Gå til innhold

Videofilming i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med filming i bryllup? Vi har vært i kontakt med to personer som har dette som hobby. Har sett videoeksempel av et bryllup der de hadde klippet ut det vesentligste, lagt på stemningsfull musikk og det ble kjempebra. Fordelen er at de får med ALT, til og med talene. Mang glemmer jo fort detaljer på en sånn dag. Og de sier selv at de er ganske diskrete i forsamlingen. MEN jeg er litt redd for gjestene mine, vil dette virke skremmende at det står to og filmer/tar stillbilder hele dagen?

I min familie har vi litt fotoskrekk :o men jeg tenkte at utpå kvelden - med litt vin og diverse går det vel bedre. :-)

Noen som har erfaring? Bør det opplyses på forhånd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, alle skjønner da at det vil bli tatt bilder/filmes i et bryllup.

Om de er sky for kameraet så er det jo bare for dem å holde seg litt i bakkant. Det går nok sikkert bra.

Skrevet

Hei!

Jeg syntes absolutt du skal gå for dette. Har et par vennepar som angrer for at de ikke hadde profesjonell hjelp til dette. Er jo litt gøy å få et redigert opptak til slutt.

Syntes ikke dette trengs og nevnes før toastmaster har ordet. Han kan jo lage noe morsomt ut av det; "Dere har lagt merke til at det har vært fremmedfolk til stede i dag? Smil og vær glad - det er bare NRK som skal lage dokumtarserie om bryllup." Og deretter kan han jo få frem hva det virkelig dreier seg om :wink:

Har du fått pristilbud også? Er litt nyskjerrig...

Skrevet

Vi har leid en proff dude som skal filme hele vår vielse og alt som skjer i og rundt kirken. Han finnes her

Skrevet

Vi brukte en venninne(som har fotoutdannelse). Valgte venninne kontra proff da proffe ofte filmer mennesker som kanskje ikke er brudeparet nærmest. Nå fikk vi MYE filming av våre beste venner, og litt bare av kjedelige tanter og onkler. Filmen er fire timer lang, og fantastisk!!!Tror proffe filmer kan bli litt upersonlige.

Skrevet

Vi har fått en kompis av sambos bror, som driver med film som hobby! Han har filmet et par turer som han og sambos bror har vært på, New York og Island og det var kjempe bra..Vi skal møte han på søndag og planlegge litt, gleder meg!!

Vi har også litt kameraskrekk, men jeg skal glemme alt sånt den dagen! For jeg elsker å ha film og bilder av alt mulig, og det må jeg jo hvertfall ha massevis av fra bryllupet og jeg vil at det skal bli proft!

Jeg sier GO FOR IT!!

Skrevet

Hvor mye må en betale for å leie inn en proff??

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :P

Jeg tror også jeg bestemmer meg for å betale litt ekstra og ha hele dagen på film. Man kan også bestille de på utdrikningslaget, hos frisør osv slik at de kan sette sammen "hele" pakka tilslutt.

Vet ikke helt hva de koster, vi må sende dem en forslagspakke, men jeg ser for meg rundt 10-12000 inkl at vi får alle digitale bildene, videofilmen osv.. De kan også sette sammen et bildeshow fra oss som unger-ungdom og hvordan vi møttes med passende musikk. Tror det blir digg..

Da har vi altså leid 2 personer fra kl 12-21 med fullt utstyr og filming/bildetaging på bryllupsstedet. Eneste er at digitale bilder ikke er fullt den kvaliteten som fotografene bruker, men vi har sett eksempler og synes de var gode nok :wink:

Skrevet

En venninne av meg skal filme hele dagen.Starter litt hjemme her om morgenen,og følger med nervene,så litt hos frisøren,osv osv.Hun skal filme hele vielsen og alle talene,så kan vi heller redigere og klippe til ettrpå.Heller for meget enn for lite!!

Skrevet

Selvfølgelig må bryllupet festes på film.......det er once in a lifetime og minnene må man ta vare på

Gjest Muslingen
Skrevet

Jeg har en lillebror som lager skatefilmer. Han er god til å legge på musikk, redigere osv. Så han skal få prøve seg på å filme i bryllupet vårt. :) Er veldig spent på hvordan det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...