Gå til innhold

Det er offisielt - jeg er rett og slett ikke av verdi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flytta til ny by der det er umulig å komme i kontakt med noen. Jeg prøver seriøst hardt, men nytter ikke. Gamle venner kommer aldri på besøk, ikke en gang slektninger jeg trodde jeg sto nær. Hvis jeg sender en mld og sier de må ta seg en tur snart, så er det den samme gamle "ja, det vil jeg gjerne, men er så travelt bla bla". Også går nå månedene... Har samboer og barn og foreldre som bryr seg heldigvis. Skulle bare visst hva som er galt med meg:( Jeg føler jeg er en blid og oppegående person som bryr seg om andre, har lett for å skravle. Skjønner ikke... Jeg er så såra og deppa. Føler det ikke er plass til meg i denne verden:(

Anonymous poster hash: fdde7...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det er plass til deg. I stedet for å be folk på besøk "en dag", så si hvilken dag du vil de skal komme. Da kommer de.

Ikke la sånt definere din verdi i verden. Du har stor verdi i deg selv.

Anonymous poster hash: f1e58...475
  • Liker 6
Skrevet

Hvor langt unna bor venner og familie som ikke kommer på besøk? Hverdagen er dessverre travel for de fleste og man er kanskje ikke flink nok til å dra på besøk.

Skjønner det er sårende, men fokuser på de som står deg nær.

Ellers ville jeg invitert til noe konkret, feks middag om to uker evt filmkveld og rødvin med venninner.

Anonymous poster hash: 324de...8ac

• Liker 1
Skrevet

Ellers ville jeg invitert til noe konkret, feks middag om to uker evt filmkveld og rødvin med venninner.

Anonymous poster hash: 324de...8ac

Det er en fin idè.

• Liker 2
Skrevet

Sånn har jeg det også, men jeg føler ikke at det nødvendigvis er noe galt med meg, annet enn at vi alle er travle ( dessuten er de 50 mil unna). Jeg har jo heller ikke dratt på besøk til dem, fordi det er så vanskelig å finne tid.

Skrevet

Hvor langt unna bor du? Hvor lang tid i forveien inviterer du?

Anonymous poster hash: ad651...df4
Skrevet

Det kan være veldig problematisk å sette egen verdi i forhold til hvor mange man henger sammen med jevnlig.

Det å uppnå kontakt er ikke alltid lett og det kan være veldig mange grunner til det. Om man gjør seg selv mr tilgjengelig for flere så er det lettere å bygge nye relasjoner. En ting som kan skape grunnlag for det er en sosial hobby eller frivillige aktiviteter.

Alt kommer vel litt an på hva du ønsker i nye relasjoner også. Det tar jo litt tid å komme inn på noen nye og en må gjerne legge litt innsats i det for å bygge det opp. Dette får jo selvsagt begge veier så selv om man kan gjøre en solid innsats selv så betyr det ikke at andre vil slippe en inn av den grunn.

Er nok viktig å ikke gi opp og prøve igjen med nye ting for å finne en retning som fungerer i forhold til der man ønsker å være.

Skrevet

De bor under en time unna. Tingen er jo den at hvis jeg arrangerer noe konkret, så kommer de kanskje, men det er aldri noe andre veien. Da tenker jeg at de har kanskje ikke så lyst da. Hører jo om at de er med andre folk hele tiden, så det er jo rett og slett bare at de nedprioriterer meg. Skulle ønske jeg hadde EN søster eller bestevenninne i det minste. Det virker som alle andre har det.

Skrevet

De bor under en time unna. Tingen er jo den at hvis jeg arrangerer noe konkret, så kommer de kanskje, men det er aldri noe andre veien. Da tenker jeg at de har kanskje ikke så lyst da. Hører jo om at de er med andre folk hele tiden, så det er jo rett og slett bare at de nedprioriterer meg. Skulle ønske jeg hadde EN søster eller bestevenninne i det minste. Det virker som alle andre har det.

Fortsett å inviter dei, til konkrete besøk. Etterkvart kan du jo lirke inn i samtalen ting som hadde vore kjekt å finne på i lag.

"Hmm, høyrer den siste filmen med Stellan Skarsgård er fantastisk. Den går på Saga på onsdag klokka 19. Har du lyst å bli med?"

Eller; "venninna til søstera til han som bodde i det blå huset har utstillingsåpning på fredag. Hadde det ikke vært artig å gått og sett hva hun har fått til?"

Etterkvart som de finn på ting saman. så vert du ein naturleg person å invitere med, enten det er på kafe eller fest.

Skrevet

Vet du, kan være jeg er ei venninne av deg. Da skal jeg love deg at om du inviterer meg til deg en spesifikk helg så kommer jeg. Men om du sier kan vi finne på noe en dag kommer du til å bli litt nedprioritert. Ikke fordi jeg ikke liker deg, men fordi jeg ikke tenker at jeg kan ta toget. Jeg suller rundt om morgenen og tenker deretter at du sikkert har noe å gjøre.Den timen reisevei har så sinnsykt mye å si for dørstokkmila.

Så om jeg er din venninne, unnskyld.!

• Liker 1
Skrevet

drar du til dem da? vi har også flyttet til en av nabobyene enn resten av gjengen og prøver så godt vi kan å bli med ting der de bor også. viktig at ikke bare de skal måtte komme til deg.

Skrevet

Tror det er viktig å være mer spesifikk hvis man inviterer til å finne på noe, og det gjelder det meste hvis ikke har ting lett for å koke bort i kålen, er ganske vanlig det altså så synes ikke du skal ta det så innover deg.

Anonymous poster hash: 8bf15...930

Skrevet

Du har hvertfall samboer og barn, det kommer aldri jeg til å få. Tenk på det.

Har du noen spesielle interesser? Evt om du blir kjent med folk via barna dine om de går i barnehage etc.

Anonymous poster hash: db421...8b2
Skrevet

Jeg vet jeg et heldig som har de jeg har og setter pris på det hver dag. Men man trenger noen gode venner også og det sårer når jeg merker at alle andre rundt meg har massevis og at det alltid skal være så vanskelig for meg. Men takk for alle gode råd, de skal jeg ta med meg. Likevel føler jeg at jeg har gjort mye av det dere sier, men når man merker det kun går en vei, så blir man litt lei.

Skrevet

VinterSnø: jeg tror ikke det, men ta en tur og besøk venninna di du så blir hun glad;)

Skrevet

VinterSnø: jeg tror ikke det, men ta en tur og besøk venninna di du så blir hun glad;)

Hun vet hun får besøk så fort jeg har levert masteroppgaven, Før det orker jeg nok ikke avtaler som lages mer enn 2 timer på forhånd =)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Har flytta til ny by der det er umulig å komme i kontakt med noen. Jeg prøver seriøst hardt, men nytter ikke. Gamle venner kommer aldri på besøk, ikke en gang slektninger jeg trodde jeg sto nær. Hvis jeg sender en mld og sier de må ta seg en tur snart, så er det den samme gamle "ja, det vil jeg gjerne, men er så travelt bla bla". Også går nå månedene... Har samboer og barn og foreldre som bryr seg heldigvis. Skulle bare visst hva som er galt med meg:( Jeg føler jeg er en blid og oppegående person som bryr seg om andre, har lett for å skravle. Skjønner ikke... Jeg er så såra og deppa. Føler det ikke er plass til meg i denne verden:(

Det er ikke noe galt med deg

Skrevet

Hvor lenge har du bodd der? Hva har du konkret gjort for å bli kjent med noen?

Jeg har selv flyttet til et nytt sted, og det tok litt tid før jeg ble kjent med noen, men når jeg først ble litt kjent med én person, ballet det på seg :)

Du er ikke mindre verdifull enn noen andre i denne verden! Men dessverre er det sånn at mange føler de har nok med sitt liv, og tenker at de har nok venner allerede. Men så finnes det også mange som gjerne vil ha flere venner, det også er bare ikke så lett å oppdage dem. Man kan jo ikke bare gå bort og spørre "vil du være min venn?".

Anonymous poster hash: e455d...496

Skrevet

Høres ut som du bor i bergen..... :blomst:

Anonymous poster hash: a6984...946
Skrevet

Høres ut som du bor i bergen..... :blomst:

Anonymous poster hash: a6984...946

Jeg tenkte med en gang på Molde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...