AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Del Skrevet 15. februar 2014 Kom over en ganske rar edderkopp på badet i går, tok et bilde for å skremme venninnen min litt som har angst for disse insektene, og når jeg ser på bildet så kan jeg ikke si at jeg har sett en slik før. Som den "dyrevennen" jeg er så slapp jeg den i palmen jeg kjøpte for et par uker siden (tilfeldig? Neppe ) siden edderkopper søker varme om vinteren, pluss at det er en god insektfanger. Jeg er ikke redd for edderkopper, men er litt redd for at den kan være giftig i og med at den har flekker, gulaktig, 'pelsete', søkte tilflukt i det varmeste rommet jeg har og at jeg kjøpte en plante fra plantasjen for noen uker siden... Håper det virkelig er en norsk ordinær type. (Har zoomet inn maks på bildet) Noen som har sett en slik før? Anonymous poster hash: 74ee6...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvita Skrevet 15. februar 2014 #2 Del Skrevet 15. februar 2014 Kan minne om en ulveedderkopp (vanlig og ufarlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Del Skrevet 15. februar 2014 Hvis det er et gulskjær i bildet så ser det ut som en vanlig husedderkopp. Men i fargene på det bildet så så den fremmed ut. kan ikke å huske å ha sett en slik før. Anonymous poster hash: aba6a...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Del Skrevet 15. februar 2014 Kan minne om en ulveedderkopp (vanlig og ufarlig) Googlet ulveedderkopp og det kan ligne med tanke på tykkelsen på bena, så regner med at det er det. Takk! Da kan jeg slappe av i leiligheten min Hvis det er et gulskjær i bildet så ser det ut som en vanlig husedderkopp. Men i fargene på det bildet så så den fremmed ut. kan ikke å huske å ha sett en slik før. Anonymous poster hash: aba6a...778 Det er nok litt gulskjær med tanke på underlaget. Reagerte bare på de flekkene den har på bakdelen, men det finnes jo så utrolig mange type arter så forhåpentlgvis er den vel harmløs. Anonymous poster hash: 74ee6...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 15. februar 2014 #5 Del Skrevet 15. februar 2014 Den ligner på en vanlig husedderkopp http://www.diskusjon.no/uploads/monthly_10_2010/post-166172-1286141947,701.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 16. februar 2014 #6 Del Skrevet 16. februar 2014 Husedderkoppen har lengre bein. Den der er en helt ordinær, ufarlig ulveedderkopp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 20. februar 2014 #7 Del Skrevet 20. februar 2014 Husedderkoppen har lengre bein. Den der er en helt ordinær, ufarlig ulveedderkopp. Ok.. Synes de lignet litt! Husedderkopper er svære! Bodde engang i en kjellerleilighet og traff der på noen av de største edderkoppbeistene jeg noensinne har sett i hele mitt liv! :-o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 22. februar 2014 #8 Del Skrevet 22. februar 2014 Ok.. Synes de lignet litt! Husedderkopper er svære! Bodde engang i en kjellerleilighet og traff der på noen av de største edderkoppbeistene jeg noensinne har sett i hele mitt liv! :-o Jepp. Huseddiser er enorme og ser ut som de hører hjemme i Australia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. Toad Skrevet 28. februar 2014 #9 Del Skrevet 28. februar 2014 Jepp. Huseddiser er enorme og ser ut som de hører hjemme i Australia. Discovery skal lage en dokumentar om alle edderkopprelaterte dødsfall i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #10 Del Skrevet 28. februar 2014 Anonymous poster hash: b11b5...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 28. februar 2014 #11 Del Skrevet 28. februar 2014 Discovery skal lage en dokumentar om alle edderkopprelaterte dødsfall i Norge. Oi, var det en veldig kort dokumentar? ;D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. Toad Skrevet 28. februar 2014 #12 Del Skrevet 28. februar 2014 Oi, var det en veldig kort dokumentar? ;D Helse- og Omsorgsdep. anslår at mellom 1500-1700 kvinner hvert år dør i et møte med en norsk husedderkopp. De fleste dødsfall kobles til hjertestans, fallulykker i fluktsituasjon eller husbrann. (Det er min mistanke at den feilslåtte lighter+hårspray flammekasteren har skylden her). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #13 Del Skrevet 28. februar 2014 Helse- og Omsorgsdep. anslår at mellom 1500-1700 kvinner hvert år dør i et møte med en norsk husedderkopp. De fleste dødsfall kobles til hjertestans, fallulykker i fluktsituasjon eller husbrann. (Det er min mistanke at den feilslåtte lighter+hårspray flammekasteren har skylden her). Slik vil min død bli, bare vet det!! Anonymous poster hash: b11b5...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 28. februar 2014 #14 Del Skrevet 28. februar 2014 Helse- og Omsorgsdep. anslår at mellom 1500-1700 kvinner hvert år dør i et møte med en norsk husedderkopp. De fleste dødsfall kobles til hjertestans, fallulykker i fluktsituasjon eller husbrann. (Det er min mistanke at den feilslåtte lighter+hårspray flammekasteren har skylden her). Så de dør rett og slett av skrekk, for å sette det på spissen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. Toad Skrevet 28. februar 2014 #15 Del Skrevet 28. februar 2014 Så de dør rett og slett av skrekk, for å sette det på spissen? Pluss en del stikkskader. Spesielt edderkopptypen Rødsnuten og Sprettrumpa er kjent for å bære med seg kniv. I slike møter er det viktig å ikke miste øyekontakt med de 23 øynene på stilk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå