Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23,5 år og har i 1-2 år hatt lyst til å ta litt resylane i pannen. Har ganske markerte linjer der, og sammen med en del aknearr så ser huden min ganske herdet/"gammel" ut. Men så tenker jeg jo at det er for tidlig å begynne med dette så tidlig i tjueårene.. Man blir vel "avhengig"..?

Også tenker jeg selvfølgelig på kostnadene. Noen som vet hvor ofte man må ta det for å opprettholde effekten?

Jeg hadde følt meg så utrolig mye bedre med litt freshere og jevenere hud.

Noen her som har prøvd eller jevnlig tar restylane/botox? :)

Anonymous poster hash: 391c9...87c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sophie Elise

Anonymous poster hash: 22ced...8ec
Skrevet

Hvem har sagt at jeg vil se ut som Sophie Elise? Jeg spurte ikke hva folk synes om restylane/botox. Er ikke ute etter en debatt.

Skrevet

Folk her klarer å trøkke inn en blogger eller fem i stort sett all tråder.....

Skrevet (endret)

Har du prøvd dermaroller? Den skal hjelpe mot fine linjer, og da sprøyter man jo ikke noe inn i huden:) TRor jeg ville prøvd det først:)

Edit: Dermaroller skal hjelpe mot aknearr også!

Endret av Lady
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror det først ville være lurt å gå til fastlegen og forklare problemet ditt der, og du kan bli henvist til en hudlege som kanskje kan hjelpe deg.

Eventuelt vil du kanskje bli anbefalt å gå til en hudpleier.

Nå vet ikke jeg hvor ille problemet ditt er, men en profesjonell vil kunne hjelpe deg med det som plager deg.

Jeg må få legge til at det hjelper å spise glutenfri kost, og eventuelt melkefritt om du ikke tåler det. Vær forsiktig med sukkerholdig drikke og snacks.

Spis mye grønsaker og fett og protein, og drikk vann hver dag.

Dette hjelper på hud og hår og negler, og huden din vil kunne lege seg selv etterhvert.

Jeg vet om noen som hadde mye strekkmerker, men de ble borte med dette kostholdet.

Endret av Bølle
Skrevet

Så en dokumentar om sånne ting fra UK. Der sa de at det var ingen vits for kvinner under 30 å drive med sånt.

• Liker 1
Skrevet

Restylane og botox er to helt forskjellige ting da.

Restylane er en filler som "fyller" ut rynker evt forstørre lepper. Botox lammer musklene som igjen hindrer rynker i å utvikle seg

Jeg tar botox mellom øyenbrynene om sommeren for å unngå mysing i solen og hodepine. Begynte når jeg var 26år

Anonymous poster hash: 7af5b...2ef

Skrevet

Jeg ville gatt til en lege og beskrevet problemet, evt. en god klinikk. Det er flere muligheter - hvis du ikke bruker et serum med retinol naa, saa boer du begynne. Det er det mest effektive mot rynker, og et av faa kosmetiske hjelpemidler som faktisk er bevist at fungerer.

Ellers er det andre prosedyrer som kjemisk peeling.

Ulempen med restylane (og botox) er at det bygger seg opp - selv om det er et naturlig matierale, saa legges det rester i huden som akkumulerer seg og med aarene kan du ende opp med "putefjes" (som visse kjendiser er kjent for). Jo tidligere du starter, jo verre - du risikerer negative resultater i tredveaarene.

Skrevet

Bruker botox i panne også. Betaler 1900 for en behandling og selv om effekten avtar etterhvert, kan jeg fint gå 6-12 mnd mellom hver behandling.

Jeg er over 40, men har alltid vært flink til å bruke solbriller etc, så har ikke så mye bekymrings/myserynke og har aldri hatt behov for å fylle med Restylane der heller.

Anonymous poster hash: 26553...174

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er 23,5 år og har i 1-2 år hatt lyst til å ta litt resylane i pannen. Har ganske markerte linjer der, og sammen med en del aknearr så ser huden min ganske herdet/"gammel" ut. Men så tenker jeg jo at det er for tidlig å begynne med dette så tidlig i tjueårene.. Man blir vel "avhengig"..?

Også tenker jeg selvfølgelig på kostnadene. Noen som vet hvor ofte man må ta det for å opprettholde effekten?

Jeg hadde følt meg så utrolig mye bedre med litt freshere og jevenere hud.

Noen her som har prøvd eller jevnlig tar restylane/botox? :)

Botox kan virke forebyggende..

Skrevet

TS her! Takk for svar :) Jeg trodde man måtte ta det sånn annenhver måned jeg.. Varte visst en del lengre. Da er det jo ikke SÅ dyrt?

Men er redd jeg blir "mye vil ha mer", for jeg har lyst til å ta bittelitt i leppene, og litt i smile"furene" også... Hmm....

Skrevet

TS her! Takk for svar :) Jeg trodde man måtte ta det sånn annenhver måned jeg.. Varte visst en del lengre. Da er det jo ikke SÅ dyrt?

Men er redd jeg blir "mye vil ha mer", for jeg har lyst til å ta bittelitt i leppene, og litt i smile"furene" også... Hmm....

Det skader jo ikke å prøve en gang, så får du se om du liker det. :)

Anonymous poster hash: 7f61e...5db

Skrevet

Det skader jo ikke å prøve en gang, så får du se om du liker det. :)

Anonymous poster hash: 7f61e...5db

Ja, det er jo faktisk sant. Skjønner ikke hvorfor jeg vanskeliggjør det sånn.

Skrevet

Altså, rynker i panna er ikke noe for legen, tror dere at en lege fikser alt?? Rynker er normalt, noen får det tidlig andre seint. Jeg er 49 år og er heldig og har ingen verken i panna eller ellers. Snakk med en hudpleier som kanskje kan anbefale noe.

Anonymous poster hash: 4345d...c94
Skrevet

Altså, rynker i panna er ikke noe for legen, tror dere at en lege fikser alt?? Rynker er normalt, noen får det tidlig andre seint. Jeg er 49 år og er heldig og har ingen verken i panna eller ellers. Snakk med en hudpleier som kanskje kan anbefale noe.

Anonymous poster hash: 4345d...c94

Tviler på en hudpleier kan fikse rynker, hvis ikke en lege kan ;)

Skrevet

Vel, jeg kjenner flere på ca samme alder med sjenerende rynke/arr i pannen, og jeg kan til dels forstå det når du sier du vil fikse på det. Men når du legger til at du vil ha "pittelitt" i leppene og smilefurene, i en alder av 23, så vil jeg heller sende deg til psykolog...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...