Gå til innhold

Vond rygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med veldig vond rygg. Så når jeg jogger stivnet nakken og ryggen helt etter kort tid og jeg klarer rett og slett ikke mer. Det gjør så vondt.

Vet dere om gode øvelser for ryggen?

Andre måter å trene enn jogging.

Styrke regner jeg med. Men har trent lite styrke så vet ikke om noen øvelser

Anonymous poster hash: 0c229...beb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pilates. Du trenger å styrke kjærnemuskler og få løsne opp i muskelknuter. Du er antagelig anspent og mangler muskler for å holde kroppen oppe.

Pilates er "syketrim" og lagt opp for å trene opp kropp etter skader ol. Du kan fint trene pilates hjemme til DVD ol. Enkel og effektiv trening.

Anonymous poster hash: 1c885...fe3
  • Liker 2
Gjest bustyvel
Skrevet

Sykkel/spinning får opp pulsen din på en skånsom måte, eventuelt svømming. Synes du skal kontakte en fysioterapeut/personlig trener for veiledning.

Gjest Coolaid
Skrevet

Sykkel/spinning får opp pulsen din på en skånsom måte, eventuelt svømming. Synes du skal kontakte en fysioterapeut/personlig trener for veiledning.

svømming er veldig fint for vond rygg. Sykkel og spinning er en del belastende for ryggen da du sitter. Det blir helt motsatt av det du trenger som er bevegelse. Jogging er også kjipt for ryggen med mindre du jogger i ulendt terreng. Tenk jo mer du beveger deg jo bedre får ryggen det - med mindre du har en skade eller noe som hindrer deg. Derfor snakk med lege eller fysio først.

Oppsummering:

- svømming

- gå i ulendt tereng

- øvelser som for eksempel stå på alle fire og strekke ut motsatt arm/bein eller "katteøvelse/skyte rygg..

De fleste som har problemer med rygg har ofte for lite bevegelse.

Skrevet

svømming er veldig fint for vond rygg. Sykkel og spinning er en del belastende for ryggen da du sitter. Det blir helt motsatt av det du trenger som er bevegelse. Jogging er også kjipt for ryggen med mindre du jogger i ulendt terreng. Tenk jo mer du beveger deg jo bedre får ryggen det - med mindre du har en skade eller noe som hindrer deg. Derfor snakk med lege eller fysio først.

Oppsummering:

- svømming

- gå i ulendt tereng

- øvelser som for eksempel stå på alle fire og strekke ut motsatt arm/bein eller "katteøvelse/skyte rygg..

De fleste som har problemer med rygg har ofte for lite bevegelse.

Markert - dette er typiske pilatesøvelser ;)

Anonymous poster hash: 1c885...fe3

Skrevet

jeg hadde mye plaget mye før ,men ikke nå lenge etter jeg har trenet disse stillingene.

post-76899-0-67067600-1392588673_thumb.j

post-76899-0-39445400-1392588702_thumb.j

post-76899-0-03819600-1392588720_thumb.j

post-76899-0-51088500-1392588750_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...