Gå til innhold

Garn til Osloanorakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket garn har du strikket Osloanorakken i?

Jeg skal i gang med min andre anorakk og har lyst til å prøve noe nytt. Forrige gang brukte jeg Vikingraggen. :)

(Pickles-garnet er sikkert kjempegodt og alt det der, men jeg vil ta og se på garnet før jeg kjøper det. :sjenert: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har strikket Osloanorakken i Abuelitagarnet, og det er virkelig helt nydelig! Men ganske dyrt, da. Jeg skal, etter jeg får brukt opp litt av garnlageret mitt :fnise:, begynne å strikke Osloanorakken til begge barna. I år tenkte jeg å strikke med dette garnet, eventuelt dette. Begge garnene identiske med Abuelitagarnet, mtp løpemeter og spinning. Men jeg har jo ikke kjøpt det enda, og har derfor ikke kjent på det. Og det hjelper jo ikke deg heller, siden du ikke får kjent på det.

Har lest på andre forum og de som har regnet om på oppskriften for å få Osloanorakken tynnere, men jeg er ikke så proff :/

• Liker 1
Skrevet

Nepal og Alaska fra Drops.

Skrevet

Tusen takk for tips! :nigo:

Ice Yarns har jeg ikke tenkt på engang. Der svir det liksom ikke like mye i lommeboka om det skulle vært bomkjøp!

Skrevet

Nemlig, det er det jeg tenker jeg også :) Om det garnet ikke er like mykt som abuelita (og det tror jeg ikke det er) så gjør ikke det så mye heller, da vi bruker Osloanorakken som yttertøy på tørre høst- og vårdager. :)

Kan godt oppdatere deg når garnet er bestilt, og fått :)

Skrevet

Nemlig, det er det jeg tenker jeg også :) Om det garnet ikke er like mykt som abuelita (og det tror jeg ikke det er) så gjør ikke det så mye heller, da vi bruker Osloanorakken som yttertøy på tørre høst- og vårdager. :)

Kan godt oppdatere deg når garnet er bestilt, og fått :)

Det tenker jeg også. Det er jo en utegenser! :Nikke:

Ja, gjør gjerne det! Jeg drar nok på garnbutikken i morgen den dag, må ha nytt prosjekt helst i går. :fnise: Men det blir nok flere ettehvert. De er gøye å strikke og så går det jo kjempefort!

Skrevet

Jeg har brukt Nepal fra Drops, og kommer nok til å bruke det neste gang også(må bare få tilbake strikkelysten)

Skrevet

De har jo selv strikket den i en vårutgave, hvor de bruker en tråd bomull og en tråd tynn alpakka. Om man ønsker en mindre varm variant. Bomullsgarnet deres er kanskje ikke av det helt tynneste, da, men man finner sikkert noe tilsvarende i en lokal garnbutikk?

Skrevet

Til nå har jeg brukt Pickles sitt garn og Nepal. Abuelita-garnet loer noe veldig og blir fort stygt. Nepal synes jeg stikker litt. Neste Osloanorakk blir i Drops sin Big Merino :nigo:

Skrevet

Prøv å bruke Milo skyllemiddel på Nepal, det ble mykere synes jeg :) altså i tillegg til milo vaskemiddel så har de milo skyllemiddel som inneholder litt lanolin, som smører ulla.

Anonymous poster hash: 5a0fb...c84
Skrevet

Prøv å bruke Milo skyllemiddel på Nepal, det ble mykere synes jeg :) altså i tillegg til milo vaskemiddel så har de milo skyllemiddel som inneholder litt lanolin, som smører ulla.

Anonymous poster hash: 5a0fb...c84

Takk for tips! :blomst:
Skrevet

Det tenker jeg også. Det er jo en utegenser! :Nikke:

Ja, gjør gjerne det! Jeg drar nok på garnbutikken i morgen den dag, må ha nytt prosjekt helst i går. :fnise: Men det blir nok flere ettehvert. De er gøye å strikke og så går det jo kjempefort!

Har du funnet garn? I kveld bestilte jeg garn fra ice yarns, blir spennende å kjenne på kvaliteten!

Skrevet

Har du funnet garn? I kveld bestilte jeg garn fra ice yarns, blir spennende å kjenne på kvaliteten!

Nei, her har det vært sykdom og tjo og hei, så jeg har ikke fått tid og mulighet til å kjøpe! Men mulig jeg bare venter på deg da. :fnise: Ice Yarns har jo lynrask frakt! :jepp:

------

Er det forresten noen som har prøvd å strikke i den tynnere versjonen med bomull og alpakka?

Skrevet

Jeg har strikket en annen jakke med bomull og alpakka. Du kan få komme og kjenne på det før jeg sender til Ukraina. Ikke noe som ble brukt her med andre ord ;)

Skrevet

Jeg har strikket en annen jakke med bomull og alpakka. Du kan få komme og kjenne på det før jeg sender til Ukraina. Ikke noe som ble brukt her med andre ord ;)

Ja, kanskje jeg gjør det? :jepp: Jentene har nemlig hver sin strikkejakke i ren bomull, og de ble mye brukt i sommer.

Skrevet

Ja, kanskje jeg gjør det? :jepp: Jentene har nemlig hver sin strikkejakke i ren bomull, og de ble mye brukt i sommer.

Vi kjører i morgen mellom 12 og 14 en gang ;) Jeg ville nok heller valgt et annet bomullsgarn. Likte ikke Pickles sitt...
Skrevet

Har fått Magic Wool De Luxe fra Iceyarns i kveld. Super kvalitet! Ikke like mykt som abuelita, men ganske nært, iallefall med tanke på prisforskjellen! Har en-to-tre-fire prosjekter jeg må gjøre først, men gleder meg til å sette i gang!

Skrevet

Har fått Magic Wool De Luxe fra Iceyarns i kveld. Super kvalitet! Ikke like mykt som abuelita, men ganske nært, iallefall med tanke på prisforskjellen! Har en-to-tre-fire prosjekter jeg må gjøre først, men gleder meg til å sette i gang!

Så gode nyheter! :nigo: Da er det stir sannsynlighet for at jeg prøver meg på det! Hvilket type garn har du tenkt å bruke på rillestrikken? Om du har tenkt å lage en "klassisk" Osloanorakk da selvsagt.

Skrevet

Jeg liker den "klassiske" osloanorakken med ensfarget rillestrikk, og multifarget glattstrikk. Det har de jo ikke i Magic Wool De Luxe ( heller ikke Magic Pure wool som jeg også vurderte), så jeg har kjøpt dette garnet til rillestrikk, og dette garnet til glattstrikk (til gutt), Synes det brune garnet var det mest "ensfargete" :)

Skrevet

Jeg liker den "klassiske" osloanorakken med ensfarget rillestrikk, og multifarget glattstrikk. Det har de jo ikke i Magic Wool De Luxe ( heller ikke Magic Pure wool som jeg også vurderte), så jeg har kjøpt dette garnet til rillestrikk, og dette garnet til glattstrikk (til gutt), Synes det brune garnet var det mest "ensfargete" :)

Det blir sikkert kjempefint! :Nikke:

-------

Jeg tror jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å strikke den tynne varianten nå. Det var tilbud på Pure Thin Alpaca på pickles.no, så jeg tok en sjans og bestilte.

Men så var det dette med bomullsgarn da. Har dere noen tips? Det må være med strikkefasthet på rundt 21 masker. Har sett litt på Drops Cotton Merino. Er det noe som kan passe til alpakkagarnet tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...