vil kjøpet i NOK, så får du valutakurs og spørsmålet om veksling rett før du skal godkjene kjøpet. Ikke noe vanskeligere enn det. Altså helt teknisk spiller det liten rolle. Hvis du har en sum i USD så kan det være fordi du fikk betaling i USD eller fordi du vekslet uten å merke det.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Jeg fikk svar fra PayPal. Slik jeg forstod det må det være mer lønnsomt å sette primærvaluta til NOK hvis innskudd gjøres i NOK. Ellers risikerer man å konvertere beløpet flere ganger, hvilket alltid medfører omkostninger. Anonymous poster hash: 3d387...f8c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Hvis du har to kontoer, en for NOK og en for USD, med USD som primær, så vil alle beløp som ikke er NOK bli trukket fra eller lagt til USD-kontoen. Hvis du f.eks. kjøper noe som skal betales i australske dollar, så vil det bli trukket fra USD-kontoen hvis det er nok penger der. Tilsvarende hvis du selger noe som du får australske dollar for, da vil de bli konvertert til USD. Så lenge du har en NOK konto vil ikke norske kroner bli konvertert automatisk, så det blir ikke noen dobbelt-konvertering. Hvis du går tom for USD vil pengene bli trukket fra NOK-kontoen. Anonymous poster hash: 737fe...acb
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Hvis du har to kontoer, en for NOK og en for USD, med USD som primær, så vil alle beløp som ikke er NOK bli trukket fra eller lagt til USD-kontoen. Hvis du f.eks. kjøper noe som skal betales i australske dollar, så vil det bli trukket fra USD-kontoen hvis det er nok penger der. Tilsvarende hvis du selger noe som du får australske dollar for, da vil de bli konvertert til USD. Så lenge du har en NOK konto vil ikke norske kroner bli konvertert automatisk, så det blir ikke noen dobbelt-konvertering. Hvis du går tom for USD vil pengene bli trukket fra NOK-kontoen. Anonymous poster hash: 737fe...acb Ja, og da har beløpet allerede blitt konvertert en gang fra NOK til USD. Så ved kjøp, hvis kjøpet ikke er i USD, blir det konvertert nok en gang. Anonymous poster hash: 3d387...f8c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 ^ Jeg kan forresten ikke se at du kan ha mer enn en PayPal-konto, så jeg forstår ikke riktig hva du mente med innlegget ditt. Can I have multiple PayPal accounts? Yes. You can have one Personal account and one Business account. You can add more email addresses, debit or credit cards, and bank accounts to your account, but each account must have its own email address and financial information. You can also upgrade your Personal account Business account. Anonymous poster hash: 3d387...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå