Gå til innhold

Hårvask med tape-extensions, hvordan gjør dere det? Kløe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt på tape-extensions for ikke lenge siden og jeg føler at jeg har hatt ekstremt mye kløe i hodet etterpå, nesten så jeg trodde jeg hadde lus!!! Fikk mannen til å se i hodebunnen min i går, under noen av tape-festene og han sa at det så ut som jeg var veldig tørr, mye små, hvite flak- ikke flass men sånn når huden er veldig tørr. Klør som pokker også, ikke sånn kløe at festene er stramme eller noe, bare irritasjon.

Så jeg lurer på om jeg gjør noe galt med vasken. kjøpte shampo hos frisøren da jeg fikset håret. En med mye fuktighet som visstnok var veldig bra for løshåret. Jeg vasker lengdene som vanlig og så prøver jeg å vaske litt med shampo under festene også. Nå lurer jeg på om jeg enten ikke får skylt dette vekk godt nok, selv om jeg skyller lenge, eller om jeg rett og slett ikke tåler denne shampoen..

Hvordan gjør dere det? man skal vel vaske med shampo også under festene, i hodebunnen? Hvis ikke blir man jo ikke ren. Begriper bare ikke hvorfor jeg klør så desperat for tiden.

Anonymous poster hash: a6d52...fbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt frisøren å spurt om dette. Har du sjekket ingrediensene i shampoen og sett om det er noen "uting" som kan skape irritasjon? F.eks SLS.

Litt ot: Hvor mye betalte du for tapeextensionene og behandlingen (påsetting)?

Anonymous poster hash: 146a4...186
Skrevet

Har selv tape exstansions, og jeg vasker håret akkurat som før, kan hende du reagerer på shampooen. Greit og sjekke det ut, altså innholdet i den.

Skrevet

Ville ringt frisøren å spurt om dette. Har du sjekket ingrediensene i shampoen og sett om det er noen "uting" som kan skape irritasjon? F.eks SLS.

Litt ot: Hvor mye betalte du for tapeextensionene og behandlingen (påsetting)?

Anonymous poster hash: 146a4...186

Ja, jeg får vel ringe henne og høre.. Akkurat ingrediensene i shampo har jeg lite peiling på selv.

Jeg betalte vel i underkant av 5000 for håret og påsettingen (ikke riktig to fulle pakker, 18 fester) hos Hendrix hair. I tillegg stusset jeg og farget håret i to nyanser først, så det ble jo en saftig regning, totalt sett :) Men sabla fornøyd!

Anonymous poster hash: 9a0b8...eed

Skrevet

Har selv tape exstansions, og jeg vasker håret akkurat som før, kan hende du reagerer på shampooen. Greit og sjekke det ut, altså innholdet i den.

Ok, så du vasker litt sånn innimellom festene altså? synes det er litt knotete for festene er litt tett, men prøver å gni sånn innimellom og skylle godt..

Skrevet

Som sagt så vasker jeg håret som jeg alltid har gjort, masserer hodebunnen med fingrene, tenker ikke over at jeg har festene der. Har selv litt over 2 pakker med hår fra Hendrix Hair. Kan hende du syntes det er veldig uvant, og det er derfor det klør litt, for det er nylig satt på og så tett på hodebunnen. Kan selv merke det klør noe vist jeg ikke føner håret etter vask. Men ikke merket noe utover det, har selv psoriasis i hodebunnen, og som sagt, har null problemer med exstansionet, får behandlet hodebunnen, og dusjet som vanlig. Er nok bare en tilvenningsfase , såfremt du ikke reagerer på shampooen.

Skrevet

Ja, jeg får vel ringe henne og høre.. Akkurat ingrediensene i shampo har jeg lite peiling på selv.

Jeg betalte vel i underkant av 5000 for håret og påsettingen (ikke riktig to fulle pakker, 18 fester) hos Hendrix hair. I tillegg stusset jeg og farget håret i to nyanser først, så det ble jo en saftig regning, totalt sett :) Men sabla fornøyd!

Åh, vil du sende meg en pm om hvilken av frisørene du farget deg hos? Er på jakt etter en frisør som er flink med farge selv :)

Skrevet

Hei.

Jeg har sensitiv hodebunn, og kan dermed klø og få sår av shampo som er sterkt parfymert. De fleste shampoer inneholder nok en del parfyme, så jeg sverger til merker fra helsekostbutikker. For eksempel Neutral sin shampo inneholder ikke parfyme. Den kan anbefales ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...