Gå til innhold

Alenemødre snylter??!!

Titti72

Anbefalte innlegg

.. og desverre finnes det snyltere i alle lag.. enten det er arbeidsledige - som jobber svart, sykemeldte .. som egentlig ikke er syke.. eller andre som får en eller annen stønad som de ikke har krav på..

Det er vel egentlig ikke det å være alenemor som er problemet - det er vel heller det at noen sørger for å få mer enn det som de har krav på/rett til - og disse ødelegger for alle de andre.

Det vil alltid finnes mennesker som utnytter systemene - og det er synd at disse bidrar til å sverte andre som ikke gjør noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må ikke glemme at trygdeytelse og eventuell annen stønad til enslige forsørgere først og fremst er kommet for at ALLE BARN i dette landet skal ha en minimum levestandard!

BARNA er uskyldige og skal ikke lide for at de har foreldre som ikke kan forsørge dem!

Vi er et velferdssamfunn og ikke et u-land, i tilfelle noen har glemt det, og slik tror jeg de fleste vil ha det.

Likevel:

Middelaldrende menn syter over alenemødre, som syter over sykemeldte, som syter over osv.

Tror vi alle ville få det bedre hvis vi sluttet å syte slik, men heller så det positive i å bo i et samfunn som vårt. Et samfunn som har både vilje og evne til å sørge for at barn som vokser opp ikke må jobbe/tigge/prostituere seg/sulte eller lide på andre måter, og at voksne som av en eller annen grunn ikke klarer å forsørge seg, likevel har til livets opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har et eksempel her. Mor med en sønn lever av det de får på det off. Tiden renner og hun blir satt på tiltak med tanke på jobb. Treffer en fyr og blir gravid. Velger fortsatt og være alene.

Hun mottar i dag med alle støtteordninger kr. 17.700.-

Barnet fyller snart tre og da stopper det opp. Hun har ingen utd, så det sier seg selv at lønnen blir lavere utbetalt enn hva hun har i dag.

Hvilke motivasjon er det for henne å beg. å jobbe?

Kjenner folk som har fulldagsjobb og har utbetalt 11.000 i mnd.

Om de skulle bli alene vil de ikke komme opp i den summen.

Dagens støtteordninger har ikke fått noen til å tenke bedre på prevansjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Det er da andre trygdemottakere også...

Hva med slike som mottager full uførepensjon men som jobber fulldags. Svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

... hvor kan jeg sende kontonummeret mitt .. for jeg forstår jeg har "krav" på utrolig mye mer enn det jeg får.. :ler:

Er du blant alenemødrene som primært livnærer seg på å bli forsørget av mann og stat, så har du nok sent kontonummeret ditt til riktig plass allerede... :wink:

Som en av disse alenemødrene, så har du kanskje oppdaget at det er nok til både deg og ditt barn, da ingen av dere har sultet i hjel enda :sjarmor:

Så jeg gjentar: alenemødre får mer enn det det koster å forsørge et barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

At vi ikke har sultet ihjel ennå skyldes nok heller det at jeg jobber - og alltid har jobbet - for å forsørge meg og mine, og ikke at jeg har fått noe "ekstra" fra noen.

Det er jo selvfølgelig mulig å sette spørsmålstegn ved om at det er rimelig at faren til barna bør betale noe som helst for dem i og med at de ikke bor hos ham.

Du synes kanskje at han ikke skal være med å betale noe av det de spiser/kles på med eller er med på...

Utenom det han er med på å betale .. og som han gjør frivillig... :wink: - har jeg kun mottatt barnetrygd .. som alle andre foreldre i dette landet.. (det er mulig du mener at aleneforsørgere ikke bør få det - at det bør forbeholdes de som bor sammen ... men det er vel kanskje en annen sak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dumme kvinns

Dumme kvinnfolk burde da bli bedre i stand til å velge seg en ordentlig mann som de holdt sammen med fremfor å snylte på skattepengene våre!!

Få samlivs-undervisning inn i skolene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme kvinnfolk burde da bli bedre i stand til å velge seg en ordentlig mann som de holdt sammen med fremfor å snylte på skattepengene våre!!

Jada.... Du har skjønt det!! At en mann skygger banen er vel også damas feil da? Går utifra at du ikke bruker hverken tannlege eller lege, og aldri skal bli arbeidsledig. OG KOM IKKE HER OG SYKMELD DEG EN ENESTE DAG I LIVET DITT!! Tosk!!!!! Du har vel heller aldri gått på skole tenker jeg??!! Eller i barnehage? Hva med når du ble født, skulle min mor virkelig måtte betale for de helsepersonellet du brukte da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

.. så uansett hva mannen finner på skal vi bare sitte der å ta imot .. bare for å slippe å bli alenemødre ...

... og tenk... det finnes jo dem som også blir alene pga dødsfall.. hva skulle de gjøre da.... .. krype etter opp i kista??

Men samlivsundervisning kunne sikkert både den en og andre ha godt av..

.. og sånn apropos.. tror du ikke også alenemødre jobber .. og betaler sin skatt - og bidrar til fellesskapet?

(Husk alenemødre spenner over et ganske stort spekter - fra unge til godt voksne .. med små eller med litt eldre barn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...