Gå til innhold

Elendige vegger - hvordan henge opp ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bor i en leilighet hvor veggene er utrolig dårlige. Hengte opp en hylle på soverommet med skruer for en stund siden, og den datt ned etter få dager. Nå har jeg prøvd å henge den opp på nytt, men den vil ikke. Utrolig irriterende og kjipt. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Er snakk om en sånn ikea hylle. Har heller ikke belastet den noe særlig, så er ikke det at jeg har tunge ting oppå den..

Anonymous poster hash: 0e90f...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gipsvegger? Da må du bruke gipsplugger.

Skrevet

Om det er gipsvegger, bruker du gipsskruer?

Anonymous poster hash: 0b40e...391
Skrevet

Vet du hva slags type vegg du har? Forskjellige typer vegger krever forskjellige typer skruer.

Har du trevegg er det en grei jobb, i prinsippet bare å skru opp ting som du ønsker.

Har du betongvegg må du forbore i veggen og putten inn en plugg før du skrur i skruen. Det er forskjellige lengder og tykkelser avhengig av hva du skal henge opp.

Har du gipsvegger må du enten finne ut hvor stolpene er i veggen, da kan du henge opp som om du har trevegger. Eventuelt kan du skru inn et gipsanker før skruen.

Anonymous poster hash: 9c81f...22e

Skrevet

Vet du hva slags type vegg du har? Forskjellige typer vegger krever forskjellige typer skruer.

Har du trevegg er det en grei jobb, i prinsippet bare å skru opp ting som du ønsker.

Har du betongvegg må du forbore i veggen og putten inn en plugg før du skrur i skruen. Det er forskjellige lengder og tykkelser avhengig av hva du skal henge opp.

Har du gipsvegger må du enten finne ut hvor stolpene er i veggen, da kan du henge opp som om du har trevegger. Eventuelt kan du skru inn et gipsanker før skruen. Anonymous poster hash: 9c81f...22e

Er ganske sikker på at det er gipsvegg, ja. Glemte å skrive det. Så da må jeg bruke gipsskruer og gipsplugger for å få det til å henge?

Takk for svar, dere :)

TS

Skrevet

Vær veldig forsiktig med gipsvegger.

Anonymous poster hash: c9c1c...30c
Skrevet

Er ganske sikker på at det er gipsvegg, ja. Glemte å skrive det. Så da må jeg bruke gipsskruer og gipsplugger for å få det til å henge?

Takk for svar, dere :)

TS

Der kan finkere ved å putte fyrstikker i hullene du har laget.

Anonymous poster hash: 142ae...e00

Skrevet

Der kan finkere ved å putte fyrstikker i hullene du har laget. Anonymous poster hash: 142ae...e00

Finkere? Haha, helt grønn på dette, jeg..

TS

Skrevet

Vedlagte gipsplugger er enklest å bruke.

Skal du henge opp feks hyller er det best å finne stenderne og skru i disse.

Anonymous poster hash: abc7e...ff5

• Liker 1
Skrevet

Her;

Anonymous poster hash: abc7e...ff5

post-37809-0-19800400-1392497698_thumb.j

• Liker 1
Skrevet

Takk! Skal prøve å få fikser det på mandag :)

TS

Skrevet

Finkere? Haha, helt grønn på dette, jeg..

TS

*det kan fungere

Anonymous poster hash: 142ae...e00

• Liker 1
Skrevet

Om det er gipsvegger bør du bruke gipsanker, ja :) Lurt å finne stenderene om du skal henge opp tunge ting/møbler. Bank bortover veggen, til du kommer til en plass der "lyden" forandrer seg. Bruk evt stenderfinner om du har det tilgjengelig :) Til lettere ting er det bra nok med gipsanker!

Gjest star123
Skrevet

ville ha gått for No more nails eller tec7

Skrevet

ville ha gått for No more nails eller tec7

Tec7 fester "alt", men for å henge opp et bilde... Nei. Det kan jo hende jeg Volvos ned bilder igjen også.

Anonymous poster hash: 9c81f...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...