Gå til innhold

Hvor lenge får dere sove..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... i helgene, når dere har fri? Om dere har barn i 6-10 årsalderen?

Hvor lenge får dere sove før barna begynner å "mase"?

Eventuelt hvor mange barn har dere? :)

Anonymous poster hash: e354c...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn .

Våkner i 8-tiden.

Sett på tv om du vil sove lengre.

Jeg gjør det, men er ganske halvvåken likevel :-)

Blir sånn når en har barn. Vi passer på :-)

Anonymous poster hash: 14767...7ca

Skrevet

Har to barn .

Våkner i 8-tiden.

Sett på tv om du vil sove lengre.

Jeg gjør det, men er ganske halvvåken likevel :-)

Blir sånn når en har barn. Vi passer på :-)

Anonymous poster hash: 14767...7ca

Skjønner det at sånn er det med barn.

Barnet har både tv og ipad, men kan finne på å ville starte dagen i 6-tiden likevel.

Skrevet

Mine barn er små, 2 og 4. 4-åringen kan avledes med tv/iPad, men jeg står opp med henne og legger meg på sofaen med et teppe over meg til minsten våkner :)

Skrevet (endret)

Våkner sånn rundt 7.30 eller noe slikt, har 2 stk en gutt og en jente på 5 og 6.

Så lenge det står frokost fremme i kjøleskapet så er de stille og snill, de setter på dvd spilleren selv:)

Endret av Anciol
Skrevet

Jeg står opp når de står opp, eller litt før. Det varierer mellom 6.15-8.15. For oss spiller det ingen rolle at det er helg, og vi liker alle å stå opp og få mye ut av dagen :)

Anonymous poster hash: d328a...d24
Skrevet

Her er det liv i leiren fra halv sekstiden, hverdag som helg. Før babyen kom lå vi ofte og halvsov litt selv om ungene hadde stått opp, men det blir det lite av nå.

Fem barn, og det er kun de to tenåringene som liker å sove til åtte-nitiden i helgen ;)

Skrevet

Barn i 6-10 årsalderen må da kunne klare seg selv en stund.

Anonymous poster hash: b35f8...756

• Liker 1
Skrevet

Våra barn går upp ca i 7-tiden och har nog alltid gjort det. Jag går oftast upp senast 8, make ska på jobbet eller barn på träning. Dessutom blir jag dålig om jag inte får äta före nio, ch får huvudvärk om jag ligger för länge

Skrevet

Det tenkte jeg også. Hvis man har flere enn en, har de jo selskap i hverandre. Da mine var på den alderen, elsket de morgenstundene alene. Så litt på tv, lekte litt, spiste og bare koste seg. De var aldri så gode venner som når de var alene. Noen ganger laget de sjarmerende frokoster på senga til meg. Diiiigre tømmermannsblingser med nugatti og juice..............mmmm :ler:

Anonymous poster hash: e18c8...a4a

Skrevet

Jeg har bare ett (har tre stebarn også, som er eldre). Nå er hun 8, men fra hun var ca 6 kommer hun så å si aldri inn til oss, så om jeg hadde villet hadde jeg sikkert kunnet ligge til 10.

Jeg får det imidlertid ikke til, men det er jo ikke hennes feil. Går mer på at kroppen er vant til å stå opp.

Skrevet

Her er det liv i leiren fra halv sekstiden, hverdag som helg. Før babyen kom lå vi ofte og halvsov litt selv om ungene hadde stått opp, men det blir det lite av nå.

Fem barn, og det er kun de to tenåringene som liker å sove til åtte-nitiden i helgen ;)

Tenåringer som står opp åtte-ni i helgene? Husker selv at jeg var i koma hvertfall til tolv, sov gjerne til 4 på ettermiddagen om jeg kunne ;)

• Liker 4
Skrevet

Mine er 7 og 9, de siste to årene har jeg vel kunne ligget i senga til rundt 10...

Minste er innom en tur når han står opp ved 7tiden, koser litt og står opp. Han bygger lego, spiller på ipaden eller ser på tv. Storesøster står opp litt senere, gjerne ved 8tiden. Da spiser de to frokost sammen, de smører selv mat og setter pålegget tilbake i kjøleskapet igjen. De koser seg sammen på morgenen, og krangler sjeldent når de er alene. Jeg og mannen halvsover mellom 7 og 10, men er veldig deilig å bare kunne ligge litt. Spiser en felles frokost ved 10-11 tiden, lys på bordet, utvilte foreldre og glade barn :hjerte:

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Absolutt, men det er jo hyggelig å være sammen med barna i helgen da. Elsker helgemorninger, med lange frokoster og kos.

Aldri forstått meg på de som absolutt skal sove til 10-11 når de har barn.

Endret av Magdalene
Skrevet

Skjønner at det kanskje blir andre boller når det er flere barn, da har de hverandre :)

Men var dette noe som skjedde av seg selv, eller sa dere noe til barna? Vil helst tro det første, men må bare spørre :P

Kommer vel også an på hvor selvstendige de er fra før?

Ts

Gjest gurimalla
Skrevet

Noen ganger starter dagen kl 6 hos oss også. I dag sov de helt til 7... De liker ikke å være alene, så det blir mye mas hvis en av oss ikke står opp sammen med dem. I tillegg har vi en hund så da må en av oss opp en liten tur likevel.

Vi spiser alltid stor frokost sammen i nitiden.

Skrevet

Barna er 5 og 8 år gamle og våker i 6-7-tiden. Han eldste pleier å sette seg med TV eller PS3. Det hender hun yngste også er med på det, men hun er mer opptatt av å få liv i oss andre, så kommer innom og spør oss om diverse tulleting ganske kjapt når hun står opp. Heldigvis pleier mannen min å stå opp og legge seg på sofaen, så da får jeg ofte sove litt lenger. Uansett er det sjelden vi ligger lenger enn til 8-9 i helgene. :)

Anonymous poster hash: 9169d...51e
Skrevet

Her klarer ungene seg helt fint selv om morgen. De er 5 og 10. Ligger å spiller litt i senga og når de står opp setter de på tv og tar seg litt å spise. Vi kunne sikkert sovet til 11-12 men gjør selvfølgelig ikke det. Men har da ligget å dradd oss til 10 noen få ganger :-)

Anonymous poster hash: a4ac9...6ec

Skrevet

Mine er 5 og 12 og jeg ligger og drar meg til 10 :). De fikser mat selv tidlig og så spiser vi frokost sammen når jeg har stått opp.

Skrevet

I dag stod jeg opp med barna i den forstand at jeg hjalp de å kle seg (eldste klarer det selv da), stelle seg litt og lage litt frokost til dem. Så satte de seg fint til rette i stuen med ipad, barnetv og frokost. Så la jeg meg igjen og fikk 2 timer til på puten. Luksus. De kommer riktignok inn og spør om ting innimellom, men jeg sovner igjen jeg...

De er 3 og 5.

Det er litt deilig når man har muligheter til dette etter flere år hvor det har vært ingen bønn fra kl er 6 om morgenen uansett om det er søndag eller onsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...